0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Prius III a hodnocení majitele po 10 tis. km

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
pája
počet príspevkov27
dátum registrácie29.09.2015
Piatok 29.01.2016 07:13, Prius
Vážený,
dnes jsem poznal jaký jste fanatik ke značce VW.Nevím proč jste do svého příspěvku začal plést
ještě užitková auta?Já jsem o nich nikde nepsal neboť je neznám od žádné značky.Mimo jiné Toyota
není a myslím si ,že nebude se s výrobou užitkových tak zabývat jako jiné značky.Myslím si ,že je to jen okrajová výroba.VW zřejmě v užitkových autech patří ke špičce.O tom,že Auris hybrid za 520 tis.Kč je téměř polovina ceny Priusu nemáte pravdu.Nejsem schopen Vám ukázat základní cenu Priusu,která skutečně byla 629 tis.Kč,neboť to zmizelo ze všech ceníků/očekává se cena nového,který přijde v únoru/.O tom,že Auris hybrid téměř za polovičku."Proboha vzbuďte se" Jak můžete plést cenu Toyoty Priusu Plug-in a Aurisu hybrid. Vždyť to je jiná "káva" . V plug-in jsou naprosto jiné baterie pro el.motor,
které lze nabít /doma,ze stojanu ČEZu/a při rozumné jízdě rychlostí do 90 km/hod. dle zástupců výrobce
ujet vzálenost až 25 km.Má ho můj dobrý kamarád jezdí s ním do práce,kterou má 22 km a má možnost si ho tam nabít ,takže jezdí denně zadarmo/ jen platí nabití které ho stojí cena za 3,5 kW.
A pokud vyjede s rodinou tak jezdí /všude povolenou rychlostí/ za cca 3 litry benzinu.
reagovať
pája
počet príspevkov27
dátum registrácie29.09.2015
Piatok 29.01.2016 07:58, Cena Priusu III
Vážený,
ještě dodatek.Spustil jsem si stránky mobile.de a tam je v Itálii s 1km v autosalonu za 19900 Eur.
Při dnešním kursu 27,05 Kč/1Eur je to 538 tis.Kč což je cena téměř shodná s Aurisem hybrid ale
v podstatně jiné výbavě.V Německu začínají na cenách 21890 Eur což je jen o 70 tis.Kč víc než cena u nás za Auris hybrid.Takže mi už neříkejte ty Vaše vymyšlené rozdíly.To je skutečnost.U nás v ČR nikdy nebyl a nebude prodej těchto aut a jak jsem již psal koupí si ho fanda do Toyoty a nikdy nebude koukat na to jestli dá o 200 tis.Kč víc /pokud do toho bude chtít investovat peníze/ oproti klasickým automobilům jakékoliv značky
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Piatok 29.01.2016 08:03, RE: Prius
pája napísal:
Vážený,dnes jsem poznal jaký jste fanatik ke značce VW.Nevím proč jste do svého příspěvku začal pléstještě užitková auta?Já jsem o nich nikde nepsal neboť je neznám od žádné značky.Mimo jiné Toyotanení a myslím si ,že nebude se s výrobou užitkových tak zabývat jako jiné značky.Myslím si ,že je to jen okrajová výroba.VW zřejmě v užitkových autech patří ke špičce.O tom,že Auris hybrid za 520 tis.Kč je téměř polovina ceny Priusu nemáte pravdu.Nejsem schopen Vám ukázat základní cenu Priusu,která skutečně byla 629 tis.Kč,neboť to zmizelo ze všech ceníků/očekává se cena nového,který přijde v únoru/.O tom,že Auris hybrid téměř za polovičku."Proboha vzbuďte se" Jak můžete plést cenu Toyoty Priusu Plug-in a Aurisu hybrid. Vždyť to je jiná "káva" . V plug-in jsou naprosto jiné baterie pro el.motor,které lze nabít /doma,ze stojanu ČEZu/a při rozumné jízdě rychlostí do 90 km/hod. dle zástupců výrobceujet vzálenost až 25 km.Má ho můj dobrý kamarád jezdí s ním do práce,kterou má 22 km a má možnost si ho tam nabít ,takže jezdí denně zadarmo/ jen platí nabití které ho stojí cena za 3,5 kW.A pokud vyjede s rodinou tak jezdí /všude povolenou rychlostí/ za cca 3 litry benzinu.


