Streda 08.04.2020 18:10,
Celkové zhodnocení
Po bezmála dvou letech vlastnictví a téměř 60 000 najetých km nastal čas poslat auto s 250 000km na tachometru dál, přidávám tedy své celkové hodnocení:
Vozidlo bylo zakoupeno jako čtyřleté s najetými 191 000km. Nad rámec velkého servisu po nákupu (rozvody, vodní pumpa, kapaliny, filtry atd.), pravidelného servisu po 15 000km a jedné výměny oleje a filtrů DSG bylo na autě opraveno:
200xxx - výměna kondenzátoru klimatizace
215xxx - výměna termostatu DSG a elektroinstalace pátých dveří
223xxx - výměna nádržky na ohřívání AdBlue
244xxx - komplet výměna brzd
Toť vše. Na autě je původní turbo, vstřiky, DPF, dvouhmota, EGR, spojky...nevím, nakolik je to zásluhou kombinace pravidelného a nešizeného servisu, kvalitního paliva a slušného zacházení (a štěstí), každopádně tohle vše čeká na další(ho) majitele. Za sebe alespoň dodám, že nic z toho nevypadá na to, že by mělo být řešeno někdy v blízké budoucnosti.
Průměrná spotřeba se nakonec ustálila na 6,6l
Celkové náklady za dobu vlastnictví se lehce zvýšily na celkových 4,3Kč/km (bez započítané ztráty hodnoty při prodeji) - v ceně jsou zahrnuty náklady na servis, naftu, pneu, havarijní pojištění, dálniční známky atd.
Obecně jsem s autem byl spokojený, za slušné peníze jsem dostal příjemnou kombinaci pohodlí a prostoru.
Dodám ještě pár slov k převodovce. Byl to můj první automat a po zkušenostech s ním mohu říct, že první v řadě. K dieselovému autu střední třídy (a naturelu Passatu zvláště) se podle mě hodí maximálně. K samotnému projevu DSG nemám připomínky, o žádném škubání není řeč, pouze to chce lehce citlivější pravou nohu při nižších rychlostech, viz můj předchozí komentář. Váže se s tím ale jedna věc, se kterou jsem se trápil po koupi a po jejímž odstranění se moje spokojenost s autem výrazně zvýšila. V továrním nastavení totiž převodovka při malém zatížení nechá otáčky padnout k 1100 než podřadí. A po mé krátké zkušenosti s B8 mohu říct, že je ještě hůř. Naštěstí to jde lehce vyřešit přemapováním DSG. Z mého pohledu se zlepšil projev auta a myslím, že to i přispělo k delší životnosti vozu jako celku - v mém nastavení se podřazuje při zhruba 1400 otáčkách a to znamená, že například ve městě místo na šestku, jezdím na čtverku.Tuto úpravu tedy doporučuji všem majitelům DSG.
reagovať