citácia:
reakce na: Filip F., 01.05.2019 11:54 (Zdravím,potřeboval bych poradi ...)
Ahoj, mám druhým rokem Megane III kombik 1.6 74kw 150tis.km r.2009 , takže alespoň stručně o něm.
Nikdy před tím jsem neměl Renaulty a tak první pozitivní šok byl jak je vůz vymyšlený pro pohodlí denního života rodiny:
- Rejd který strčí do kapsy většinu ostatních vozů podobné velikosti(s Rapidem jedu k domku na dvakrát, s Megane napoprvé a to mám Spaceback
- Lehce jde volant, pedály, ruční brzda, prostě tak se má chovat rodinný vůz
- Zpátečku VŽDY zařadím napoprvé - tohle neuměla ani Fábie I, II, Focus II facelift a ani RAPID!!!
- I záklaní motor 1.6 74kw je tichý na okreskách, bohužel na dálnici už ne, takže pokud jezdíš denně po dálnici do práce, vem raději 1.6 81kw 6-kvalt a budeš spokojený.
- Mám verzi, kde složím páčkou přední sedadlo úplně na plocho dopředu a pak se mi tam vleze koberec 3m, prkna atd - paráda!
- Když zamknu auto dálkovým, automaticky se mi dovřou všechna okna - konečně někdo myslel na rodiče, co mají děti
- Starování tlačítkem je návykové, navíc je po ruce na středovém panelu, ne jak ve Škodě místo klíčkové dírky u volantu.
- Opravu velmi výkonné světla na poměry H7, Rapid 2016 se nechytá, jak petrolejka spíše
- Kufr má část deklu jako víko, pod kterým jsou dva menší úložné boxy - zase paráda, nic mi nelítá po kufru
No a teď zápory
- Podvozek není tak robustní jako ve Focusu a Golfu, ale na obranu říkám, že opravitelný je lehce a šikovný garážník za to nebude chtít majlant (měnil jsem čepy a jednu pružinu, předešlý majitel prý tlumiče)
- Výfuková soustava nevydrží to co Focus a Golf, takže už mám tlumiče Bosal na autě, protože stojí polovinu, co orignál(střední 1000kč, zadní 2000kč) - bohužel na dálnici je znát, že nejde o originál, na okresce naprosto v pořádku.
- Všem lupou panty ve dveřích, není to porucha, ale vlastnost. Některý servis to umí nakalibrovat, většina však ne
- Horší výhled vzad - dal jsem park. senzory za 1500kč a je to ok
- Pak už jen hlouposti jako zatékání do třetího brzd. světla(stačí přetěsnit) a některým vozům se musí časem přetěsnit plastové dno kufru - stačí silikon.
- Karosérie nerezne, ale podvozkové díly po 10 letech nátěr už to potřebují. Škoda, že jsem vůz neměl dříve, vypadal by jako nový...
Každý chváli vůz, co si koupí a tak abych se neobelhával, zeptal jsem se sám sebe, jestli bych si koupil Megane III kombík znova? Říkám ANO, ale vzal bych už facelift (2014?) s motorem 1.6 81kw 6-kvalt, automatickou klimatizací a tempomatem. Jinak veliká spokojenost !