0
späť
 

diskuze k tématu: Umíte jezdit s TDI motory?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.12.2005 01:15, Prosba
Prosím o radu mám opel vectra 2,0 diesel 60kw rok 1999,platí pro něj také pravidla,že po nastartování mu nesvědčí volnoběžné otáčky a že není třeba jej nechat zahřát? Také po nastartování jezdím s vypnutým topením a motor se pak rychleji dostane na provozní teplotu je to vhodné, nebo zbytečné. Jedná se mi o co nejšetrnější zacházení k motoru. Předem děkuji za odpověd
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.12.2005 07:16, Jak
A jak je to s HDI nebo i-CTDi ??
TDI a PD jsou motory jen Lidových vozítek....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.12.2005 07:53, RE: Jak
jezdit napísal:
A jak je to s HDI nebo i-CTDi ??
TDI a PD jsou motory jen Lidových vozítek....
Bohužel toto doporučení se vztahuje i na novejsi motory typu common-rail (HDI, MZR-CD atd.)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.12.2005 07:56, RE: Prosba
Aleš napísal:
Prosím o radu mám opel vectra 2,0 diesel 60kw rok 1999,platí pro něj také pravidla,že po nastartování mu nesvědčí volnoběžné otáčky a že není třeba jej nechat zahřát? Také po nastartování jezdím s vypnutým topením a motor se pak rychleji dostane na provozní teplotu je to vhodné, nebo zbytečné. Jedná se mi o co nejšetrnější zacházení k motoru. Předem děkuji za odpověd
Každému motoru příliš nesvědčí volnoběžné otáčky díky nízkému tlaku oleje. .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.12.2005 09:47, Mazání při volnoběhu
Napsal jste: "Motorům TDI nesvědčí nízké otáčky zastudena. Budete-li po nastartování stát např. v koloně vozidel, doporučujeme vytvořit motoru co největší zátěž (např. pustěním cirkulace vzduchu, vyhřívání sedadel, mlhovky atd.)".

To jako z důvodu, že se motor rychleji ohřeje? Zvýšení zatížení uvedeným způsobem se mi zdá malé. Navíc otáčky budou přeci stejné a tlak oleje také. Nebylo by lepší při tom stání v koloně podržet chvíli nohu na plynu a motor zahřát při cca 1500ot/min ?
Tlak oleje pro mazání musí být přeci dostatečný i při volnoběhu. Jde jen o to že je motor studený. To by částečně vyřešil dobrý olej 0W či 5W.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 17.12.2005 23:52, Malé otáčky !!!
Mohly jste POŘÁDNĚ ZVÝRAZNIT, že 1500ot/min je minimum, možná by se pak "traktoristum" a ženskejm rozsvítilo, že 2 se nedává, když kolo opíše prvních 360° a 3 po 5-ti metrech (cca 15km/h)... jinak k tomu stání na křižovatce, nemyslim si, že držení zvýšených otáček by ohřálo motor,... z vlastní zkušenosti (Ford Transit 2,4TDCi) se neohřeje na provozní teplotu dokud ho nepostavím před pořádnej krpál... (rok starej,olej-plná syntetika, prázdný auto), a když zapnu na rovině(za jízdy) topení na plno, tak vyfouká motor na 60°C ... ale co, je to "náklaďák" a má velkej chladič.... (dečka by to vyřešila...) > tím myslím, že nepořebuji žádné rady........
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 18.12.2005 12:38, RE: Malé otáčky !!!
Karlos napísal:
Mohly jste POŘÁDNĚ ZVÝRAZNIT, že 1500ot/min je minimum, možná by se pak "traktoristum" a ženskejm rozsvítilo, že 2 se nedává, když kolo opíše prvních 360° a 3 po 5-ti metrech (cca 15km/h)... jinak k tomu stání na křižovatce, nemyslim si, že držení zvýšených otáček by ohřálo motor,... z vlastní zkušenosti (Ford Transit 2,4TDCi) se neohřeje na provozní teplotu dokud ho nepostavím před pořádnej krpál... (rok starej,olej-plná syntetika, prázdný auto), a když zapnu na rovině(za jízdy) topení na plno,...
