0
späť
 

diskuze k tématu: 1,4 CNG VW Passat

kategórie zaradenia témy: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 20.01.2016 21:12, 1,4 CNG VW Passat
Dobrý den, chci se zeptat, jestli by jste doporučili Volkswagen Passat 1,4 CNG? Jaká problémy můžou být spojené s koupí vozu na CNG (hlavně pohonem) instalovaného přímo z výroby, popřípadě jakou by jste doporučili alternativu, možno i o třídu níž. Jde mi o koupi vozu kombi s nízkými náklady na provoz, ale malé auto nechci. Předem děkuji za odpověď.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Streda 20.01.2016 22:43, cng
V diskuzích se hovoří o odcházejících elmag ventilech na nádržích, korozi nádrží a potížích s cng regulátorem v motoru. Nakolik jsou závady rozšířené nebo anomální zřejmě nikdo neví.

Opravy stojí v řádu tisíců Kč, údajně komponenty zvládne vyměnit LPG/CNG servis, ale musí mít VW diagnostiku (což zpravidla asi mít nebude). Dále je dobré připočítat obecná rizika TSI motoru - rozvody, turbo a navíc kompresor.

V Touranu (kde je totožné ústrojí) jezdí motor super, zejména ve městě lépe než Octavia G-Tec, protože nemá turbodíru pod 2000 ot, spotřeba svižnou jízdou město+dálnice 130-145 tacho byla kolem 6 kg (oktávka 4,6 kg). Dojezd 400 km je takový praktický horní limit, asi by se dalo i k 450 pokud by se člověk snažil jet klidně na spotřebu.

Z technické dokumentace lze vyčíst, že cng pohon je navržený hezky (v motoru jiná sedla, vstřikovače, trvanlivější materiály, úpravy v řídící jednotce), žádná dodatečná přestavba takto nikdy nebude vypadat.

Bez předpokládaného nájezdu ovšem těžko něco doporučit. Pokud člověk nenajede opravdu hodně, alespoň 40-50 tisíc ročně, spojení relativně drahého vozu s nízkými náklady na km se zdá být nelogické a úsporu na phm vyruší ostatní náklady.

VW ojetiny a pojištění totiž nejsou levné, rizika nákladných oprav, málokdo zvládne servis, CNG pump pořád málo a dojezd slabý pro delší cestování (tankovat co 400 km opruz a ztráta času). Vzhledem k aktuálním cenám pohonných hmot se jízda na CNG nezdá příliš výhodnou oproti naftě a LPG.

Celkově vychází lépe pro větší (ale ne extrémní) nájezd koupit kombi nižší střední s atmosférickým motorem, přestavět na LPG ve slušné dílně - celkové náklady nižší (cena phm za km stejná) a zejména nižší riziko nečekaných výdajů a poruch. Velikost nádrže libovolná a dojezd klidně dvojnásobný. LPG servisů všude dost, díly levné.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.