0
späť
 

diskuze k tématu: Viano nebo Multivan? Vybíráme ojetinu pro početnou rodinu

kategórie zaradenia témy: německá vozidla, německá vozidla
mariov2
počet príspevkov30
dátum registrácie17.01.2014
Nedela 29.03.2020 09:59, Viano
Rozhodně Viano, žilo ve stínu Multivanu, protože pověst zkažená prvním Vitem a třídou V nezachránili ani první Vita/Viana z let 2003-2006. Avšak na rozdíl od Multivanu v generaci T5, kde to s produktem šlo od desíti k pěti, tato generace Vit a Vian se neustále zlepšovala. Hlavně se pracovalo na antikorozním ošetření a odhlučnění. Pokud tedy Viano, tak určitě bude nejlepší po posledním (druhém) faceliftu v roce 2009 (modelový rok 2010), pozná se snadno, má ostře tvarované přední světlomety. Váš rozpočet by na takové auto měl stačit. Neděste se však kilometrů, tohle auto málokdo používal na poskakování kolem baráků. Co by se Vám mohlo líbit? Motor V6 CDI, jede jak raketa a nenucenost s jakou na Německé dálnici (na jaké jiné, že...) vytlačuje Oktávky z levého pruhu je příjemná. Příjemná je taky akustika tohoto motoru. Nemusí být příjemná spotřeba, kterou jenom málokdo dokáže udržet pod 10L/100km, ale tlačíme vzduchem 3,5m čtverečního a 2,5 až 3t. Čtyřválce trpěli jenom pětistupňovou automatickou převodovkou, která u značky v tomto modelu dožila. Avšak při dodržování servisních požadavků je nesmrtelná a na rozdíl od převodovek DSG řadí stále hladce. Šestistupňový manuál s vyšším nájezdem potřebuje už občas servis, synchrony 2. r. stupně. Pokud se budeme bavit o pohonu 4x4, který do prvovýroby dodával Oberaigner, už to taková sláva není, auto bylo totiž koncipováno do lehkého terénu, ne na hltání dálničních kilometrů. Je zvednuté o cca 7 cm a až do zmiňovaného faceliftu vysloveně pohon nesnášel dálniční provoz, od roku 2010 už to je lepší, ne vyřešené. Rozdíly Multivan vs Viano: Multivan méně maskuje dodávkový původ (vyšší, užší, podběh vadí řidičově noze), hliníkový pětiválec a nejsilnější Biturbo čtyřválce nasazené VW po faceliftu nedosahují ani z poloviny kvalit agregátů mercedesu (vodní čerpadlo se sebevražednými úmysly v olejové vaně a další podobné nápady, praskající bloky přetíženého čtyřválce, elektronika Haldexu pod autem vystavená působení soli). Motor V6 CDI byl vždy v kombinaci s automatickou převodovkou a nešel kombinovat s pohonem 4x4. Pohon 4x4 se pojil vždy s automatem, důvodem nebyla rozdělovací převodovka jako u vlastního řešení 4MATIC, ale ochrana hnacího řetězce před rázy vznikající řazením v manuální převodovce. Pokud potřebujete něco sem-tam tahat, v autě kódem QA4 byl větší chladič a místo 2,0t bylo na tažném psáno až 2,5t, vždy v kombinaci s automatickou převodovkou. Nejmenší spotřebu měl vždy nejsilnější čtyřválec, tady ještě automatická převodovka zvyšovala spotřebu, s manuálem se dalo jezdit za 8,5L/100km, automat znamenal spíše 9,0L. Pohon 4x4 byl tady na rozdíl od Sprinteru řešen jako stálý a nemohl mít redukci pro jízdu v terénu. Autorádia jsou z dnešního pohledu u všech těchto aut zastaralá, elektronika stárne morálně alespoň 5x rychleji než auta. Zajímavé je provedení Fun, něco jako základní Californie Beach (bez kuchyňky, pouze spaní), ale v ČR se jich prodalo málo. Zvedací střecha na rozdíl od současného modelu, ještě byla volitelná - na to pozor (spaní pro další 2 osoby). Mercedes-Benz nemá takové servisní pokrytí jako VW, ale zase tady existuje několik (vlastně docela dost) skutečně kvalitních specialistů i mimo značkové servisy. Avšak pozor také na amatéry, ověřte si reference konkrétního servisu předem. Servisy jsou o lidech a jsou plošným problémem všech značek v ČR. Pokud jsou tam lidi co je auta a práce baví - je jedno jaké logo a jestli vůbec na baráku je, pokud ne... Ještě jeden detail, délky: krátká cca 4,8m (MB i VW), střední 5m (pouze u MB a je zdaleka nejpopulárnější) a XL cca 5,3m (MB i VW). Viano bylo myslím vysoké 1,8-2,0m, Multivan je dle provedení vysoký 1,9-2,1m. Ještě jeden tip, v této generaci se dalo ještě Vito vybavit téměř na úroveň osobního Vita a občas to někdo udělal. Třeba kvůli velkým užitkovým zrcátkům.
reagovať
jajav
počet príspevkov5
dátum registrácie24.02.2015
Utorok 31.03.2020 18:42, RE: Viano
citácia:
reakce na: mariov2, 29.03.2020 09:59 (Rozhodně Viano, žilo ve stínu ...)


Pěkne sepsané palec hore ! za mě taky MB .