1500 ot./min nemusi byt minimum, kdyz je zatez minimalni a jeste nizsi otacky budou znamenat nizsi spotrebu. Ale to je spise pro nahanece decilitru. Je fakt, ze hodne lidi, radi prilis brzo, ale hodne take prilis pozde. Muj 2.0 TDCi se plne zahreje cca po 15 minutach at delam co dela. Lehka zatez pri 1500 ot. po startu je alinismus, protoze prakticky zalezi na tom kudy se jede a protoze vetsina lidi jsou uzivatele, pojedou proste podle podminek. Znam jen jednoho cloveka, ktery se u toho snazi premyslet, ale napriklad trva na kratkem behu na prazdno po startu, aby se olej dostal tam kam ma. Osobne o tom tak premyslim, a byl jsem odmenen is spotrebou 5.66 l/100km pri prumeru cca 75 km/h. To je ale extrem a fakt sem se snazil. Pri beznem provozu to proste neresim. Auto je muj sluha, ne ja jeho! Dodrzuju vyse popsana pravidla, ale nenechavam se jimy omezovat...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 18.12.2005 17:16, RE: Mazání při volnoběhu
Pavel napísal:
Napsal jste: "Motorům TDI nesvědčí nízké otáčky zastudena. Budete-li po nastartování stát např. v koloně vozidel, doporučujeme vytvořit motoru co největší zátěž (např. pustěním cirkulace vzduchu, vyhřívání sedadel, mlhovky atd.)".

To jako z důvodu, že se motor rychleji ohřeje? Zvýšení zatížení uvedeným způsobem se mi zdá malé. Navíc otáčky budou přeci stejné a tlak oleje také. Nebylo by lepší při tom stání v koloně podržet chvíli nohu na plynu a motor zahřát při cca 1500ot/min ?
Tlak oleje pro ...
Nevím jestli je to dostatečné zatížení, avšak odborníci toto doporučují.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.12.2005 18:59, Tlak oleje za studena
To co tady TipCars uvadi, je pekna blbost. Za studena je prave tlak oleje pri volnobeznych otackach vetsi nez pri stejnych otackach za tepla, protoze je hustsi. Neznalost spociva v tom, ze minimum osobnich automobilu ma budik tlaku oleje. Ve 2 mych predchozich vozidlech byl a tak cerpam z vlastni zkusenosti. Budiky tlaku oleje v nakladnich automobilech toto jen potvrdi. Co se tyce nechavani turbomotoru odstat pred vypnutim se tyka hlavne snizeni otacek turba na minimum. Pri zatezi totiz turbina toci az 250 tis. otacek/min a kdyz je ihned po teto zatezi vypnete, tak ne ze shori lopatky jak nekteri "odbornici" tvrdi. Jde hlavne o to, ze turbo pri vypnuti motoru jiz neni mazane a pokud dobiha skoro pul minuty bez mazani, tak se brzo projevi vule na axialu a turbo zacne chrastit. Jinak ze za volnobehu turbo neni mazane neni pravda a i kdyby byla, tak to neni na zavadu, protoze pri volnobeznych otackach se turbo netoci, protoze ve vyfukovem potrubi neni dostatecny tlak vyfukovych plynu, ktery by turbo roztocil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 21.12.2005 22:41, RE: Tlak oleje za studena
Michal napísal:
To co tady TipCars uvadi, je pekna blbost. Za studena je prave tlak oleje pri volnobeznych otackach vetsi nez pri stejnych otackach za tepla, protoze je hustsi. Neznalost spociva v tom, ze minimum osobnich automobilu ma budik tlaku oleje. Ve 2 mych predchozich vozidlech byl a tak cerpam z vlastni zkusenosti. Budiky tlaku oleje v nakladnich automobilech toto jen potvrdi. Co se tyce nechavani turbomotoru odstat pred vypnutim se tyka hlavne snizeni otacek turba na minimum. Pri zatezi totiz turbina ...
