Citroenak napísal:
Ked chce niekto obhajovat diesely, zda sa, ze si dovody najde. Napriklad to, ze to auto je sice usporne, tiche a v meste nevypusta nase milovane mikro castice, decht a sadze, ale ked sa raz bude srotovat, bude treba recyklovat baterie. Tak to je dovod, ktory odradi urcite miliony ludi. Ved recyklacia 72Ah baterie z nasho milovaneho naftaka je ekologicka... Ale myslim, ze celosvetovo uz ludia zacinaju uvazovat inak (aj vdaka dotaciam, ktore u nas asi tak skoro nebudu, teda myslim Slovensko). Dokaz napriklad tu: http://www.automagazin.sk/predaj-toyota-motor-europe-rastol-vlani-stvrty-rok-za-sebou/ A to je rok 2014. Nevedel som ale najst clanok, kde sa pisalo, ze vyse 50% novych aurisov sa predava ako hybrid. Ja sa priznam, ze nemam rad naftove auta, a co sa tyka hybridov, viezol som sa len na lexuse s 3.5V6 a elektromotorom. Ale co sa mna tyka, keby som chcel nizkonakladove auto, a z nejakeho dovodu by mi nevyhovoval benzin a LPG, idem do aurisu hybrid. A ozeliem aj mnozstvo moznosti individualizacie naftoveho auta (zaslepenie EGR, vykuchanie FAPu, cistenie lopatiek turba, aditivovanie atd atd).
Zajímavý - nějak jsem v překladu ztratil to, jak ve svém příspěvku obhajuju diesel.
Jen jsem podotkl, že je škoda, že ty argumenty jsou devalvované takovým ignorantstvím - jak jinak to napsat?
Ano, je to o politice - vezmi si třeba Francii - nově zvedli spotřební daň na naftu o cca 5Kč/l, zároveň tam už několik let probíhá masivní podpora (rozuměj dotace) elektro/hybridů, ale jen vyrobených (smontovaných) ve Francii - takže se to týká i některých Toyot. Např. 508 RHX (RXH?) je u nás prakticky neprodejný auto, ve F je zcela "běžné". Aby ne, když to vláda zadotuje téměř 40%
. To bych o něm taky sakra přemýšlel