Prius je výborný spotřebič. Podle mně se vyrovná lednici v třídě AAA, napařovací žehličce nebo sušičce na prádlo. Moje srdce ale inklinuje k autům, které trpí drobnými nedostatky typu - že když jedou, tak řvou jak tygr, při neopatrné manipulaci s plynovým pedálem mně zatlačí do sedačky, a občas jsou taky dost užraný:)

reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 29.01.2016 11:23, konec
To nemá cenu, evidentně máte problém chápat psaný text.

V současnosti je v ČR situace taková že zde Prius III koupit nelze a už asi ani nepůjde. Jediný co koupit jde je Plug-in, pro jakékoliv srovnání s ním je naprosto relevantní. Je to nejlevnější Hybrid co Toyota v ČR nabízí se značkou Prius. A stojí skoro milion. Tak to prostě je. Až budou mít v ceníku Prius za 630t tak budu počítat s ní. Co mají jinde v Evropě je nepodstatné, drtivá většina kupujících to neřeší.

Základní výbava Plug -inu neni nic extra. Vynikají jen multimedia, nic nelze připlácet. Toyota nutí koupit vyšší výbavu při jakémkoliv požadavku navíc. Což beru jako vadu.
To že lze koupit Golf (Focus, Astru, Megane, M3) v nižší a levnější výbavě je jejich výhoda, ne chyba. Prius to neumí, je tím ZBYTEČNĚ drahý a jeho výhody potom zanikají. Na trhu je spousta aut které jsou levnější a přito mají vyšší užitnou hodnotu. Co vše je v Priusu navíc nikoho moc nezajímá, jak už jsem psal - i ten automat bere spousta lidí jako vadu.
Celé co jsem psal platí u nového auta které evidentnně nemáte. Pokud se Prius koupí jako ojetina je to už daleko lepší.

Užitkáče VW jsem zmínil proto aby jste pochopil jak jsem se dostal k VW a proč nemám Toyotu. Klidně bych si jí koupil, ale nedělá nic co potřebuji nebo chci. VW fanatik nejsem, ale nemám důvod si na ně stěžovat.
Evidentně jsem vás ale přecenil.
Mějte se krásně, já pod Priusem končím. Věřím že Vám udělá velmi dobrou službu pokud preferujete dopravu z bodu A do B.
reagovať
pája
počet príspevkov27
dátum registrácie29.09.2015
Sobota 30.01.2016 08:12, Konec
Když jsem na tyto stránky vstoupil tak jsem absolutně nepočítal,že tam vstoupí/někdo jako vy/takový fanatik konvenčních aut a v okamžiku kdy tam někdo něco napíše o Priusu,tak se mu zvýší krevní tlak.
Musím jěště ač nerad reagovat na ten Váš poslední příspěvek.O mě píšete,že mám evidentně problém chápat psaný text,tak já o Vás ač bych nevěděl ,že jste podnikatel a tím asi i dospělý si mohl myslet,že jste absolutně nechápavý.Nevíte vůbec co píšete.I školák střední třídy by pochopil a podíval se na stránky toyota.cz.Zde by zjistil,že se zde v ČR prodává PRIUS+ což je PriusIII v provedení MPV pro 7 osob,nebo pro5 s velkým kufrem a který je ještě zajímavější a né psát ,že se zde prodává pod pojmem Prius jen Plug-in.Je mě Vás líto a v okamžiku kde v recenzích se objeví Vaše přezdívka nebo část Vašeho jména, tak tam raději nebudu psát .
reagovať
pája
počet príspevkov27
dátum registrácie29.09.2015
Pondelok 15.02.2016 12:43, Prius III-spotřeba v zimním období
Vážení,
byl jsem v minulém týdnu na Slovensku a jel jsem po okresních silnicích,městem vč.krátkých cest
kdy se ani pořádně neohřeje motor a dálnicí cca 35 km/příšerná kodrcavá jízda na D1/ počítačovou
spotřebu za cestu tam i zpět vyšel průměr spotřeby na 4,6 l/100 km.Při dočerpání paliva po okraj
bylo zjištěno skutečná spotřeba 5,13 l/100km.Bylo poměrně zima,tak jsme celou cestu topili na 23°C,
nemám denní svícení tak musím svítit klasickými světly.Myslím si,že to je opravdu velmi dobrá spotřeba .Zde jsem ukázal,že opravdu tímto autem se dá jezdit poměrně za nízké náklady,neboť se nám i podařilo sehnat cestou 1l Naturalu za 25,90 Kč čímž vyjde 1 km jízdy na 1,23 Kč.Píši to pro ty ,kteří jsou nevěřící ,v Priusu vůbec nikdy nejezdili a přesto do recense na této stránce popisují svoje
"bludy" k tomuto autu.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 15.02.2016 13:04, RE:
Pájo, ty nedáš pokoj? Žádný zázrak to není. Já se starým dieselm, byť "neekoligickým" proti "ekoligickým" hybridům jezdím svižně za 5,5 litru nafty, což je při ceně 24/litr 1,30.- na km, tak v čem je výhoda priusu? Pouč mě?
reagovať
kuk kuk
počet príspevkov1
dátum registrácie15.12.2016
Piatok 16.12.2016 18:32, dotaz
Dobrý den ,chci se zeptat: je možné dát tažné za prius?Je toto auto vhodné na krátké vzdálenosti - denní jízda do práce?Dík
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 17.12.2016 07:32, RE: provozní spotřeba v zimním období
Reno napísal:
pája napísal:
Včera jsem se vracel z Prahy po dálnici D11 do HK a můžu napsat ,že ač celý den v Praze padal sníha na silnicích bylo až 15 cm čerstvého sněhu tak na výše uvedené dálnici bylo večer ve sněhu jen vyjeté koleje.Byl jsem překvapen hustotou provozu.Na začátku dálnice v Praze jsem najel do levého pruhu a protože jsem pospíchal domu tak jsem to " švihal " tachometrovou rychlostí 140 km.Občas jsem mohl se vrátit do pravého pruhu přes "kopy sněhu" mezi pruhy. Auto sedělo jak přikované a spotřeba na počítači /obsazeno dvěma osobami + plný kufr/5,3l/100km.Takže těm redakčním popisům o tomto autě o spotřebě na dálnici nevěřte. Skutečnost Vám ukáže jak PP tak umění se s tímto autem naučit jezdit.
Pájo, neříkej mi, že dospělý člověk věří tomu, že automobil dokáže s benzínovým motorem udržovat rychlost 130 km/h se spotřebou 5,3 litrů na sto.