Jen doplním - problém se zadokolkou pokud je sníh - ale to je spíš o řidiči Na druhou stranu perfektní rejd otáčení. U Vita jsou lepší / větší zrcátka. U Viana jsou celkem malá.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Piatok 03.04.2020 10:12, když T5 tak s 2.5
K Maškově recenzi T5 - chlap hledá rodinný vůz za 400k - doporučovat do té kovadliny 1.9 75 kW s 5q? Zrychlení horší jak nejslabší fabia HTP, to je motor do transportera na rozvážení rohlíků po městě, ale ne na rodinnou jízdu s těžkým multivanem.

Ani s 2.5 96 kW to není žádná střela, nicméně pokud si člověk pohlídá notoricky známé záležitosti, dá se s ním žít. Tento motor může mít potíže s vačkou (pokud jezdil na longlife), u starších kusů průsak vodního čerpadla a někdy vymačkaný tisícihran poloosy. Naopak výhoda oproti 1.9 jsou bezúdržbové rozvody ozubenými koly a šestirychlostní převodovka. Odsuzovat tento motor kvůli turbu a vstřikovačům slyším poprvé, to je nějaká blbost.

Do T5 před faceliftem je pro uvedený účel 2.5 TDI jediný smysluplný motor.

Dále byl dotaz na výbavovou verzi - Transporter je základní skoro holá plechová dodávka pro dělníky, sedadla typicky 3+3+3 a nejsou polohovatelná, Caravelle / Shuttle má příjemnější interiér, stropní topení, výměník vzadu, vpředu bývají dvě kapitánské sedačky (tedy 2+3+3), lze polohovat. Multivan nejkomfortnější a nejtěžší verze, lepší odhlučnění, sedačky 2+2+3, v kolejnicích je lze posouvat, polohovat, jsou snad i otočné, zadní lze sklopit do roviny ke spaní.
reagovať
Mirek Smichov
počet príspevkov3
dátum registrácie13.05.2015
Utorok 11.08.2020 17:13, V je i pro chlapy od 195cm výška ne jako Multivan
Rozhodně Mercedes. Multivan je malej. Není místo nad hlavou. Stale se boucham o schod na stropě a vzadu si nesedne nikdo kdo měří kolem 2 metru. Nevím kdo to navrhoval. Prevodovka DSG je hrozná na rozjezd. Muším jen jemně jak důchodce jinak se předokolka protáčí i na suchu s 255 sirkou pneu. Pozor na klimu ta u T6 nechladí ( parking na slunci a prohraty motor) až po 15 min. Než se nové eco chladivo dostane do pracovního bodu . To se nedá vůbec srovnat s T4 ta funguje a ma místo nad hlavou nejmene o 2cm.
Bohužel nekdo usnul na vavřínech. Tak T6 Multivan určitě ne!!!!
reagovať
martr
počet príspevkov2
dátum registrácie09.05.2021
Nedela 09.05.2021 07:27, RE: Viano
citácia:
reakce na: mariov2, 29.03.2020 09:59 (Rozhodně Viano, žilo ve stínu ...)


Dakujem za uzitocne informacie v komentari. Potreboval by som poradit ohladom sedaciek - Vito/Viano mali bud pevne uchytenie alebo rozne druhy kolajnic. Potreboval by som 8-miestne s moznostou otocit sedacky v strednom rade oproti tym zadnym. Da sa to aj v autach s pevnym uchytenim? A ak maju koljnice, tak sa to da urcite? Alebo to zavisi od toho, ci je auto 4 ale 5 dverove? Dakujem za kazdu radu.
reagovať
mariov2
počet príspevkov30
dátum registrácie17.01.2014
Nedela 09.05.2021 10:21, RE: RE: Viano
citácia:
reakce na: martr, 09.05.2021 07:27 (Dakujem za uzitocne informacie ...)


Už si to u W639 nepametám, ale koľajnice budú istota. Otočiť ale myslím idú aj sedadlá vo vaničkách, len u nových áut je na to kódík, tak tam možno bolo nejaké "ale". Oproti VW sa ľahko vyberajú ale horšie otáčajú. Keď ich nebudeš otáčať každý deň, nebude ti to vadiť. Ja ich potrebujem skuor sem-tam vybrať keď potrebujem odviezť niečo večšie. Samostatné sedadlá sú vždy najkomfortnejšie. Lavice existovaly 3 základné typy: základ (to je tak pre robotníkov na krátké trasy), komfortné (na tých sa už dá cestovať) a potom spacia lavica (horšia ako komfortná pre dospelých, deti tam majú podsedák a detsků sedačku - takže nie je problém).
reagovať
martr
počet príspevkov2
dátum registrácie09.05.2021
Nedela 09.05.2021 15:01, RE: RE: RE: Viano
citácia:
reakce na: mariov2, 09.05.2021 10:21 (Už si to u W639 nepametám, ale ...)


Dakujem. My tiez budeme mat autosedacky, takze pohodlie samotnych sedaciek velmi neocenime. Dokonca sme zvazovali Multivan kvoli integrovanym autosedackam - ich najvacsiu vyhodu vidim v tom, ze si dieta moze opriet nohy a tie mu nevisia cele 2 hodiny cesty vo vzduchu... Ale teda 8 miest a moznost deti byt otocene k sebe zatial prevazuje.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.