Ahoj Iwett, bohužel Polo 1.2 je právě s motorem HTP(tříválec nevalné pověsti), který i dobře udržovaný časem skončí na generální opravě. Ten motor je prostě poruchový a silně jej nedoporučuji. A není to jen motor, u verze, kterou píšeš se rozpada i katalyzátor, který nový stojí cca 14000kč. Generálka motoru stojí u neautorizovaného dobrého mechanika 25000kč, u Škody lidových 50000kč, no koncern, vždy rád poslouží zákazníkovi
ALE: VW Polo má velmi dobrý osvědčený motor v benzínu 1.4, se kterým neuděláš chybu!
Naopak Polo s ním dobře jede, spotřeba je do 6l a pokud ho budeš správně udržovat, 300tis.km není pro něj nic nedosažitelného. Polo má také velmi dobrou antikorozní ochranu a kvalitní interiér.
Jinak co se týká konkurence, stejně spolehlivé a novější koupíš
- Renaul Clio 1.2, od roku 2008 - poctivý 4-válcový motor, nekazí se, je kultivovanější, než HTP o řád
- Opel Corsa 1.2, od roku 2008 - opět osvědčený poctivý 4-válec, spolehlivý, kultivovaný, jiná "liga", než HTP
- Fiat Grande Punto 1.2/1.4, cca rok 2008 - opět léty odzkoušený 4-válec, Fiat má i docela levné náhraní díly, spolehlivostí nevybočuje z hlavního proudu
-Peugeot 207 1.4i, opět příjemný 4-válcový motor bez průšvihů jako má HTP, vůbec 207 je dizajnem a interiérem stále moc pěkné a příjemné auto
Určitě nedej na novinářské tlachy o francouzských autech, já mám v rodině dva Peugeoty 206 1.1 jeden 15 a druhý dokonce 17 let starý a měním jen spotřební materiál, motor, převodovka a interiér včetně klimatizace fungují...