Ale reníčku, vždyť jis io podobných zázracích před pár dny přesvědčoval celý svět

Jenže já osobně těm údajům od Toyoty věřím, ale tvým blábolům o provozu přeplňovaného motoru ani omylem. A mám proto své důvdy - protože již deset let používám souběžně výhradně jen japonské vozy, tak vím, jakých spotřeb jsou schopné dosahovat a v ajké jsou korelaci k údajům v TP.
Takže tomu hybridu věřím na 200%.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Sobota 17.12.2016 08:58, spritmonitor.de pro méně chápavé
BMW 330i 2016 - průměrná spotřeba 8.59 včetně modelů x-drive
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2

Infiniti G35 13.5 litru - mix sedanů a kupé
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/129-Infiniti/920-G35.html?fueltype=2

kdo z nás dvou tady kecá? moje spotřeba koresponduje se zkušeností ostatních, ta tvoje
je o pět litrů nižší:)
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 17.12.2016 12:42, RE: spritmonitor.de pro méně chápavé
Reno napísal:
BMW 330i 2016 - průměrná spotřeba 8.59 včetně modelů x-drivehttp://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2Infiniti G35 13.5 litru - mix sedanů a kupéhttp://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/129-Infiniti/920-G35.html?fueltype=2kdo z nás dvou tady kecá? moje spotřeba koresponduje se zkušeností ostatních, ta tvojeje o pět litrů nižší:)


