0
späť
 

diskuze k tématu: Ojeté sedmimístné auto pro rodinu: Sharan, S-Max nebo 5008?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 31.05.2017 16:16, Sharan jedině 2.0 TDI
- VW Sharan brát jedině v dieslu 2.0 TDI, vyhnout se ben. motorům, automat s touto motorizací má mokrou spojku, tj. není to aušus jak se suchou, ale brát jen s jasnou historií v takovém případě

- S-MAX, rozumná volba 2.0 TDCi Titanium, pokud je jasná historie, zvážil bych automat, to pohodlí stojí za to, zejména ve městě

- Peugeot 5008 - nej volba 2.0 HDI, nebrat benzínový 1.6 THP, 1.6 HDI zvážit, nikdo neví co vydží
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 01.06.2017 06:52, RE: Sharan jedině 2.0 TDI
BobanHTP napísal:
- VW Sharan brát jedině v dieslu 2.0 TDI, vyhnout se ben. motorům, automat s touto motorizací má mokrou spojku, tj. není to aušus jak se suchou, ale brát jen s jasnou historií v takovém případě- S-MAX, rozumná volba 2.0 TDCi Titanium, pokud je jasná historie, zvážil bych automat, to pohodlí stojí za to, zejména ve městě- Peugeot 5008 - nej volba 2.0 HDI, nebrat benzínový 1.6 THP, 1.6 HDI zvážit, nikdo neví co vydží



Pozor neházet všechny 2.0 TDI do jednoho pytle. 2.0 TDI-CR bez problému, předchozí 2.0 TDI-PD se dělaly 8V a 16V, s DPF nebo bez a některé verze jsou relativně ok, některé problematické. Znám lidi s PD co jezdí bez problému, i takové co jsou každého půl roku v servisu a ne s drobnostmi.

Jinak k těm bezínům, spolehlivý je 1.8T dělal se cca do 2010 a snáší i lpg.

reagovať
Firefox
počet príspevkov1
dátum registrácie13.11.2019
Streda 13.11.2019 15:24, Drobná oprava
Ač je tato diskuse již letitá, musím poopravit drobné nepřesnosti:

1. Do Sharanů 1. generace se dvoulitry TDI dělaly jen v osmiventilovém provedení (kód BRT). Šestnáctiventily, kterým rády praskaly hlavy, se dávaly do ostatních koncernovek, ale do Sharanů nikdy. Některé Sharany s tímto motorem mají DPF, jiné ne, ale kód motoru BRT je vždy shodný a vždy se jedná o osmiventil.
Jejich problematičnost spočívala zejména v selhávajícím náhonu olejového čerpadla. Po koupi staršího kousku tedy ihned pořešit.

2. Co se týče Peugeotu 5008, ten byl konstrukčně shodný s (Grand) Picassem. Dvoulitry BlueHDI byly průšvihové: softwarové problémy, kdy po doplnění močoviny bylo potřeba znovu zajet do servisu k výmazu nesmyslných chyb, ale hlavně se tady přidíraly vodicí kladky řemenu pohonu příslušenství. Řemen se pak roztrhl, vlítl do rozvodů a způsobil totálku. Takže tyto Francouze rozhodně nemůžu doporučit.

Z uvedené trojice bych rozhodně bral Ford, na druhém místě Sharan a k němu asistenční službu, ale z dvojčat Peugeot/Citroën ani jedno.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Streda 13.11.2019 15:46, RE: Drobná oprava
citácia:
reakce na: Firefox, 13.11.2019 15:24 (Ač je tato diskuse již letitá, ...)


Byl motor BlueHDI řešen stejně, jakok HDI 100kW 2,0? Myslím stran řemenů pomocných agregátů...
reagovať
sgt
počet príspevkov32
dátum registrácie19.11.2008
Štvrtok 14.11.2019 08:32, RE: RE: Drobná oprava
citácia:
reakce na: Zdeny60, 13.11.2019 15:46 (Byl motor BlueHDI řešen stejně ...)


BlueHDi majú iné riešenie remeňa príslušenstva - je tam už reverzibilný alternátor kvôli START/STOP systému a kvôli tomu je aj skrátený interval výmeny tohoto remeňa, tuším na 60000km. O problémoch AdBlue (nádržke) z prvých rokov som počul, ale o roztrhaných remeňoch nie - to mi skôr pripadá ako zanedbaná údržba...
A keď sme už u toho, Forďácky 2.0 TDCi nie je nič iné ako PSA HDi...
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 14.11.2019 08:57, RE: RE: RE: Drobná oprava
citácia:
reakce na: sgt, 14.11.2019 08:32 (BlueHDi majú iné riešenie reme ...)


