0
späť
 

diskuze k tématu: Pomáháme s výběrem auta do padesáti tisíc

kategórie zaradenia témy: německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Piatok 01.02.2013 12:06, Stará O I, později OII, diesel
Tyto jsem užíval, obě dvě motory PD, čili nikoli nové CRka náchylné na kvalitu nafty. Žiji na horách, teplota v zimě venku občas i pod -20 a většinou stále pod -10. Nikdy, opakuji, nikdy v průběhu asi pěti posledních let, co tato auta jsem měl, nezatuhla nafta. A to normální a zimní naftu beru jak to prostě u stojanů mají, nijak zvlášť po zimní naftě nepátrám, aditiva nepřimíchávám. To jen k poznámce o dieslech v dotazu.
Pokud někdo krade naftu u jezeďáků a skladuje ji rok v kanystrech, tak ať se nediví.
Jinak ať si každý vybere diesel či benzin podle nájezdu a délky denních tras.
reagovať
pohanka
počet príspevkov13
dátum registrácie08.01.2013
Piatok 01.02.2013 20:57, Felina, Thalia, Logan
Za ty prachy bych koupil Felicii v TOP stavu + nové letní a zimní obutí a 10 by mi zbylo na dovolenou, ovšem bezpečnost auta je mizerná. Nebo bych koupil Thalii nebo Logana, za 50 se daji koupit i kousky s relativně nízkým nájezdem, technika primitivní, kde nic není, tam ani smrt nebere. Ovšem společenská "prestiž" bude nízká. Cokoliv jinýho od r.v. cca 2000 budou za 50tis. vylítaný plečky.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 01.02.2013 22:00, RE: Felina, Thalia, Logan
pohanka napísal:
Za ty prachy bych koupil Felicii v TOP stavu + nové letní a zimní obutí a 10 by mi zbylo na dovolenou, ovšem bezpečnost auta je mizerná. Nebo bych koupil Thalii nebo Logana, za 50 se daji koupit i kousky s relativně nízkým nájezdem, technika primitivní, kde nic není, tam ani smrt nebere. Ovšem společenská "prestiž" bude nízká. Cokoliv jinýho od r.v. cca 2000 budou za 50tis. vylítaný plečky.


Blbost. Limit se snižuje, pořád se ale vlezem do stavu s krásnou udržovanou 306Bk v benzínu (nejlépe 1,6 72kW), vybavenou (4xairb, klima, ABS,centrál, el.př. okna r.v. 2000-1)
reagovať
pohanka
počet príspevkov13
dátum registrácie08.01.2013
Piatok 01.02.2013 23:06, Thalia
Jenže Thalia bude o 5let mladší a v crah testu jedna hvězda navíc. Za 12-13let starý auto bych 50tis. nikdy nedal, pokud chce auto s minimálními investicemi, tak je nutno auto co nejmladší s co nejnižšími km. Teď jsem prodal Fiat Bravo JTD tacho 270tis. za 8tis. a jsem rád, že je z domu a ještě mám Mareu Weekend JTD r.v. 2001 v hodně slušným stavu a měl bych problém za ni dostat 35tis. Ještě bych zvážil Punto 2 1,216V Sporting, celkem slušný svezení a z Itálie by asi bylo bez koroze, ale investice už by byly.
reagovať
revis
počet príspevkov7
dátum registrácie02.10.2008
Sobota 02.02.2013 01:50, Výběr auta do 50 000
Právě ta Marea JTD je držák, který netrpí problémy dýzlových fordů a OctáviíPD a dá se sehnat za příjemnou cenu a antikorozní úprava je na velmi dobré úrovni, vyráběla se tuším do 2001, není to tvrdé auto jako Ochcávka .Jezdím s tím 6 let, motoricky žádný problém,dá se sehnat pěkný kousek pod 50 000Kč,doporučuji výbavu ELX nebo HLX a Weekend.Nebrat černé kliky ,ale ty byly v nižší verzi, nebyly plastové ale pogumované a loupaly se. Vypadalo to otřesně.Je to auto před downsizingem, v případě dobrého nákupu Vám bude sloužit bez větších nákladů ještě mnoho let.
reagovať
revis
počet príspevkov7
dátum registrácie02.10.2008
Sobota 02.02.2013 02:11, auto do 50 000
Jo zapoměl jsem,Marea JTD 1,9,najeto cca 200t, od výměny po výměnu žádný úbytek oleje ( fakt se tomu divím), benzínové auto bych ve Vašem případě nikdy nehledal.
reagovať
Asafa
počet príspevkov3
dátum registrácie26.09.2012
Sobota 02.02.2013 10:42, Fabia
Ke konci roku jsem řešil podobnou situaci, Felda mi dojezdila a na koupi dalšího auta jsem měl cca 60 000 Kč + pár tisícovek na nezbytný servis. Koukal jsem po Focusech a Leonech s 1,6 tkou, ale nakonec jsem za 60 000 koupil pravidelně servisovanou Fabii sedan 1,4 16 V (55 kw) s prokazatelnou historií. Je pravda, že většině lidí se sedan nelíbí a taky proto jsou jejich ceny nižší i s těmito výbornými motory. Je to auto dostatečně živé, se spotřebou kolem 6 litrů a ceny servisu a náhradních dílů jsou na přijatelné úrovni. Doporučuji tedy nesoustředit se na jeden konkrétní typ vozu, ale hledat podle stavu a historie, já osobně jsem Fabii nechtěl, protože jí má každý a nakonec jsem u ní skončil a myslím, že to nebyla vůbec špatná volba. Přeju šťastnou ruku při výběru.
reagovať
pohanka
počet príspevkov13
dátum registrácie08.01.2013
Sobota 02.02.2013 23:44, RE: Výběr auta do 50 000
revis napísal:
Právě ta Marea JTD je držák, který netrpí problémy dýzlových fordů a OctáviíPD a dá se sehnat za příjemnou cenu a antikorozní úprava je na velmi dobré úrovni, vyráběla se tuším do 2001, není to tvrdé auto jako Ochcávka .Jezdím s tím 6 let, motoricky žádný problém,dá se sehnat pěkný kousek pod 50 000Kč,doporučuji výbavu ELX nebo HLX a Weekend.Nebrat černé kliky ,ale ty byly v nižší verzi, nebyly plastové ale pogumované a loupaly se. Vypadalo to otřesně.Je to auto před downsizingem, v případě dobrého nákupu Vám bude sloužit bez větších nákladů ještě mnoho let.


