0
späť
 

diskuze k tématu: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy
SKILLER
počet príspevkov3
dátum registrácie18.06.2018
Pondelok 18.06.2018 17:44, WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru
Zdravím prosím o radu rozsvítila se mi kontrolka motoru. Nevíte co s tím?
Vím jen že mám vysypany katalizator.
Dá se s tím jezdit? Aniž by to autu ublizilo?
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 19.06.2018 08:37, RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw
citácia:
reakce na: SKILLER, 18.06.2018 17:44 (Zdravím prosím o radu rozsvíti ...)


Vážně? To už jsme se dostali k takovýmto dotazům?
Svítí ti engine check? Zkozultuj to s uživatelskou příručkou, vsadím boty, že rada bude odvoz do servisu...
Jestli máš vysypaný kat, tak si připrav peníze, není to z nejlevějších součástek a s nejvyšší pravděpodobností hlásí motor chybu katu. Jestli se s tím jezdit dá popravdě nevím, bál bych se toho, že to motor nasaje zpátky do sebe, ale nevím jestli je to u přeplňovanýho motoru možný...
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Utorok 19.06.2018 09:56, RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru
citácia:
reakce na: SKILLER, 18.06.2018 17:44 (Zdravím prosím o radu rozsvíti ...)


kontrolka motoru muze svitit sice i napr. jen kvuli lambda sonde (coz bude mozna v dusledku i tento pripad, prip. chyba oznamujici snizenou ucinnost katu), kazdopadne resit. Pokud vite, ze je vysypany kat, tak bych s autem radsi moc nejezdil, i kdyz pochybuju, ze by se to dostalo do motoru, stejne bych ho takto nepouzival
reagovať
SKILLER
počet príspevkov3
dátum registrácie18.06.2018
Utorok 19.06.2018 13:40, RE: RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw
citácia:
reakce na: KoobaS, 19.06.2018 08:37 (Vážně? To už jsme se dostali k ...)


Pokud se vás to nějakým způsobem dotklo tak se omlouvám, ale auto potřebují na denní ježdění. Mám první benzínové auto a tak pisi na stránku kde se mohou vyjádřit lidí aby mi poradili, ne aby mě tu hejtovali.
Každý máme zkušenosti někde jinde a v něčem jiném.
PS: od toho tyto stránky vznikli.
Děkuji Vám za vaše rady.
reagovať
SKILLER
počet príspevkov3
dátum registrácie18.06.2018
Utorok 19.06.2018 13:43, RE: RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru
citácia:
reakce na: sheogorath, 19.06.2018 09:56 (kontrolka motoru muze svitit s ...)


Nejsem si jist zda je vysypany, ale když vytocim motor a dám ruku před vyfuk jsou tam částice keramiky.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Utorok 19.06.2018 13:52, RE: RE: RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru
citácia:
reakce na: SKILLER, 19.06.2018 13:43 (Nejsem si jist zda je vysypany ...)


To je blby, bude to ucpavat vyfuk, pojede to naprd, a nejspis s vyssi spotrebou. Mozna to znici i lambda sondy. Levny to ale asi nebude, pocital bych cca 8-10k
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Streda 20.06.2018 06:59, To je dotaz
Zdravím, zatéká mi do baráku, nevíte co s tím? Vím, že mám děravé okapy a střechu. Dá se v tom bydlet? Aniž by to mě nebo domu ublížilo?

Ježiš chlape, když mám problém s autem, tak jedu do servisu nebo minimálně nechám napíchnout na diagnostiku. O to víc když vím, že je tam závada katalyzátoru, který se již nějaký čas neřeší. Co čekáte, že dostanete za radu od stolu bez fyzické prohlídky auta a napíchnutí na počítač?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 20.06.2018 08:33, RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru
citácia:
reakce na: SKILLER, 18.06.2018 17:44 (Zdravím prosím o radu rozsvíti ...)


Kontrolka motoru se rozsvítí v okamžiku, kdy je do registru zapsána chybová hláška. ECU motoru zpracovává mnoho proměnných s předem definovaným rozptylem parametrů a pokud hodnota některého parametru se dostane mimo rozsah, uloží se do paměti kód chyby.
Pokud je nefunkční katalyzátor, tak tzv. lambda sonda detekuje obsah kyslíku mimo tolerované pole (0,98-1,03). Kód závady nicméně takto specifický není, protože se může objevit v registru kód pro příliš bohatou nebo příliš chudou směs, což skrývá nepřeberné množství možností od netěsného sání, přes výpadky v zapalování, vadný vstřikovač až po vadný kat nebo sondu.
Vysypaný katalyzátor je obecné vyjádření nefunkčního katalyzátoru nebo se uvolnila některá keramická tělíska, která chrastí či urezla kovová vložka? Mám zkušenost s tím, že se uvolní nějaká keramická tělíska, katalyzátor chrastí, ale pro běžné režimy svou funkci plní, stejně jako kovová vložka urezne z úchytů a začne drnčet. Neobával bych se zpětného nasátí do motoru, ale tělíska by mohla začít ucpávat výfuk (zamotají se do té skelné vaty, co je v tlumičích).
Takže správný postup je identifikace problému a teprve potom se dá posoudit, zda je provoz se závadou možný, či nikoli. Obecně: chudá směs vede k přehřívání motoru a bohatá k jeho zanášení karbonem (pokud je bohatší více než 10% nad stechiometrický poměr), či spálení katu, pokud ještě není vadný.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Streda 20.06.2018 22:24, RE: RE: WV golf 5 GTI 2l TFSI 147kw - kontrolka motoru
citácia:
reakce na: David V, 20.06.2018 08:33 (Kontrolka motoru se rozsvítí v ...)

Vacsinou katalyzator nie je vysypany len tak. A stavim sa, ze to tak nie je u znameho 2.0 TFSI. Vsetko sa to teda pravdepodobne zacalo, ked motor zacal brat olej. Bral ho coraz viac, az ho nestihal spalovat. Uz ked ho ale spaloval, kat sa pomaly zaplnal. Potom ho ale pravdepodobne hadzal rovno do katu, a tam niekde sa datuje jeho koniec. Mozno ste teda necitili ani castice keramiky, ale pripeceny olej na kate. Lambda tiez nemusi signalizovat zly kat, ale zasvinenu lambdu. Ak Vam auto zerie vela oleja, tak Vam vymena katu nepomoze. Mne pomohol opak. Vymena motora, potom trochu auto prehnat, a kat fungoval dalej. Ale mozno uz je neskoro, a menit sa bude vsetko..
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.