0
späť
 

diskuze k tématu: dotaz Toyota Corolla Verso

kategórie zaradenia témy: automobilky, japonská vozidla
Petule81
počet príspevkov5
dátum registrácie09.10.2017
Pondelok 09.10.2017 16:36, dotaz Toyota Corolla Verso
Ahoj. potřebovala bych radu ohledně jednoho vozidla, které se mi líbí. Zajímá mně, zda je motorově ok, nebo trpí na nějaké "skryté" vady :) Jedná se o Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D
moc děkuji Petra
reagovať
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Pondelok 09.10.2017 18:35, 2.2 D
Je rozdíl o jakou verzi se jedná a z jakého období. 2.2 D4-D 110 kW neměl SCR filtr a díky tomu docela jel při přiměřené spotřebě. trpěl "jen" na příliš tvrdé ocelové těsnění pod hlavou, které se dovedlo vymačkat do hliníku a motor předváděl spoustu zajímavých ůkazů - vodu v oleji, olej ve vodě, přehřívání... Tato závada se umí opravit a nyní se používá jiný typ těsnění, který tohle už nedělá. Levné to ale není.
Silnější varianta se 130 kW má označení D-CAT a má navíc i SCR filtr v původní zdaleka ne tak vychytané podobě jako mají motory Euro6. Tohle auto funguje relativně slušně jen pokud se s ním jezdí na dálky /u nás ve firmě má najeto asi 260 000 km/ ale servis je hodně drahý a auto docela žere - my s ním jezdíme za 7 - 8.5 litru nafty. Navíc tu eskapádu s těsněním umí taky.
Pokud musíte mít diesel tak berte dvoulitr. je podstatně spolehlivější...
reagovať
Petule81
počet príspevkov5
dátum registrácie09.10.2017
Pondelok 09.10.2017 18:58, 2006
Moc děkuji za odpověď. je to R.V. 2006. Najeto 186xxx km. Já ani tak nelpím na Toyotě, ale něco, co bude spolehlivé, bez vyklepávacích ventilů atd, nejlépe MPV a jsem už v koncích, hledání už mně nebaví :( strop je pro mne 150 tis Kč. Každý říká něco jiného :/
reagovať
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Pondelok 09.10.2017 20:00, auto
Za tyhle peníze bych se podíval po Roomsteru. Ideálně s motorem 1.4 16V, nebo s motorem 1.2 HTP vyrobeném po roce 2009 / to je horší volba, stále však mnohem spolehlivější než ojetý nafťák jakékoliv značky/ V roce 2009 byl upravený rozvodový řetěz a pokud jezdíte s autem jako rozvážka dětí do školy atd. tak může sloužit výborně a bez starostí.
pokud potřebujete sedm míst tak je 150 000 relativně málo /pokud nechcete sedmimístnou dacii, která je ale spolehlivá, jen nenabídne komfort dražších aut/. Za tyhle peníze musíte počítat s tím, že jakékoliv auto bude potřebovat dražší servis a až pak bude jezdit nějaký čas bez starostí.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 10.10.2017 06:12, re
Verso je výborná volba, ale v benzínu, co vás vůbec vede k tomu pořizovat si diesel? Kolik najedete a jaké je složení tras?

Roomster moc dobrá koupě není, pěkné 1.4 jsou silně předražené, navíc auto má stejné nemoci jako Fabia 2.
reagovať
Petule81
počet príspevkov5
dátum registrácie09.10.2017
Utorok 10.10.2017 07:43, Verso
Nelpím vyloženě na naftě,.. Já najezdím prívě spíš víc - cca 20 000 km ročně (ale občas i víc). Je to tak napůl - škola, školka a město cca denně 20-50km ale často jezdím 200km dálniční úseky / 1 cesta.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 10.10.2017 09:52, RE: Verso
Petule81 napísal:
Nelpím vyloženě na naftě,.. Já najezdím prívě spíš víc - cca 20 000 km ročně (ale občas i víc). Je to tak napůl - škola, školka a město cca denně 20-50km ale často jezdím 200km dálniční úseky / 1 cesta.


to je tak na hraně, podle spritmonitoru má benzín o cca litr větší spotřebu, takže osobně bych v tomto případě stejně bral benzín, diesel si na vyšší servisní náklady tím litrem na sebe nevydělá, zjistěte si co jenom stojí třeba vstřiky na tento motor
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 10.10.2017 11:49, RE: Verso
Humusus napísal:
Petule81 napísal:
Nelpím vyloženě na naftě,.. Já najezdím prívě spíš víc - cca 20 000 km ročně (ale občas i víc). Je to tak napůl - škola, školka a město cca denně 20-50km ale často jezdím 200km dálniční úseky / 1 cesta.
to je tak na hraně, podle spritmonitoru má benzín o cca litr větší spotřebu, takže osobně bych v tomto případě stejně bral benzín, diesel si na vyšší servisní náklady tím litrem na sebe nevydělá, zjistěte si co jenom stojí třeba vstřiky na tento motor