moje nabídka trvá
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Sobota 17.12.2016 15:16, pořád dokola
Reno, zapomínáš, že auta téhle kategorie si nekupují lidi, kteří pak až obsedantně kontrolují spotřebu.
Výkonná auta dokáží jezdit úsporně, ale kvůli úsporné jízdě si je nikdo nekupuje.
Tzn. to, že spritmonitoru je nějaká spotřeba, nedokazuje to, že auto neumí jezdit úsporně, nýbrž to, že si dotyčný jízdu užívá. Takový vedlejší ukazatel je, že Infiniti není běžná tuctovka jako bmw. Pokud si chce někdo koupit pěkné a dospělé svezení, nekoupí si bmw..
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Sobota 17.12.2016 19:25, Zviraku, nejspis to nepoberes, ale zkusit to musim.
Ad jedna, spotreby na spritmonitoru jsou ruzne, nelze generalizovat. Ale v prumeru ukazuji co ukazuji.
Ad dve, spotreba udavana vyrobcem je u meho auta placnu 7,5 litru - u Zdenyho 11,5 tusim. Uz jsem to tu psal.
Ad tri - ja spotrebu uzkostlive nesleduju:) Zdeny jezdi s dospelym autem, spotrebu si zaznamenava v excelu nekolik let dozadu ( asi neni typickym kupcem takoveho vozu), ja jezdim tak, ze mne nekdo predjede dvakrat do roka (musim dospet, ja vim:)))
Ad ctyri - tohle je typicke vysvetleni, to uz jsem slysel tolikrat, na motorkari.cz je milion recenzi cestovnch endur, kazdy kdo nedosahne na GS ma potrebu svetu sdelit, jak je to tuctova motorka. A Infiniti je dospele auto, ovsem s mizernym automatem, prebranyma dieselovyma motorizacema a rizenim z playstationu. Tak pro mne radsi jednu chuliganskou trojku s 300 hp na zadek v manualu:)

reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 18.12.2016 05:52, RE: Zviraku, nejspis to nepoberes, ale zkusit to musim.
Reno napísal:
Ad jedna, spotreby na spritmonitoru jsou ruzne, nelze generalizovat. Ale v prumeru ukazuji co ukazuji. Ad dve, spotreba udavana vyrobcem je u meho auta placnu 7,5 litru - u Zdenyho 11,5 tusim. Uz jsem to tu psal. Ad tri - ja spotrebu uzkostlive nesleduju:) Zdeny jezdi s dospelym autem, spotrebu si zaznamenava v excelu nekolik let dozadu ( asi neni typickym kupcem takoveho vozu), ja jezdim tak, ze mne nekdo predjede dvakrat do roka (musim dospet, ja vim:))) Ad ctyri - tohle je typicke vysvetleni, to uz jsem slysel tolikrat, na motorkari.cz je milion recenzi cestovnch endur, kazdy kdo nedosahne na GS ma potrebu svetu sdelit, jak je to tuctova motorka. A Infiniti je dospele auto, ovsem s mizernym automatem, prebranyma dieselovyma motorizacema a rizenim z playstationu. Tak pro mne radsi jednu chuliganskou trojku s 300 hp na zadek v manualu:)


O jakém autě mluvíš??? Hochu, já mám čím dál tím větší dojem, že o věci víš fakt prd. Mám G37. Jestli na ní je něco fakt dobré, tak právě RWD se samosvorem vzadu a výborné řízení. Jakej plejstejšn???
Převodovka není onic horší, než v BMW z té doby. V režimu sport sází kvalty s meziplynem, že to ani nestačíš registrovat. Opravdu se v tom běž někdy povozit. Víc k tomu nemám co říct.

K těm spotřebám - to už opravdu nekomentuji, jsi jak zaseklej kolovrátek. Naposledy jen zopakuji: průměr mám takovej jakej mám. Auto jezdí povětšinou dlouhou trať 300+300km, občasné vyjíždky pro potěšení 25+25km. Jelikož auto si na sebe musí vydělat, jezdí se s ním podle toho. tzn. gumy mi vydrží 60 tisíc, brzdy se měnily po 100tkm a td. Toho se dá dosáhnout zcela v poklidu předvídavou jízdou (chápu, ty na to ještě asi nemáš věk) a ne bezmozkovistotí. Z toho jsem před 30 lety vyrostl. Taky jednou vyrosteš a budeš se k tomu stavět stejně. Věř mi to.
reagovať
mikinko6
počet príspevkov2
dátum registrácie14.01.2017
Sobota 14.01.2017 22:13, a načo si si kupoval G37?
Aby si jazdil na spotrebu a na výdrž brzd a pneu? Kupovať si Z či G na takéto motkanie sa slimačím tempom nedáva zmysel. Keď nemáš na prevádzku športového auta tak si ho nekupuj.
reagovať
Venom 1
počet príspevkov6
dátum registrácie02.01.2015
Sobota 15.04.2017 14:13, Tak ještě zpátky k tomu Priusu
koukám,že už tu není Pája,asi ho to už nebaví. Jezdil jsem s hybridním Lexusem RX 400h -motor 3,5l 6V.Pokud jízda probíhala po okreskách mezi městy a rychlost do cca 70km/h,dalo se s tím držet spotřebu do 7l/100km. Pokud jel cca 100 km/h byl průměr 8-9l/100km a to nešlo o žádnou divočinu.
Věřím tedy Pájovi jeho spotřeby,ovšem za cenu otravného se hlídání a krocení na každém"kroku".
Vůz měl najeto cca 170.000km,baterie v pohodě, ovšem koroze na horním lemu předního okna.

