0
späť
 

diskuze k tématu: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla
camel
počet príspevkov14
dátum registrácie08.04.2016
Nedela 04.09.2016 23:19, motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 05.09.2016 00:00, 1.6 FSi
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.

Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.
Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.

Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.

U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.
reagovať
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 05.09.2016 14:56, RE: 1.6 FSi
brin napísal:
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.


Jinými slovy: nebrat ani omylem
reagovať
Pepicek
počet príspevkov15
dátum registrácie28.12.2015
Pondelok 05.09.2016 15:05, jednoduchá odpověď
jednoduchá odpověď,....jsou i jiné značky,pomalu o polovinu levnější a mnohem spolehlivější.
Je to velká ostuda celého koncernu. Nejenom tento motor.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Pondelok 05.09.2016 16:40, Popis skutečností
Já jen popisuji skutečnosti. Obrázek si už musí udělat tazatel sám A2 je můj mazel, tak jsem ochoten tohle všechno zkousnout. Jinak totiž jezdí dobře.
reagovať
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Pondelok 05.09.2016 21:03, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
camel napísal:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.


Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 06.09.2016 10:23, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Albi1 napísal:
camel napísal:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl


Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?
Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...
reagovať
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Utorok 06.09.2016 10:47, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Pepe napísal:
Albi1 napísal:
camel napísal:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...


Tazatel zvažuje koupi Golfa pluse.....

reagovať
Corlis
počet príspevkov135
dátum registrácie14.03.2007
Utorok 06.09.2016 12:30, RE: 1.6 FSi
A4 napísal:
brin napísal:
Motor vlastním v Audi A2. Je trochu odlišný, ale nijak zvlášť. Jeho bolestí je hydraulický nastavovač vačkové hřídele, který obvykle vydrží max. cca 100000 km a pak začne po startování rachtat jako velmi studený diesel asi na 5 vteřin. Není to nic fatálního a lze s tím jezdit, ale je to otravné. Náprava stoji asi 10000 Kč. Další bolestí jsou zvonící písty ve válcích. To je konstrukční a neodstranitelná vada, která se u těchto motorů vyskytuje běžně a nemá vliv na provoz, je to jenom otravné a člověk neví, jestli to nakonec něco neudělá. U mne se 160000 km zatím nic.Další nevýhodou je nutnost tankovat Natural 98, tedy alespoň u některých verzí, některé české to nevyžadovaly, ale přesto bych to doporučil, motor má tendenci pak silně karbonovat a třeba Verva 100 každou třetí nádrž to krásně vyčistí. U většiny modelů jsou rozvody řetězem, mohou chrastit, není doživotní (já mám u motoru BAD řemen, ale to je spíše výjimka). Co se týče jízdních vlastností, poznatky jsou rozporuplné, někteří lidé si ho chválili, někteří na něj nadávali. V Octavii nejede nic moc, je to spíš takový klidný motor. Slibovaná nízká spotřeba VW se moc nevyplnila, je extrémně závislá na jízdním stylu, někteří s tím byli schopni jezdit za 6, u některých nešla pod 9.Ze závad – mně se porouchalo vysokotlaké čerpadlo (v mém modelu ještě plně mechanické, vydřely se zdvihátka, oprava velmi jednoduchá a levná, jenom ta práce nebyla tak levná), měnil jsem preventivně rozvody, je špatný ten nastavovač vačkové hřídele a shořely dvě zapalovací cívky.Pokud bych se měl rozmýšlet, šel bych asi do původní 1,6 mpi se 74 kW. Je spolehlivější, jednodušší, netrpí dětskými bolestmi, nebyl to experimentální motor a navíc je uživatelsky přívětivější.U Audi A2 se jednalo o vrcholovou motorizaci a s autem o váze pod 1 tunu motor nádherně cvičí a má úchvatný zvuk v otáčkách (velmi návykové). Vyšší provozní náklady to ovšem asi nevynahradí.
Jinými slovy: nebrat ani omylem



tak super, díky za pěkné shrnutí, také jsem po tom motoru koukal a nyní vidím, že opravdu nebrat.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 06.09.2016 16:55, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Valnoha napísal:
Pepe napísal:
Albi1 napísal:
camel napísal:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...
Tazatel zvažuje koupi Golfa pluse.....


