0
späť
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 - recenze majitele po 35 000 kilometrech

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 26.02.2022 07:25, asi ne
Jsem zvědav, jak dlouho vám ta radost vydrží. Fakt, že auto je zatím bezproblémové ještě neznamená, že vás nepotkají drahé opravy z důvodu opotřebení. Zde jsou navíc o řád dražší než na co jste byl zvyklý ze Sharanu.
Motor podtáčející převodovka ničí dvouhmotový setrvačník. Jeho životnost (kromě aut s převážně dálničním provozem) nepřesahuje 200 tisíc kilometrů = komplet výměna 25 000,-.
Spojky v "olejovém" DSG odchází po cca 250 tisících kilometrů = komplet výměna 30 000,-.
A nejlepší nakonec. Vámi velebené nastavitelné tlumiče DCC mají stejnou životnost jako normální tlumiče, tedy cca 200 tisíc kilometrů. Ale jejich výměna nestojí 10 000,- jako u obyčejných tlumičů, ale vychází na hezkých 50 000,-.
Takže být vámi, tak kromě chvalozpěvu nad autem a jeho spotřebou, začnu chystat rodinné "prasátko" s úsporami na pořádné provětrání. Všechny zmíněné "běžné" opravy vás totiž v horizontu cca dvou let potkají (při vašem nájezdu).
reagovať
Verny_2013
počet príspevkov106
dátum registrácie26.08.2014
Nedela 27.02.2022 19:29, Neviděl bych to tak dramatocky jako Pavlík
Měl jsem Sportsvana 4 roky bylo to teda 1,4 TSi a auto nemělo jedinou závadu. Toto auto je dlouhodobě hodnoceno jako jedno z nejspolehlivějších od VW. Chtěl jsem ale výkonnější motor tak musel uvolnit cestu. S čím má ale pravdu Pavlík je to podtáčení motoru v kombinaci 2,0TDi a DSG. S tím jsem jel předváděčku a to bylo opravdu pekelné, jak je to nastaveno. I do kopce tam cpe v režimu D při 80 Km 6°při nějakých 1500 ot. Motor strašně duní a celé auto se třese. Po 5 vteřinách milostivě přeřadí. Režim S je nepoužitelný přesně z opačného důvodu. Otáčky drží příliš nahoře a hrozně dlouho, motor řve a roste spotřeba. To je bohužel trvalý problém koncernových DSG. Jinak motor 2,0 TDi je skvělý ale pro mě pouze v kombinaci s manuálem.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 28.02.2022 14:07, RE: Neviděl bych to tak dramatocky jako Pavlík
citácia:
reakce na: Verny_2013, 27.02.2022 19:29 (Měl jsem Sportsvana 4 roky byl ...)


Já to tak tragicky vidím u daného konkrétně nakonfigurovaného auta. Nerozporuji, že to auto je nebo může být spolehlivé. Protože to co jsem popsal nejsou poruchy, je to normální opotřebení provozem. To nic nemění na vysoké ceně oprav.
Srovnávat náklady na opravy / servis relativně jednoduché 1,4 TSi s manuálem a recenzovanou verzi "diesel v automatu" úplně nejde.
reagovať
Karel 305
počet príspevkov2
dátum registrácie12.02.2019
Nedela 26.02.2023 19:21, Sportsvan
Když pominu, že VW Golf Sportsvan, patří na první příčky v žebříčku spolehlivosti, pak když jsem si kupoval "opici", počítal jsem samozřejmě s tím, že musím mít i na "banány".
Podtáčení motoru řeším jedním brnknutím do pádla pod volantem.
V testech vozů VW s DCC, bývají tlumiče ještě při 250tis OK.
Ve firmě máme Octávii 2.0TDI DSG, se kterou jezdí kolegyně, které jsou jízdní styl a otáčky motoru úplně ukradené a nyní, na 380tis. km začíná DSG již cukat. Výměny oleje v DSG, ale probíhaly jen náhodně a dvouhmotu nikdy nikdo neřešil.
Jsou to z části prostě takové pověsti České, třeba jako životnost filtrů DPF 150tis.km a pod..
Já měl Caddy 1.6TDI a při prodeji měla naj. 389.000km a filtr byl původní a regenerace probíhala stále po cca 700km.
Takže já myslím, že to nebude tak zlé
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.