Mareu JTD, ač ji mám doma, už bych nedoporučoval. Málo která bude mít najeto pod 200tis. (sám mám najeto poctivých 200tis. dle dg.), na motoru měněn zatím jen EGR a žhavičky, ale na podvozku vše vyměněné včetně brzd a spodek už rezaví, koupena nová v ČR. To auto, ač s ním pořád rád jezdím (druhé auto v rodině) je už za zenitem, značné konstrukční stáří 1995, v crash testu jen 2hvězdy. Kdybych to auto měl nyní kupovat, tak jenom z Itálie, nebylo by rezavé, motor 1,6 benzín tak do 130tis. najeto, ale taková už asi nejsou.
reagovať
matesaax333
počet príspevkov11
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 04.02.2013 12:00, re
Pokud se vám líbí Focus,tak bych neřešil jiný vůz,protože jde o velmi dobrou volbu.S motorem 1.6 navíc velice spolehlivý.Mám s ním najeto přes 100000 km a za celou dobu auto nepostihla nějaká závažná závada.Spotřebu má kolem 7 litrů a motor je živý a pěkně šlape i na dálnici při 130.Negativa jsou koroze na spodku dveří či na 5 dveřích,ale není to nic hrozného.Větší problém je spotřeba oleje,která u některých hodně ojetých kusů může být opravdu vysoká.Vhodné je nechat změřit tlaky jednotlivých válců motoru u vybraného auta.Pokud budou v pohodě,tak by neměl být problém.
reagovať
Roman AX
počet príspevkov134
dátum registrácie09.12.2011
Utorok 05.02.2013 12:49, Co nás ještě čeká?
Co takhle auto do 30,20 tisíc? Nebo za jeden průměrný plat? A pokud možno rychlé, silné, úsporné a nerozbitné...na denní dojíždění do práce cca 100km a dovolenou v 5 lidech v Chorvatsku!
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 05.02.2013 22:57, Fiat Punto
Nedělám si srandu,ne opravdu ne. Podle mě ideální vozítko na dlouhé dálniční tahy a nebo krátké popojížďky 6km je Fiat punto 95-99 s motorem 1.2 buď 44kW nebo 54kW. Levné náhradní díly např. Rozvodový řemen INA + napínací kladka INA vyjdou na 450,- . Kola jsou myslím u zmíněné silnější verze R14 takže to s pořizovací cenou nebude taky tak strašné. U 40kW a 44kW bývaj většinou R13. Pozor na uložení zadní nápravy. To vyřeší opravná sada CX kolem 350,-/ks. Spotřeba do 6,5litrů všude možně. Tedy záleží jak těžká je pravá noha :D Kámoš jezdí s 54kW za 5,3litrů denně 60km po okreskách a hlavně serpentínách. Olej jedině original do fiatu od výrobce SELENIA. Při dnešních cenách se těch 60Kč nezblázní ne. SELENIA 20K 10W40 2litry kolem 350Kč. Vleze se tam kolem 3 litrů takže to není strašný ne? Fiati jsou prej háklivý na výrobce oleje :D To mi řekl i pán který má fiaty všude možně :D Pěknýho Fiata Punto 1995 - 1999 se dá v klidu sehnat do 25000 dovoz z itálie. + 7500Kč za přihlášení v čr. Toť můj názor. 54kW i když se to zdá být málo na dálnici tak jede fakt slušně :) A navíc, pojištění jak na Š120 nebo Feldu. :) :) Samozřejmě že je tu vaše volba Ford Focus. Ano svkělé auto ale pozor u prvních generací kde rádi hnijou :) Bacha na zadní ložiska, opotřebení zadních brzd atd. Do 50tis je myslím fakt lepší koupit Punto. A pokud vám nebude vadit 44kW budete jeden z těch šťastných. Totiž pokud u 44kW praskne rozvoďák ;) což může potkat každého tak se 44kW nepotká. a pouze zastaví Ale u 40kW, 54kW Punto a u dalších aut s rozvody dělané na řemen včetně focusa, golfa atd se motory potkaj. Nevím proč se punto 44kW nepotká při prasknutí řemenu, ale je to pravda. Dokonce je zde na tipcarsu recenze prvního punta a myslím i druhého :) a u prvníího je to tam zdůrazněno :) A pokud máte trošku šikovné ruce tak si přikoupíte jeden řemen navíc a kdyby prdl na té 44kW tak vystoupíte, auto se zvedne z pravé strany, odpojí se mínus, sundá se kolo, boční kryty, řemenice se nemusí označovat jak byla, u 44kW myslím je dírka pokud ne označíme si polohu něčím špičatým :) povolí se altík sundá se kliňák s řemenici, a nastaví se klika na značku (to si zjistěte) :D vačka se nastaví na značku hodí se nový řemen, napne se starou kladkou, párkrát zatočíme klikou jestli nemáme rozvody přes zub a pokdu ne tak pak obrácený postup demontáže. Na dilně tyhle rozvody mám s přehledem max do 90min. :)
reagovať
ewing1
počet príspevkov46
dátum registrácie29.05.2009
Streda 06.02.2013 09:13, VOLVO
Já bych z vlastní zkušenosti mohl doporučit značku VOLVO a konkrétně typ 940 - nejlépe s atmosferickým benzinovým motorem. Tyto auta jsou neskutečné držáky (navíc motor se nikdy nepotká, když praskne řemen). Další výhodou je zadní náhon a antikorozní ochrana - tyto auta fakt nehnijou jak jiné značky. No a nemluvě o tom, že to je pohodlné, robustní a bezpečné auto (v některých jsou i integrované dětské sedačky). Ceny náhradních dílů jsou zde velice příznivé - např. rozvodová sada se dá sehnat i kolem 800,- Kč, atd. Na nové Volva jsou asi díly drahé, ale ne na tyto starší typy.
Takže, kdo chce za málo peněz hodně muziky, ať si koupí Volvo 940. Vyráběly se do roku 1998 a vyráběly se jak ve verzi sedan, tak ve verzi kombi. Motory se dávaly benzinové 2,0 nebo 2,3 a to jak atmosférické, tak i s turbem. A také byl v nabídce i naftový motor - řadový šestiválec 2,4 převzatý od VW/Audi. Já bych jednoznačně doporučoval atmosférický benzín. Spotřeba je velice příznivá. Mimo město kolem 8 l / 100 km, ve městě kolem 10 l / 100 km. To je vzhledem k rozměrům vozu a jiným kvalitám velice slušný výsledek.
reagovať
petaoldova
počet príspevkov20
dátum registrácie24.02.2012
Streda 06.02.2013 17:04, RE: Fiat Punto
matys000 napísal:
Nedělám si srandu,ne opravdu ne. Podle mě ideální vozítko na dlouhé dálniční tahy a nebo krátké popojížďky 6km je Fiat punto 95-99 s motorem 1.2 buď 44kW nebo 54kW. Levné náhradní díly např. Rozvodový řemen INA + napínací kladka INA vyjdou na 450,- . Kola jsou myslím u zmíněné silnější verze R14 takže to s pořizovací cenou nebude taky tak strašné. U 40kW a 44kW bývaj většinou R13. Pozor na uložení zadní nápravy. To vyřeší opravná sada CX kolem 350,-/ks. Spotřeba do 6,5litrů všude možně. Tedy záleží jak těžká je pravá noha :D Kámoš jezdí s 54kW za 5,3litrů denně 60km po okreskách a hlavně serpentínách. Olej jedině original do fiatu od výrobce SELENIA. Při dnešních cenách se těch 60Kč nezblázní ne. SELENIA 20K 10W40 2litry kolem 350Kč. Vleze se tam kolem 3 litrů takže to není strašný ne? Fiati jsou prej háklivý na výrobce oleje :D To mi řekl i pán který má fiaty všude možně :D Pěknýho Fiata Punto 1995 - 1999 se dá v klidu sehnat do 25000 dovoz z itálie. + 7500Kč za přihlášení v čr. Toť můj názor. 54kW i když se to zdá být málo na dálnici tak jede fakt slušně :) A navíc, pojištění jak na Š120 nebo Feldu. :) :) Samozřejmě že je tu vaše volba Ford Focus. Ano svkělé auto ale pozor u prvních generací kde rádi hnijou :) Bacha na zadní ložiska, opotřebení zadních brzd atd. Do 50tis je myslím fakt lepší koupit Punto. A pokud vám nebude vadit 44kW budete jeden z těch šťastných. Totiž pokud u 44kW praskne rozvoďák ;) což může potkat každého tak se 44kW nepotká. a pouze zastaví Ale u 40kW, 54kW Punto a u dalších aut s rozvody dělané na řemen včetně focusa, golfa atd se motory potkaj. Nevím proč se punto 44kW nepotká při prasknutí řemenu, ale je to pravda. Dokonce je zde na tipcarsu recenze prvního punta a myslím i druhého :) a u prvníího je to tam zdůrazněno :) A pokud máte trošku šikovné ruce tak si přikoupíte jeden řemen navíc a kdyby prdl na té 44kW tak vystoupíte, auto se zvedne z pravé strany, odpojí se mínus, sundá se kolo, boční kryty, řemenice se nemusí označovat jak byla, u 44kW myslím je dírka pokud ne označíme si polohu něčím špičatým :) povolí se altík sundá se kliňák s řemenici, a nastaví se klika na značku (to si zjistěte) :D vačka se nastaví na značku hodí se nový řemen, napne se starou kladkou, párkrát zatočíme klikou jestli nemáme rozvody přes zub a pokdu ne tak pak obrácený postup demontáže. Na dilně tyhle rozvody mám s přehledem max do 90min. :)


