0
späť
 

diskuze k tématu: Můj další vůz - VW Passat CC vs. Ford Mondeo vs. BMW 3

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 10.08.2014 10:32, Můj další vůz - VW Passat CC vs. Ford Mondeo vs. BMW 3
Vážení redakční činitelé, dobrý den..

Ve výběrech a přemýšlení o autech vždy listuji Vašimi radami a nyní, po mnohaletém listování, se poprvé osměluji a žádám o radu
Blíží se čas, kdy budu měnit automobil a v tuto chvíli již váhám mezi třemi. Nejprve popíšu svůj stav a co od auta potřebuji, následně u každého \"favorita\" napíšu proč o něm uvažuji.
Nyní využívám služeb poslední generace Fordu Mondea před faceliftem - r.v. 2007, 2,0 tdci 96 kW, automat. Auto mi do velké míry vyhovuje, mám ho moc rád.. Jsem člověk založený pro \"radost z jízdy\", proto mám rád auta s dobrým podvozkem, ikdyž už i pohodlí hraje určitou roli. Proto padla volba na mondeo, které není narozdíl od konkurence ze strany Škodovky předražené a za menší peníze umí minimálně stejně, spíše i více muziky.. A je nesrovnatelně hezčí...
Moje příští auto bude plnit jednoduchou funkci... Při ročním nájezdu (nyní už jen) 40 až 50 tisíc km bude vozit převážně jen mě, velmi zřídka jednoho pasažéra navíc. Musí být krásné, musí umět dobře jezdit, musí mi umět nabídnout pohodlí i sportovnější vlastnosti, musí umět být i reprezentativní a musí být v ceně do 400 tisíc Kč. Odpadá tedy u mě jakákoliv starost o velikost kufru a další tomu podobné praktické rysy charakteru auta. Na to mám v rodině druhé auto - VW Golf Plus.
Jak jsem řekl, ono auto by mělo být střední třídy, do 400 tisíc, budu ho kupovat ojeté se stavem najetých km cca okolo 100.000 km. Vzhledem k tomuto faktu jsem se odhodlal Vám napsat, neboť mne velmi zajímá servisní stránka věci - zda na nějakém z těchto vozů \"nevykrvácím\" na opravách, údržbě, ... Vůz si chci nechat cca 3 roky, tudíž nájezd v mých rukách bude 120 až 150 tisíc km..
K výběru vozu ještě doplním poslední zmínku, budu se pohybovat v nejvyšších výbavách, neboť např. navigace, dobré sedačky a podobně jsou pro moji práci nutnost... Stejně jako automatická převodovka.

Ford Mondeo 2,2 TDCi 147 kW
toto je pro mě de facto navázání na moje současné mondeo (u kterého mi chybí jen výkon). Auto, se kterým jsem spokojený, krásně se chová na silnici, umí být pohodlné, ale i velmi velmi svižné, až se člověk diví, že jde o tak velké auto...
Pofaceliftový model, r.v. cca 2011

BMW 320d
Aneb, jak lidstvo už téměř zapomnělo, jak se krásně řídí nepoháněná náprava..
Je menší, než konkurence, což by mi nevadilo, při zachování vlastnosti třídy. A tento etalon premiových vlastnosti to rozhodně dokáže... Jízdní vlastnosti perfektní. U tohoto auta mám poměrně strach právě z nákladů na provoz, ale možná je to jen vsugerovaný pocit, možná se mýlím.. Nicméně jedná se o auto, které již mám dlouhou dobu v hledáčku, asi pochopíte proč z výše napsaného... Jen doplním, jednalo by se o model E90 po faceliftu - r.v. cca 2011

VW Passat CC 2,0 TDI 125 kW
Toto auto je pro mě otazníkem, který jsem ještě nikdy neřídil, narozdíl od dvou výše uvedených. Auto je krásné, reprezentativní, až by člověk řekl, že se trochu vylučuje s koncernovým šílenstvím, které tak nemám rád. Upozorňuji, že passata bych si opravdu koupil pouze ve verzi CC, tudíž psát o normální verzi je zcela zbytečné. Nicméně dokážu být i objektivní a přiznám, že pokud má CC stejné díly a je stejně spolehlivé a levné na provoz jako obyčejný passat, tak by mi tyto vlastnosti CC imponovaly. Přecejen není prostor hrát si na hrdinu s naditou peněženkou, připravenou na drahé opravy a provoz. To bych přidal do výběru i Alfu Romeo, kterou mám tak rád, ale dle zkušeností kolegů by mě alfa stála moc peněz i po koupi vozu..
Zpět k passatovi. Líbí se mi, jsem rád za adaptivní podvozek. Je to vlastně velmi podobné auto jako mondeo, jen o 3 cm kratší (nicméně rozvor o více než 15 cm menší - !!)

