Streda 12.02.2020 06:47,
převodovka a účel použití
Dobrý den, v otázce rizik, či dalších nákladů by bylo možné uvažovat v úzkém směru konstrukci obou převodovek z pohledu zamýšleného využívání vozidla. Je potřeba si zvážit, jestli bude převládat městský a příměstský provoz (tam má hybrid význam s ohledem na úspory paliva) nebo s tím chcete jezdit převážně či výhradně mimo město. Pro převládající městský a příměstský provoz bych s klidnou myslí volil raději Toyotu. Proč? U Toyoty lze s velkou pravděpodobností očekávat, že do převodového ústrojí nebudete nic a nikdy investovat. Může za to právě planetový převod eCVT bez třecích částí, bez spojek a bez mechatroniky, tj. elektro-mechanické části, která se stará o spínání spojek a přesouvání soukolí na hřídeli. Lidově, eCVT nemá žádná hejbátka, co se ošoupají. A tady se dá říci, “v jednoduchosti je síla”, respektive spolehlivost.
Kia Niro má převodovku dvouspojkovou (pokud se nepletu, je tam i třetí spojka pro připojování spalovacího motoru) a s tím se pojí jisté náklady na údržbu a rizika v důsledku opotřebení. Obecně je nutné vzít v úvahu, že dvojspojka obsahuje třecí části a městský provoz, tedy časté řazení a připojování spalovacího motoru se promítne do vyšší míry opotřebení než u cest mimo město. Při nejmenším je tedy nutné uvažovat náklady na běžnou či preventivní údržbu převodovky. Opotřebení budou podléhat lamely převodovky nikoli s ohledem na kilometrový nájezd ale s ohledem na podmínky předešlého a následného provozu - ve městě více. (to u Toyoty neřešíte). V případě, že se to pokazí v důsledku špatně nastaveného nebo opomenutého servisního plánu, bude to znamenat výměnu převodovky (bazarová bez záruky je pod 50tis Kč). Poradna určitě potvrdí fakt, že výrobci rádi uvádějí, že je náplň v automatických převodovkách doživotní s čímž se neshodují servismani. Pokud chcete aby to vydrželo a řadilo stále spolehlivě bez škubání či zadrhávání je tomu potřeba věnovat péči, která bude něco stát.
reagovať