Prius III.generace jsem projel taktéž ,podobné kilometry a opět výrazná koroze,tentokrát na lemech blatníků. Antikorozní úprava Toyot tedy nic moc(mimochodem např.Mercedes nebo VW na tom nejsou jinak!!! A to se bavíme o nehavarovaných vozech.

Jízní vlastnosti Priusu nijaké,ovšem co stojí za zmínku je tvrdost podvozku. Ta je naprosto zoufalá a dá se popsat jako jízda na pekáči po schodech. Naprosto nechápu,jak s tím vůbec někdo může jezdit po typicky českých silnicích.To auto je vhodné do vyloženě městského provozu po vynikajících površích silnic,jinak je to prostě utrpení.
Velikost kufru normálním lidem stačí,sedadla vcelku použitelná,hluk od motoru při zrychlování za ty prachy nepříjemný a hluk pneumatik je také na danou cenovou kategorii slyšet příliš.

Prostě bez jakýchkoliv fanatických obhajob úplně obyčejné velmi tvrdé svezení nadprůměrně spolehlivým vozem,ovšem kompromisů je tam tolik,že jako nové za ty peníze ani omylem.
reagovať
dalich
počet príspevkov1
dátum registrácie21.07.2009
Pondelok 15.07.2019 18:27, Prius III - zkušenost.
Přivezl jsem si jej z Německa, 2012, najeto cca 36 000 km, po důchodci (Fakt.) Originál servis vše Toyota. Zkušenosti z města ještě moc nemám, protože s ním teď jezdím spíše dálkové trasy. A pokud jde o ně (Praha - Ostrava přes Mohelnici apod.), tak:

- 1 osoba, originál pneu 215/45 R17, letní = nízký profil, je to tvrdé, ale sedí jako přibité
- pořád běží klima a rádio
- dobíjí se mobil + bluetooth na stream Spotify přes v JBL Priusu
- v kolonách a městech často EV mode, z kopců si užívám brzdění motorem
- když potřebuji předjet kamion, předjedu jej (výkon na maximum), nejsem brzda
- na dálnici jedu 112 km/hod. podle GPS (na tacho je cca 120)
- při předjíždění jedu rychle (130+) pak snížím zase na 112.
- ve městě a mimo město jezdím max +9 (59, 99).

Výsledek:

Mimo město s převahou dálnic mám průměrnou spotřebu 4,8 l. Měřeno tankováním od plné do plné.

Ve městě se dostanu asi ještě níž, nicméně je potřeba brát ohled na ty za mnou, že Kromě Priuse mám ještě Camry a asi bych nechtěl s ní jet za kolegou, co si chce naplno užít tříkilometrový EV mode

Obecně jsem jej kupoval hlavně kvůli vyhlášené spolehlivosti a rozumným nákladům. Porovnával jsem mezi Huyundai Ionic Hybrid a Priusem III. Ionic je víc sexy na jízdu, ale na rychlé přesuny mám třílitrovou Camry, na pohodovou cestu Priuse. Ionic by si vzal více paliva, servis docela drahý, dvojspojka má záruku vyšších servisních nákladů.

Zájemci mohou náklady průběžně sledovat na https://www.spritmonitor.de/en/detail/1052169.html

Ad protikorozní ochrana:
Na podzim půjde na nástřik podvozku a dutin. Pro vaši představu, můj Avensis 1998 je stále bez koroze , ale Prius už má povrchovou korozi na ramenách. Je vidět, že auta po roce 2005+ se už nedělají jako dřív, byť technicky jsou skvělá.
reagovať
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.