Možná k tomu má důvod...
A nemá potřebu obhajovat PROČ.
reagovať
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Utorok 06.09.2016 22:17, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Pepe napísal:
Albi1 napísal:
camel napísal:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...


Svoji odpověď jsem nemyslel nijak sarkasticky, hanlivě či urážlivě. Pouze jsem chtěl u tazatele vyvolat nějakou diskuzi. Bohužel, nevím proč se toho chytáte Vy. Spousta dotazů tady končí slovní přestřelkou mezi uživateli a možná tohle bude ten důvod.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Streda 07.09.2016 06:50, RE: motor 1,6 fsi VW, Škoda,...
Albi1 napísal:
Pepe napísal:
Albi1 napísal:
camel napísal:
Jak máte zkušenosti s tímto motorem? Zvažují koupi VW Golf Plus rok 2005 -2006! Děkuji za názory.
Já bych si prvně položil otázku, proč vlastně Golf Plus. Toto vozidlo krom malinko vyššího posazu nějak postrádá smysl
Mě fascinuje, jak se tu místo relevantní odpovědi hned objeví reakce zpochybňující tazatelovo výběr. To je nějakej sport, nebo co?Ad smysl - pročpa se to auto asi vyrábí? Nejspíš po tom bude poptávka, hádám. Jakkoliv iracionální důvody ty lidi vedou ke koupi nafouklýho golfa (já bych si ho taky nekoupil, to jen na okraj), nemíním někomu určovat, za co má nebo nemá utrácet svý prachy...
Svoji odpověď jsem nemyslel nijak sarkasticky, hanlivě či urážlivě. Pouze jsem chtěl u tazatele vyvolat nějakou diskuzi. Bohužel, nevím proč se toho chytáte Vy. Spousta dotazů tady končí slovní přestřelkou mezi uživateli a možná tohle bude ten důvod.


Já žádnou přestřelku nevyvolal
Mně vadí, že 90% příspěvků je mimo téma. Rád bych se o tom zázraku s vrstveným spalováním taky něco dozvěděl .
Kamarád zvažoval golfa plus kvůli handicapovanému synovi, aby ho snáze nakládal na sedadlo spolujezdce. Ono ne každýmu je po chuti svoje důvody vysvětlovat...
reagovať
camel
počet príspevkov14
dátum registrácie08.04.2016
Štvrtok 08.09.2016 08:58, .......
Díky všem za názory. Jen mě zajímaly vaše názory na tento motor. A chtěl jsem nějaké malé MPV a tak to vypadá buď na C-max, nebo Merivu v benzínu. Jaký motor by jste mi doporučili? Zvažuju rok 2007 a novější. D
reagovať
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Štvrtok 08.09.2016 10:09, RE: .......
camel napísal:
Díky všem za názory. Jen mě zajímaly vaše názory na tento motor. A chtěl jsem nějaké malé MPV a tak to vypadá buď na C-max, nebo Merivu v benzínu. Jaký motor by jste mi doporučili? Zvažuju rok 2007 a novější. D

Meriva je celkově o něco menší než Cmax. Odpovídá tomu i cenový rozdíl těmito dvěma ojetinami. V tak "malém" autě jako je Meriva je to v ČR vzácnost ale občas se vyskytne v nabídce i s motorem 1,8i. Motor je to naprosto spolehlivý a úsporný. V D se s tímto motorem dá sehnat lépe.
Co se Cmaxe týče tak s 1,6i neuděláš chybu, jako jedinou nevýhodu bych viděl pro dálniční přesuny poměrně krátkou 5-ku
reagovať
Verny_2013
počet príspevkov106
dátum registrácie26.08.2014
Nedela 18.09.2016 23:08, třeba proto že má 6-ti kvalt
celkově je pohodlnější než octa i krátký golf a vnitřní prostor je mnohem větší ač to zvenku tak nevypadá. Za mě dobrá volba. Navíc v německu je to auto pro "důchodce", takže většinou to nebývá olítané auto.
reagovať
zoby
počet príspevkov1
dátum registrácie03.07.2020
Piatok 03.07.2020 23:21, RE: 1.6 FSi
dobrý den, píšete, že jste opravoval vysokotlaké čerpadlo. jak a kde jste jej opravoval? kolik to stálo? děkuji
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.