nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, zakoupil jsem starší automobil Passat b6 1.9. TDi r.v. 2007, po měsíci auto sem tam při tahu na rychlost 1 a 2, v nízké rychlosti přestane úplně táhnout, motor stále běží. Když podřadím nebo zastavím a znovu se rozjedu jede normálně. Děkuji za odpověďPetr
Předpokládám, že se rozsvítí kontrolka check engine. Pak zastavíš, vypneš motor, znovu nastartuješ a vše OK do další podobné situace.
Je to netypické chování, protože pokud to je to, co jsem měl já na 1,9TDI (Oktávka 1.), tak to byl tzv. nouzový režim díky zatuhlým lopatkám turba a špatně fungující podtlakové regulacai natáčení lopatek statoru. KóD chyby: vysoký plnící tlak, číslo si nepamatuji.
Řešení: vyčistit lopatky a rozchodit tzv. nabdasku (nádobka podtlaku, ze které vychází tyčka, co tahá za páku statoru - obecně stručně řešeno.
Tato chyba se ale objevuje nejčastěji při vyšších rychlostních stupních a plné zátěži auta (hmotnostně) a požadvku na výkon = prudké sešlápnutí plynu skoro na doraz. Pak auto spadne do nouzáku a projve je takový, jak popisuješ, ale průběh či sled kroků této "sekvence" je torchu odlišný.
Druhý problém - ucpaný palivový filtr.
Třetí problém - ucpaná odvzdušňovací dírka do nádrže.