Jenom malý dodatek, všechny motory typu FIRE s 8 ventily se díky konstrukci nepotkají, ty co mají 16 ventilů se již potkají.... jinak souhlas, punto je levný, celkem blbuvzdorný, bez výraznějších problémů s korozí (alespoň jsem nikdy nic nezaznamenala) a díly jsou za hubičku a rychle dostupný- narozdíl od některých dílů na mazdy a suzuki u kterých se nám často stalo, že jsme je sháněli v autorizovaným servisu a dodali je za 14 dní nebo dokonce se mi jednou stalo že přišly za měsíc... (myslím že intercars má hodně širokou nabídku dílů na fiat za dobrý ceny, nebo autokelly, auto štangl, elit- ve všech případech díly většinou do 24 hodin, často mají spoustu věcí i skladem), ale tu selénii bych zase nehrotila, zrovna do punta stačí jakýkoliv alespoň trochu kvalitní olej nejlépe na stejný bázi jako selénia (měla by to být údajně esterová báze) a samozřejmě dodržet specifikaci....
reagovať
humpi
počet príspevkov1
dátum registrácie14.02.2013
Štvrtok 14.02.2013 09:33, RE: Co nás ještě čeká?
Roman AX napísal:
Co takhle auto do 30,20 tisíc? Nebo za jeden průměrný plat? A pokud možno rychlé, silné, úsporné a nerozbitné...na denní dojíždění do práce cca 100km a dovolenou v 5 lidech v Chorvatsku!

