0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 80 tis. Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, zábava, ostatní, typ vozidla, osobní
Muhiii
počet príspevkov3
dátum registrácie22.02.2020
Sobota 22.02.2020 18:45, Auto do 80 tis. Kč
Dobrý den, začal jsem koukat po nějakém autě a potřeboval bych si trochu ujasnit pár věci a případně pomoc s výběrem.
- Rozpočet do 80tkč (možnost jít trochu výše ale aby to za to stálo)
- Auto bude hlavně do práce, na výlety a občas na zábavu. Ročně najedu 10tis - 20tis km (jezdím po stavbách takže někdy míň někdy víc)
- Chci aby to trochu jelo. Teď mám Fabii 1.2 HTP 47kw, do práce to stačí ale když se chci trochu projet tak to už samozřejmě nestačí.
- Chci něco menšího (nechci superba, mondeo atd, chci hatchback nebo něco podobně velkého)
- Chci aby to auto nějak vypadalo, byly na to sehnatelné díly a nebyly extrémně drahé opravy.

Zatím co jsem koukal tak se mi nabízí v této ceně Golf 4/5, Seat Leon a ibiza, Fabia II, (octavia rs - je větší ale asi bych to skousnul)
Motorově by se mi líbili výkonnější verze: 1.9/2.0 TDI, 1.8t/1.4tsi/2.0fsi (na 1.6 jsem slyšel spíše negativní zkušenosti)

Chtěl bych poradit co by mohla být nejlepší volba, nějaké zkušenosti a případně poruchy a vady a když už tak na co u jakého motoru koukat a dát si pozor.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 23.02.2020 01:50, RE: Výběr auta a motoru
citácia:
reakce na: Muhiii, 22.02.2020 18:45 (Dobrý den, začal jsem koukat p ...)

Ahoj, když jsem v roce 2014 prodával mou Fábii II kombi HTP 51kw elegance, kterou jsou koupil "novou" v roce 2009, dost lidí si myslelo, že jsem blázen.
Poprvé v životě jsem si za dané peníze koupil ojetinu, u Fordu byl zrovna Focus hatch 2009 1.6i 74kw za 148000kč. Už po prvním týdnu jsem věděl jednu věc: "nic lepšího jsem nemohl ani udělat!". Ono totiž, neexistuje kompakt segmentu C, který by nebyl lepší, než Fábie II HTP.
Teď myslím nejen jízdní vlastnosti, ale i radost v autě být, nestísněný interiér, bezpečný pocit na sněhu, vodě a dálnici a také překvapivě, že širší kufr je použitelnější, ikdyž je menší

Ty dieslové motory, které tam píšeš, budou ve tvé cenové relaci vraky.
Benzínove FSI a TSI jsou právě ty problémové, kde je to jen černá díra na pokladničku.
Přitom jestliže přestoupíš jako já z HTP například na Fordí Duratec 1.6 74kw budeš se cítit jak ve Ferrari, to si nedělám legraci, budeš nadmíru spokojený. Ono totiž tahle atmoféra od Yamahy točí až 7200 otáček a tak radost z jízdy bude

1. Největší zábavu za dobré peníze Ti nabídne Ford Focus II 1.6 Duratec 74kw(je i silnější motor 1.6 Ti-VCT, ale je vzácnější). U Fordu je dobré brát facelift 2008+, protože prokoukl exteriér i interiér a vůz pořád nevypadá špatně. Hledal bych kousky s jasnou servisní historíí, nejlépe u Fordích dealerů. Focus totiž toho hodně vydrží a tak klasický autobazar u nás neodolá a přetočí km, prodá orignál litá kola atd adt Focus je bytelný vůz, který lehce seženeš s ESP, 6xairbag a skvěle naladěným EDS. Zkontroluj určitě stav koroze podvozku, už jsem narazil na úplně prorezlé vozy od spodu a nahoře to nešlo poznat. Občas zlobí servo, ale nejčastěji je to jen netěsnost.

2. VW Golf V 1.6 MPI 74kw. Opět skvělý hatchback, ber 2006+. Golf je lépe odhlučněný, má skvělou antikorozní ochranu i bezproblémovou elektriku. Motor není žádný chudáček a v porovnání s HTP budeš opět "v sedmém nebi". Co je sranda, s 1.6 MPI se dá na okreskách jezdit do 6l, takže výhoda HTP opravdu není ani ve spotřebě ani v ničem jiném. U Golfu V si jen dej velký pozor na automatickou klimatizaci, které odchází mechanika i motorky ovládání klapek. Oprava vyjde cca na 15000kč. Buď pořádně otestuj proudění do všech směrů a nebo raději hledej kusy s mech. klimatizací.