Vážení erudovaní redaktoři, moc Vás prosím o radu, o popis možných problému, jenž se vážou k jednotlivým popsaným vozům, o informaci co mě může radost z vozu po nákupu zkazit, zda se musím u jednotlivých vozů připravit na drahý servis, na nějakou známou opravu v určitých kilometrech, ... vždyť víte co bych chtěl znát. Z toho mám totiž u těchto aut obavu největší, nerad bych za dobu provozu tohoto auta přidal stejnou částku na servis - to bych si mohl už koupit toto auto nové...

Moc děkuji, fandím Vám

Tom
reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Nedela 10.08.2014 12:36, Jednoznacna volba
Z tohohle vyberu s vasim rocnim najezdem je jednoznacna volba ten Passat CC. Mondeo je preci jenom uz celkem zastarale auto zejmena uvnitr a navic zminovany motor vypada relativne slusne na papire, ale neni moc povedeny a v kombinaci se zastaralou prevodovkou Aisin ma velmi nepriznivy pomer dynamika/spotreba. Ty dva litry navic proti konkurenci uz pri 40-50.000km rocne docela zamrzi. Vyhodou je pak obvykle velmi dobra vybava za nejlepsi penize (z vyberu).
BMW 320d po faceliftu nebrat ani zadarmo. Novy "Efficient dynamics" dvoulitr je plny pytel technickych problemu. Kupte rovnou osvedceny dieselovy sestivalec a nebo auto pred faceliftem tedy jeste s 120kW puvodnim motorem.
Passat CC se tu probiral mockrat, tam uz asi neni co dodat. Jenom pozor na servisni naroky DSG prevodovek, ktere pri vasem najezdu uz jsou preci jenom vyssi.
reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Nedela 10.08.2014 14:48, Dodatek
Jeste mne dodatecne napadla jedna vec. Jak tam mluvite o tom jak chcete mit v aute v kazdem pripade navigaci, tak je dobry si uvedomit, ze do zadneho Passatu ani do CC se nikdy nedala koupit vestavena navigace (bude ji mit az novy model Passatu od podzimu letosniho roku), coz muze byt hodne zasadni skutecnost pro lidi co navigaci chteji a zaroven nemaji vlastni garaz nebo podobny zabezpeceny prostor k parkovani.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 15.08.2014 23:27, RE:
Dobrý den. Po přečtení Vašich požadavků doporučuji zůstat u Mondea, dieselová dva-dvojka je vydařená a celkově je auto spolehlivé s nejnižšími servisními náklady z vozů z výběru. BMW řady 3 sice mondeo překoná jízdními vlastnostmi, ale také servisními náklady. Problémy u něj bývají se zámky dveří, které poté nezbývá než vyměnit (výrobce doporučuje měnit vždy oba přední či oba zadní), což vás může stát nemalé peníze. Zlobí také elektrický zámek řízení, potom se často musel měnit celý sloupek řízení za cenu přes 10 tis. Kč. VW Passat CC je dobrou volbou, motor 2.0 TDI 125 kW ale často trápí poměrně vážné problémy (filtr pevných částic, opotřebené vstřikovače, prasklá hlava válců - týká se to verzí PD).
reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Sobota 16.08.2014 21:02, RE:
Karel - TipCars.com napísal:
VW Passat CC je dobrou volbou, motor 2.0 TDI 125 kW ale často trápí poměrně vážné problémy (filtr pevných částic, opotřebené vstřikovače, prasklá hlava válců - týká se to verzí PD).


Clovece nestastna, nechcete se vykaslat na psani o autech a jit psat neco co je vam blizsi treba Zena a zivot nebo Svet akvaristiky? Do Passatu CC se nikdy a nikde 2.0 TDI 125kW v PD verzi nemontovalo!!! V Passatu CC je vzdy a jenom CR verze, ktera je osvedcena a od pocatku na dieselove pomery i celkem dost spolehliva, od roku 2010 pak dokonce vyslovene nadprumerene spolehliva.

reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.