Streda 11.12.2013 08:16,
propracovanější oktávka
S Borou s 1,9 TDI PD jsem se něco najezdil, stejně tak s oktávkou 1,9 TDI 81 kW, takže můžu říct, že ač obě auta stojí na stejném podvozku, jsou zde výrazné rozdíly. Bora, i přes PD je tišší a pohodlnější. Myslím, že nemá tak tuhé tlumiče, ale díky karoserii ve verzi sedan znatelně tužší karoserii. Palubovka se mi víc líbí v Octavii (pochopitelně ve verzi Elegance), u Bory oceňuji její natočení směrem k řidiči jako u BMW a modré podsvícení. Líbí se mi i velurové potahy. Ne že by ty v Oktávce nevydržely, ale v Boře působí velmi hodnotně, sedadla jsou trochu měkčí a za chladu míň studí. Prostě Bora je podle mně asi nejpovedenější auto, co na této platformě vzniklo. Škoda menšího rozšíření kvůli vysoké ceně a u nás málo oblíbené karoserii sedan (v této cenové a třídní kategorii). Kombi už není tak elegantní. Myslím, že pisatel vybral dobře a pokud km sedí a někdo v motoru a haldexu pravidelně měnil olej, tak ještě dost pojezdí. Co je trochu u Bory zklamáním, že při větším stáří dokáží prohnít přední blatníky, asi je to výsadou kusů před modernizací, viděl jsem to totiž i u Golfu. Nástupce Jetta pro mně bylo velké zklamání. Ovšem současně vyráběná se mi naopak velmi zamlouvá.
reagovať