U obou vozů jde použít náhradní díly z druhovýroby, jen člověk musí vědět, které jsou kvalitní a které ne. Každý z těchto vozů je trochu jiný a tak nejlepší je si je projet a vybrat co ti padne do oka. Bohužel cenově je to na hraně a tak bych se spíše soustředil na dobrý stav a jasnou historii a případně něco doplatil holt, stojí to za to
Tož držím palec!
reagovať
Muhiii
počet príspevkov3
dátum registrácie22.02.2020
Nedela 23.02.2020 09:35, RE: RE: Výběr auta a motoru
citácia:
reakce na: BobanHTP, 23.02.2020 01:50 (Ahoj, když jsem v roce 2014 pr ...)


Dost lidí taky řikalo práve focuse ale já si nějak nemůžu pomoci a absolutně se mi nelíbí vnitřek :D. Kdykoliv jsem po focusovi koukal tak jsem si řikal že vypadá docela k světu a pak jsem viděl vnitřek a musel jsem jít dál, příjde mi to všechno takové rozházené. Ještě je tu jedna možnost a to je že bych do půl roka byl schopný zvednout rozpočet na 120tkč. Ale stále si říkám že je to moje "první auto" (fabii mám od známích dokud nebudu mít své), tak jestli není škoda hned dát tolik peněz. Ani by mi nevadilo nějaké auto na 2-3 roky se silnějším motorem, klidně trochu starší a pak právě jít do něčeho dražšího. Na tu 1.6 jsem právě vždycky slyšel že to dost žere a nemá to takovej výkon, proto jsem nad ní nějak víc nepřemýšlel.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 24.02.2020 12:53, RE: RE: RE: Výběr auta a motoru
citácia:
reakce na: Muhiii, 23.02.2020 09:35 (Dost lidí taky řikalo práve fo ...)

Ahoj, určitě si kup něco, kde se cítíš dobře. Je to jak s barvou, jeden rád čenou, druhý modrou atd.
Jestliže si mírně zvedneš rozpočet, mám jasného favorita pro tebe = Hondu Civic 2006+ 1.8VTEC. Skvělé auto, dobrý motor a ještě vždy dobře prodáš. Nelekej se ani vyšších nájezdů, spíše dobrý stav hledej... Tož uvidíš
reagovať
uwa1
počet príspevkov189
dátum registrácie18.10.2016
Piatok 28.02.2020 18:55, Ceed/i30
Kia Ceed alebo Hyundai i30
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Nedela 01.03.2020 14:16, Do 80000?
Podle tvých požadavků si myslím, že bych měl konkurenceschopny vůz.
1)Auto do kterého dost nalozis, díky otevírání kufru i s oknem i objemnější věci.
2)auto není ani malé ani velké, do města lze, na dalkach to neutopis, výkonem budeš velmi spokojen.
3)servisni náklady jsou spíše nižší. Asi jedinou náročnou opravou je spojka, je vybaven dvouhmotou což je okolo 15000. Jinak ostatní díly, údržba jako taková je o 1/3 nižší než u koncernu, a u Fordu třeba takový termostat...labuzo, to podruhé dělat nechci, navíc ty jejich elektronické ventily do topení...netopilo, dali sme druhosku a paráda...ovsem z jara...ejhle ono to topí stále a nezavre..origo a to nebylo levné.
4)tohle auto má skvělou antikozni úpravu.
5)spotreba tě velmi mile překvapí. Jezdí do 6l/100km. 1.2HTP jsem měl jako ty pujcenou a já se prostě nedostal pod 10l/100km, to auto jelo za málo pouze na volnoběh po městě.
7)vybava auta je v této třídě průměrná, oproti škodě si extrémně polepsis, fokus je na tom podobně se škodou, a u wv golfa pokud kouknu na řadu V tak tam je to takový rovnaky.

O cem mluvím? O Peugeot 307 s motorem 2.0hdi 100kw ve verzi SW.

Dostaneš slušně vybaveny a komfortní vůz, není velký a dost nalozis, má střešní nosiče, korozi neresis, jen minimální. Údržba tě nepolozi a motor hodně vydrží. Bacha na spojku a ber 2004- abys měl ten 100kw dvoulitr RHR. Cenově se do toho vejdes, drží sice běžně 400-500kkm ale soustred se na 200-260kkm. Je to motor i do velikých aut takže v tomhle je živější a jak říkám spotřeba perfektní. Taková neduha, často padá display palubních informací a rádia.
reagovať
SpykeR
počet príspevkov16
dátum registrácie07.02.2020
Nedela 01.03.2020 17:13, RE: Do 80000?
citácia:
reakce na: SpykeR, 01.03.2020 14:16 (Podle tvých požadavků si myslí ...)


Jen tak namátkou jsem si otevřel 3 abych neřekl nějakou pitomost a dokonce se dají sehnat i levněji. (není to doporučení, ani jedno auto jsem fyzicky neviděl)

https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/18245197

https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/18352025

https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/307/18264131

Zbude ti aj dobrá rezerva na případný servis.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.