Nissan primera P11-120 2.0i (SR20DE)
reagovať
gablenz
počet príspevkov137
dátum registrácie12.01.2009
Piatok 15.02.2013 00:59, A co Polonez?
Za tím byse holky otáčely! Dokážu si představit dobrodružnou cestu do Polska až někam k Baltu. V kufru bych vezl spoustu alkoholu a pak to tam někde směnil za krásný a zachovalý Polonez 2.0. Další motory byly taky vymazelné. Fiati, Roveři, Fordi...ti všichni tam dodávali. A ty listové pružiny vzadu byly prý ještě z válečné kořisti.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov32
dátum registrácie12.12.2024
Piatok 15.02.2013 08:50, Motor Focus
Petr-Tipcars: Za radu ohledně motoru do FF I jednoznačně palec nahoru.
reagovať
RRXX
počet príspevkov1
dátum registrácie02.07.2012
Pondelok 18.02.2013 17:46, RE: Co nás ještě čeká?
Hele i za 20 tisíc se dá sehnat dobré auto v dobrém stavu a s dobrým motorem, které tě odveze i do chorvatska a zpět a může mít dokonce i digitální klimatizaci nebo vyhřívaná sedadla. Stačí kouknout k sousedům do německa. Kupodivu hlavně na eBay se dá koupit spousta levných a dobrých aut. Například pěkná Alfa Romeo 164 s úžasným motorem 3.0 V6, klimatizace, ABS... za pěkných 1000eur. Nebo nějáké pěkné Volvo, taktéž ze začátku 90tých let. Taky v plné palbě. Lancia Thema se dá taky pořídit levně a nebo nějákej starší Saab. Sice je to hodně o štěstí, ale i s takhle levným autem můžeš najezdit spoustu kilometrů bezproblémů s komfortem, jaký nenabízejí ani mnohé novější auta.
reagovať
rohYpnol
počet príspevkov41
dátum registrácie22.09.2008
Streda 20.02.2013 19:24, RE: Felina, Thalia, Logan
pohanka napísal:
Za ty prachy bych koupil Felicii v TOP stavu + nové letní a zimní obutí a 10 by mi zbylo na dovolenou, ovšem bezpečnost auta je mizerná. Nebo bych koupil Thalii nebo Logana, za 50 se daji koupit i kousky s relativně nízkým nájezdem, technika primitivní, kde nic není, tam ani smrt nebere. Ovšem společenská "prestiž" bude nízká. Cokoliv jinýho od r.v. cca 2000 budou za 50tis. vylítaný plečky.