"Když jezdíme s autem s turbodmychadlem, pak bychom měli mít na mysli, že turbodmychadlo pracuje při plném využívání výkonu motoru za velmi vysokých teplot. Když pak například přijedeme k čerpací stanici, tak bychom si měli uvědomit, že při zastavení motoru a tankování dochází k poměrně nepříjemné situaci, kdy se olejové čerpadlo zastaví s motorem a původně cirkulující olej zůstává na rozpálené části turbodmychadla, kde samozřejmě hoří. To znamená, že se olej znehodnocuje. Navíc se tam tvoří pevné částice, které pak mohou poškodit těsnění motoru, a to především v okolí turbodmychadla. Olej pak proniká ven a zvyšuje se jeho spotřeba. Dostává se poté i do sacího potrubí, kde když se dostává do elektropneumatických měničů tlaku, které ovládají AGR ventil a turbodmychadlo, tak dochází k jejich disfunkci, a to může vést i k vážnému poškození motoru." Toto jsem pro vysvětlení zkopíroval ze stránek motozurnalu. Hlavním důvodem nechat běžet HODNĚ ZATĚŽOVANÝ motor chvilku na volnoběh po dojezdu je tedy chlazení turba.
Myslím si, že se turbo točí i na volnoběh, akorát nedává potřebný tlak - t.j. neplní zatím svoji funkci.
Tlak oleje je při volnoběhu za studena opravdu větší než při volnoběhu teplého motoru, ale to myslím nikdo nezpochybňoval. Zde se podle mě diskutovala situace, že obecně při volnoběhu je tlak oleje menší než při vyšších otáčkách. A u studeného motoru, kdy je olej hustší a pomaleji se dostává tenkými kanálky motoru na potřebná místa je mazání horší.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 23.12.2005 13:48, RE: Tlak oleje za studena
Michal napísal:
To co tady TipCars uvadi, je pekna blbost. Za studena je prave tlak oleje pri volnobeznych otackach vetsi nez pri stejnych otackach za tepla, protoze je hustsi. Neznalost spociva v tom, ze minimum osobnich automobilu ma budik tlaku oleje. Ve 2 mych predchozich vozidlech byl a tak cerpam z vlastni zkusenosti. Budiky tlaku oleje v nakladnich automobilech toto jen potvrdi. Co se tyce nechavani turbomotoru odstat pred vypnutim se tyka hlavne snizeni otacek turba na minimum. Pri zatezi totiz turbina ...
Máte pravdu, ale k tomu mazání turbodmychadla, v ložisku nevzniká vůle, jako taková, ale vlivem vysoké teploty dochází k tomu, že olej, který už necirkuluje, se spéká-mění se na tzv. karbon a ten v dotáčejícím se turbodmychadle vydítá do ložiskové pánve rýhy, kterýni se pak olej dostává do spalovacího prostoru a tím se spotřebovává a vozidlo modře kouří.Tolik jen pro upřesnění, jinak VGT není na turbu jen kvůli zlepšení průběhu točivého momentu v nízkých otáčkách a potlačení turboefektu, ale jeho hlavní důvod je regulace plnícího tlaku, jelikož Turbodmychadlo Garret VNT což je právě tady to nemá By-pass, to je obtok výfukových plynů. Jinak dle mého názoru je motor TDI nejlepší tak mezi 1700ot/min až 2800, to táhne nejlépe, při vztáčení na řekněme více než 3000, už nemá točivý moment, v tomto režimu jeho křivka prudce klesá.Co se týče mazání, tak každý motor maže za studena podstatně hůře, než ohřátý, je to vlivem viskozity oleje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 01.01.2006 19:53, umíte jezdit s motory TDI ?
S posledním odstavcem článku nemohu souhlasit. Výměny uváděných náhradních dílů (rozvod.řemeny, filtry) se týkají také mnohých benzinových motorů. Mnozí motoráři rádi sáhnou k "tichému" rozvodovému řemenu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 04.01.2006 12:10, jak jezdit s mechanickým vstřikem ?
ví někdo kde si něco přečíst o jízdě s obyčejnými TD motory ?

Díky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.02.2006 17:38, Fiat Palio 1,2 alebo 1,6 ?
Dobry den,
uvazujem kupit ojazdene auto tak do 150 000. Pozdava sa mi Fiat Palio, neviem sa vsak rozhodnut ktory objem motoru. Viete mi odporucit ktory je lepsi? (spolahlivost, spotreba a ine). Pocul som, ze Palia maju pozinkovanu karoseriu az od r 1999 - je to pravda? Mozte mi poradit nejaky iny porovnatelny voz?
