0
späť
 

diskuze k tématu: Volkswagen Passat B7 - zkušenosti po půl roce a 18 000 km

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 29.12.2018 14:38, dotaz na autora
Mohl by mi prosím autor vysvětlit, co myslel tímto - "Abych nezapomněl, chtěl jsem ještě automat. Proč? Protože čtyřválcový diesel."
Chápu smysl automatu jako "cesty k lenosti a pohodlí", byť zrovna dvouspojka mi k tomu pohodlí moc nesedí. Ale nějak nechápu nutnost automatu konkrétně pro čtyřválcový diesel. Notabene když, jak sám autor zjistil, ten automat motor i dvouhmotový setrvačník likviduje neustálým podtáčením.
reagovať
....
počet príspevkov9
dátum registrácie30.12.2018
Nedela 30.12.2018 23:16, RE: dotaz na autora
Mohl - prostě speciálně tenhle diesel (a auto) je nudná věc co se řízení týče. I s tím starým Mitsu byla zábava řadit si a občas zablbnout, stejně jako třeba s VTECem, nebo i s V6 dieselem, se kterými mám taky zkušenost, ne však v tomto případě. Tyhle auta jsou dobré a čím dál tím víc se o tom utvrzuju, na vození se, ne na řízení a k tomu prostě skvěle sedí automat.
A DSG je pohodlnější než manuál a to o parník. Ve srovnání s hydrem musí člověk dávat pozor na jednu věc - náhlá a prudká změna mezi akcelerací a decelerací v nízkých rychlostech, kdy si převodovka myslí, že se bude zrychlovat nebo naopak a na změnu zareaguje škubnutím. Stačí trochu předvídat a neni problém, i když uznávám, že je to kompromis. Plusy každopádně převažují, o dost.
Nízké otáčky jsem v době psaní recenze řešil manuálním řazením. Řekněme, že mám trochu cit pro techniku a nechtěl jsem auto nechat takhle trápit. Přestalo mě to bavit a udělal dvě věci - jednak přeflashovaní softu motoru zpět na původní před úpravou po dieselgate, kdy se, mimo jiné, minimální otáčky pro podřazení pocitově mírně zvýšily a pak hlavně přemapovaní DSG. Od té doby auto bez připomínek.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 31.12.2018 08:51, RE: RE: dotaz na autora
citácia:
reakce na: ...., 30.12.2018 23:16 (Mohl - prostě speciálně tenhle ...)


Smysl automatu chápu, jen jsem nerozuměl proč konkrétně u R4 dieselu.
Ještě se zeptám, kdo vám přemapoval soft převodovky?
reagovať
....
počet príspevkov9
dátum registrácie30.12.2018
Pondelok 31.12.2018 10:47, RE: RE: RE: dotaz na autora
Vznesl jsem dotaz na B7 klubu a byly mi doporučeny dvě firmy zabývající se různým chiptuningem, chtěl jsem někoho prověřeného a ne aby mi to bastlil někdo na koleně. Nevím jak je to tady s reklamou, tak napíšu, že jedna sídlí u Prahy a druhá u Českého Těšína a já jel do té bližší.
reagovať
mytamhuyet
počet príspevkov1
dátum registrácie26.01.2019
Sobota 26.01.2019 15:40, diskuze k tématu: Volkswagen Passat B7 - zkušenosti po půl roce a 18 000 km
Mohl by mi prosím autor vysvětlit, co myslel tímto - "Abych nezapomněl, chtěl jsem ještě automat. Proč? Protože čtyřválcový diesel."
Chápu smysl automatu jako "cesty k lenosti a pohodlí", byť zrovna dvouspojka mi k tomu pohodlí moc nesedí. Ale nějak nechápu nutnost automatu konkrétně pro čtyřválcový diesel. Notabene když, jak sám autor zjistil, ten automat motor i dvouhmotový setrvačník likviduje neustálým podtáčením.
reagovať
....
počet príspevkov9
dátum registrácie30.12.2018
Streda 08.04.2020 18:10, Celkové zhodnocení
Po bezmála dvou letech vlastnictví a téměř 60 000 najetých km nastal čas poslat auto s 250 000km na tachometru dál, přidávám tedy své celkové hodnocení:

Vozidlo bylo zakoupeno jako čtyřleté s najetými 191 000km. Nad rámec velkého servisu po nákupu (rozvody, vodní pumpa, kapaliny, filtry atd.), pravidelného servisu po 15 000km a jedné výměny oleje a filtrů DSG bylo na autě opraveno:

200xxx - výměna kondenzátoru klimatizace
215xxx - výměna termostatu DSG a elektroinstalace pátých dveří
223xxx - výměna nádržky na ohřívání AdBlue
244xxx - komplet výměna brzd

Toť vše. Na autě je původní turbo, vstřiky, DPF, dvouhmota, EGR, spojky...nevím, nakolik je to zásluhou kombinace pravidelného a nešizeného servisu, kvalitního paliva a slušného zacházení (a štěstí), každopádně tohle vše čeká na další(ho) majitele. Za sebe alespoň dodám, že nic z toho nevypadá na to, že by mělo být řešeno někdy v blízké budoucnosti.

Průměrná spotřeba se nakonec ustálila na 6,6l

Celkové náklady za dobu vlastnictví se lehce zvýšily na celkových 4,3Kč/km (bez započítané ztráty hodnoty při prodeji) - v ceně jsou zahrnuty náklady na servis, naftu, pneu, havarijní pojištění, dálniční známky atd.

Obecně jsem s autem byl spokojený, za slušné peníze jsem dostal příjemnou kombinaci pohodlí a prostoru.

Dodám ještě pár slov k převodovce. Byl to můj první automat a po zkušenostech s ním mohu říct, že první v řadě. K dieselovému autu střední třídy (a naturelu Passatu zvláště) se podle mě hodí maximálně. K samotnému projevu DSG nemám připomínky, o žádném škubání není řeč, pouze to chce lehce citlivější pravou nohu při nižších rychlostech, viz můj předchozí komentář. Váže se s tím ale jedna věc, se kterou jsem se trápil po koupi a po jejímž odstranění se moje spokojenost s autem výrazně zvýšila. V továrním nastavení totiž převodovka při malém zatížení nechá otáčky padnout k 1100 než podřadí. A po mé krátké zkušenosti s B8 mohu říct, že je ještě hůř. Naštěstí to jde lehce vyřešit přemapováním DSG. Z mého pohledu se zlepšil projev auta a myslím, že to i přispělo k delší životnosti vozu jako celku - v mém nastavení se podřazuje při zhruba 1400 otáčkách a to znamená, že například ve městě místo na šestku, jezdím na čtverku.Tuto úpravu tedy doporučuji všem majitelům DSG.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov574
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 09.04.2020 09:52, RE: Celkové zhodnocení
citácia:
reakce na: ...., 08.04.2020 18:10 (Po bezmála dvou letech vlastni ...)


Dobrý den, pokud máte chuť, napište o voze samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Díky
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.