Naivita jako hrom...
1) sehnat zachovalou Felicii není zrovna lehký úkol...
2) jsou to vyhozené prachy... během pár let prohnije a vykvete jak louka pampelišek...
3) každý ví, že jestli je něco drahé, jsou to karosářké práce... a hlavně stejně nemají na Felicii smysl, protože začne hnít vedle...

Řešení je podle mě jakýkoliv starší zachovalý vůz, o který již není zájem. Třeba P306, P406, Laguna I, Nissan Primera (především!), Honda Accord, Mazda 323, Mazda 626, Toyota Avensis I... atp. Prvořadý je v téhle ceně beztak stav, stav a opět stav, takže konkrétní model nemá smysl až tak řešit...
reagovať
rohYpnol
počet príspevkov41
dátum registrácie22.09.2008
Streda 20.02.2013 19:30, Neoprávněná kritika 1.6
autor podle mě zcela demagogicky pohanil 1.6. Ten totiž právě při dálničních 130 km/h je v naprosto optimálním otáčkovém spektru, 74 kW 8V motor má sliný střed, naopak vytáčet směrem k omezovači smysl nedává... A právě při dálničním tempu je motor ve středních otáčkách a ze 130 na 160 se chytá velmi hezky. Pak už to uvadá do bídy. Ale pokud právě dynamika 1.6 v dálničním tempu (legálním) někomu vadí, pak je to jen chybou vlastních očekávání. Je snad jasné, že 1.6 nepojede jako 2litr...

Přitom spotřeba je rovněž neporovnatelná s 2.0, tentokráte samozřejmě ve prospěch 1.6. Zatímco s 1.6 se dá jezdit ve městě i za 6,5 l s citem v noze a předvídavostí, tak s 2.0 to 8 l nezachrání a bude to spíš 8,5...
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.