Proto jsem se ptal. TDCI najede bambilion km, pokud se nezanedbá údržba. Syn jej má v S-maxu z r. 2008 a ke dnešku má najeto cca 360.000km. Olej mění po 15tkm, Vstřiky původní, na motor nesáhnuto. bohužel odešel kompresor klimy - ve Fordu 30tCZK Motor chytá na drb a přede jak namlsaná kočka. Já jsem měl osobně několik HDI motorů (P406 2,0, P407 1,6HDI, P807 2,0HDI). S ani jedním nebyl nikdy nejmenší problém, vyjma dolití aditiva u 1,6HDI. Rozvody a vše kolem dle plánu, tak jako oleje. P406 s 2,0HDI šel do věčných lovišť s 360tkm na hrbu a ještě pod lisem motor vrněl jak za mlada. Bohužel, kamarádka, která jej ode mě koupla s 200tkm, ho totálně vybydlela za pár let, ale motor bez jediné poruchy, tak jako převodovka. Ještě někdo chce nadávat na Pežoty a jejich HDI??? Chápu, je to česká zadubněnost.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 15.11.2019 09:13, RE: RE: RE: RE: Drobná oprava
citácia:
reakce na: Zdeny60, 14.11.2019 08:57 (Proto jsem se ptal. TDCI najed ...)

Firma, co mi dávala okna, měla Berlinga I, 2.0 HDI, všechny přes 300 tis.km s původními vstřiky, turbem i žhvaním. Jiné auta ani kupivat nebudou zatím.
Soused má Experta 2.0 HDI, 250 tis.km, problém žádný.

Ale vrcholem je vskutku Fordí 2.0 TDCi, který vychází z HDI. V práci mám lidi blížící se 300 tis.km bez investic do vstřiku, turba, žhavení atd. Jde o SMAX nebo Mondeo.
Fordy při velkém nájezdu trápí spíše menší věci, bohužel ne levné věci. Zámek zadních dveří SMAX 6000kč, atd atd. Jinak kompresor klimatizace už jsem viděl měnit pod 200 tis.km snad ve všech autech, včetně Hondy
reagovať
ALOIS12345
počet príspevkov3
dátum registrácie21.01.2020
Utorok 21.01.2020 13:55, Ford S- MAX 132 KW 4x4 4deti a 2 rodice nebo Hyundai Santa Fe GRAND 7 míst ? POMOC
Dobrý den prosím o pomoc z výběrem auta narodí se nám 4 dítě a potřebuji 7 místné auto SUV nebo MPV líbí se mi S- MAX rok 2017 chtěl bych 132 kw v automatě 4x4 najezdím ročně 35 tisíc prosím poraďte mi jestli je to dobré auto jestli je to hodně nákladné na servis filtr pevných částic nebo ložiska kol nebo přední nápravy jak dlouho vydrží budu stím jezdit pouze po silnici kolem 500tisíc bych chtěl za to dát a jakou to má skutečnou spotřebu moc děkuju.A dovoz z ČR nebo zahraničí.A jestli mi neporádíte nějaké stránky kde bych tyhle auta našel moc děkuju. A ještě jsem se chtěl zeptat manželce se hrozně líbí hyundai santa fe grand 7 mist rok 2016 je to dobré auto nebo kazové moc děkuji za odpověď.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 21.01.2020 14:46, RE: Ford S- MAX 132 KW 4x4 4deti a 2 rodice nebo Hyundai Santa Fe GRAND 7 míst ? POMOC
citácia:
reakce na: ALOIS12345, 21.01.2020 13:55 (Dobrý den prosím o pomoc z výb ...)

Dobrý den, pro Vás je daleko lepší Ford Galaxy, motor stačí 2.0 TDCi protože drží spotřebu na rozumné míře a patří mezi nejspolehlivější dvoulitry na trhu(pokud se o něj dobře majitel stará).
Automat powershift vyžaduje měnit olej co 60tis.km, kdo to nedělá, je ignorant a takový vůz neberte.
Doporučuji projít ojetiny u dealerů Fordu v Německu s jasnou historií:

Bohužel neznám nikoho s 4x4 a být upřímný, pokud jezdíte jen silnice, nedává to moc smysl, jen to zvyšuje spotřebu a celkové náklady na provoz. Ono těžší vůz s EDS vyjede opravdu hodně, pokud mu dopřejete kvalitní zimní pneu. Mám s tím bohaté zkušenosti, neb žiji v Beskydech a blíží se 27 výročí, kdy jsem začal jezdit(Škoda 120L) a to byly u nás Zimy, že i v údolí jezdily frézy
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.