Dakujem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 26.02.2006 21:58, RE: Fiat Palio 1,2 alebo 1,6 ?
Rastislav galis napísal:
Dobry den,
uvazujem kupit ojazdene auto tak do 150 000. Pozdava sa mi Fiat Palio, neviem sa vsak rozhodnut ktory objem motoru. Viete mi odporucit ktory je lepsi? (spolahlivost, spotreba a ine). Pocul som, ze Palia maju pozinkovanu karoseriu az od r 1999 - je to pravda? Mozte mi poradit nejaky iny porovnatelny voz?
Dakujem
jen mimochodem je Palio jedno z nejporuchovejsich aut dle TÜV.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 07.05.2006 23:39, RE: Fiat Palio 1,2 alebo 1,6 ?
Rastislav galis napísal:
Dobry den,
uvazujem kupit ojazdene auto tak do 150 000. Pozdava sa mi Fiat Palio, neviem sa vsak rozhodnut ktory objem motoru. Viete mi odporucit ktory je lepsi? (spolahlivost, spotreba a ine). Pocul som, ze Palia maju pozinkovanu karoseriu az od r 1999 - je to pravda? Mozte mi poradit nejaky iny porovnatelny voz?
Dakujem
Fiat jako takovy stoji za prd a palio je vysmech. Kup si poradnej kus auta a ne chcipaka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 02.11.2006 20:51, Reklama TipCarsu?
Nechci polemiozovat s udaji autora článku jenom mě překvapuje velmi okatá reklama motorů TDI. Za prvé klasická konstrukce TDI je zastaralá a poznámky jako vysoký výkon proti konkurenci je směšný, každý si umí sehnat informace ne netu, to nemluvím o ekologii ,filtru pevných částic atd. Nové motory WV označované jako TDI nemají s těmi relativně staršímy nic společného a více méně koncern převzal systémy vstřiku konkurence ale holt u nás bude všechno mede in germany in.
p.s. nízkej tlak oleje na vačkách se studeným motorem je taková blbost (neustále opakovaná dokolečka ) že ani nestojí za komentář.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 17.11.2006 23:31, RE: Reklama TipCarsu?
Sopta napísal:
Nechci polemiozovat s udaji autora článku jenom mě překvapuje velmi okatá reklama motorů TDI. Za prvé klasická konstrukce TDI je zastaralá a poznámky jako vysoký výkon proti konkurenci je směšný, každý si umí sehnat informace ne netu, to nemluvím o ekologii ,filtru pevných částic atd. Nové motory WV označované jako TDI nemají s těmi relativně staršímy nic společného a více méně koncern převzal systémy vstřiku konkurence ale holt u nás bude všechno mede in germany in.
p.s. nízkej tlak oleje na v...
Tak koncern není WV, ale VW - jako volkswagen, že by nové TDI neměli nic společného se staršími TDI? To asi taky nebude zcela pravda, minimálně jsou oba na naftu :), přeplňované výfukovým turbodmychadlem, rozdíl bych viděl v systému vstřikování a počtu ventilů na válec. No a k tomu přebírání systému vstřiku od konkurence - víš kdo vyrábí komponenty ke vstřikování, asi ne, jinak by jsi to nepsal. A nakonec - koncern VW neosazuje své vozy pouze TDI PD, ale i Comon rail - viz například 2,5 TDI, ale je mi jasné, že všechno od VW je na nic....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.01.2008 14:50, RE: Mazání při volnoběhu
Petr - TipCars.com napísal:
Nevím jestli je to dostatečné zatížení, avšak odborníci toto doporučují.
No určitě to je vetší zatížení, motor se začne více zahřívat jen díky vyšším otáčkám a vyšší otáčky jsou důsledek vyšší spotřeby "spotřebičů" v autě. Žádný spotřebič v beznem autě vám ale nezvedne volnoběh o 500ot/min.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.01.2008 20:22, tdi a "porizovaci cena"
reagujem na posledny odstavec "kdy se tdi vyplati" >Ak si clovek zakupi nove auto s benzinovym motorom,v danej vykonnostnej triede,jporizovaci cena takmer totozna,rozdiel je mozno 20tsk,co sa na palive vrati za par mesiacov.A rozvody po 90tkm snad treba menit aj na benzinovych motoroch:)...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.