David V napísal:
Kmitání dynamických soustav se ladí, takže vyvažovací hřídele jsou napočítány na určité kmitání motoru, které se vypnutím válců (ty písty se tam stále pohybují, jen chybí síly způsobené expanzí po zážehu) dost změní. Komu někdy běžel motor na méně válců, než má nainstalováno, tak si určitě všiml neklidného chodu, který namáhá úplně všechno. Proto mě zajímá, jak se to řeší. To by se musely při vypnutí válců automaticky jiné hřídele připojit. Nebo se udělá velký setrvačník, ale to by zase byly pomalé odezvy motoru.
můj odhad je ten, že tam bude nějaký elekticky ovládaný ventil, který otevře spalovací prostor, tak nedojde ke stlačování vzduchu a na hřídel bude působit relativně malá hmota pístu a ojnice. nelze to srovnávat s motorem kde například nepálí svíčka, tam dochází ke kompresy byť je zbytečná. myslím, že se naopak výrobce vrátí k vícenásobnému uložení klikového hřídela. což zabrání kmitání. odpojování válců dochází při nízkém zatížení, tak to snad nebude tak namáhané atd. ps: článek jsem moc nečetl, tak se omlouvám, jestli sem popsal už popsané.