Myslím, že stojí za úvahu si udělat kalkulaci. Zjistit cenu nejproblematičtějších komponent a zjistit, za jak dlouho člověk našetří na jednu z nich, protože alespoň jedna vždy zakuká. Pak se člověk dobere v určeném časovém horizontu úspory.
Nicméně si stejně myslím, že do ojetiny je vždy vhodnější benzín, protože nákupem použité věci člověk ušetří statisíce, tak by ho desetitisíce a nebo možná jen tisíce na palivu nemusely tolik trápit.
A navíc do japonské nafty bych sešel nikdy. Nevím, jestli ještě platí, že je zde vstřikovač za 16 tisíc, ale i kdyby to byla jen půlka, tak 32 tisíc za 4 je ranec, na který nájezd 100 tkm při rozdílu spotřeb 1 litr nestač!!! Tedy přes 5 let předplacené slevy na palivu...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 10.10.2017 12:02, RE: Verso
Petule81 napísal:
Nelpím vyloženě na naftě,.. Já najezdím prívě spíš víc - cca 20 000 km ročně (ale občas i víc). Je to tak napůl - škola, školka a město cca denně 20-50km ale často jezdím 200km dálniční úseky / 1 cesta.


Ahoj, podle toho co říkáš, bude lepší benzínový motor. Mezi MPV do 150tis.kč je za mě favoritem obyčený Ford C-MAX 1.6 74kw nebo silnější verze 1.6 Ti-VCT, který mi připadá kultivovanější.
C-MAX v benzínu je držák, je to taková evropská Toyota , ALE jízdní vlastnosti posouvá na úroveň hatchbacku, to si vyzkoušej, řídí se prostě parádně.

Mezi menšími MPV je pro mě příjemný i Golf Plus 1.4/1.6, pro jistotu spíše ten 1.6 ať nemusíš v kopci vypínat klimatizaci. Golf Plus je o vlásek kultivovanější než C-MAX, jdou lehčeji pedály i servo. Podvozek je více do měka. Je otázkou co ti více vyhovuje. Kufrt není sice zázračný, o to lépe se s Golfem+ jezdilo ve městské džungli, když jsem jej měl z autopůjčovny na pár dní. Sedadla jsou výborná a výhled také.

Roomster jsme měli doma a není ani tak bezporuchový a hlavně nemá takový komfort a motor, jaké nabízí konkurence a je předražený. Výbava je většinou ABS, ASR, 4xairbag a mech. klimatizace. Např. C-MAX má v základu 6xairbag, ABS, ASR, ESP, EDS, není problém sehnat s aut. klimou, tempomatem a vyhřívaním předního skla. Přední náprava Roomu je z Fábie II poddimenzovaná, chronicky se přerušuje hadička do pátých dveří, jediný dobrý motor je 1.4 16v, který při plném naložení a zaplé klimatizaci prostě nemůže. Trystní je HTP, tenhle motor je dobré obejít asi 20m kolem, ikdyby vám k tomu dali slevu 50000kč Při větším nájezdu nám odešel potenciometr nastení tepla, vůz byl nepříjmně hlučný nad 120km/h. Během záruky nám měnili celý startér a dvakrát jsme reklamovali originál Škoda parkovací senzory. Jo, od novoty(!!) pokud Roomster stál déle jak tři týdny, vybila se mu autobaterie, reklamováno několikrát, nikdy nevyřešeno, kde dochází k takovému odběru.

Rovněž Opel Zafira II patří mezi nadstandartně spolehlivé, ale to platí zejména pro motor 1.8i, za mě skvělý kulitvovaný motor. Vůbec Zafira trochu vybočuje od ostatních Oplů perfektním zpracováním a parádní antikorzoní ochranou. Tchýně má najeto 200tis.km, kromě žárovek, ještě tekla klima.

Vůz, který mě připadá asi nejvíce moderní je Peugeot 5008 s ben. 1.6. Bohužel cena je spíše od 165000kč, ale jinak nadčasový dizajn a dobrý podvozek stojí za úvahu. Boužel motor 1.6 vyžaduje dobrou péči, zejména včas vyměnit rozvodový řetěz, pokud začne chrastit, takže je třeba na to myslet. P5008 má soused a kromě jedné reklamace klimatizace, vše funguje dobře, je rozhodně větší než C-MAX.
Samotnou kapitolou je skvělý S-MAX, ale za 150tis.kč nevím co seženeš. Tohle auto má kolega v práci a zařídil jsem si jej s motorem 2.0 TDCi r.v. 2011 - můžu jen konstatovat, že jaksik deklasuje konkurenci, bohužel i cenou


reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 10.10.2017 12:30, re
se všemi příspěvky souhlasím

ještě jsem koukal že se dají sehnat levně Citroeny Xsara Picasso, dělali se až do 2010 a ty poslední ročníky jsou v porovnání s jinými vozy cenově níže, asi kvůli morální zastaralosti, což ne každému vadí

jen doplním k těm japonským dieselům, Toyota má spolehlivý 1.4 D-4D se se vstřikováním Bosch, ale bohužel se do Versa nedával, jen do Corolly a Aurise


reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.