mura napísal:
to je docela zvlastni, protoze papirove by mel mit 2.0 JTS vyssi vykon v nizsich otackach nez 2.0 TS a to same plati o tocivem momentu
nebyl to spis subjektivni pocit, protoze je fakt ze krivka narustu vykonu u JTS neni tak strma jako u TS?
No papírově sice má vyšší výkon, ikdyž nevím jestli 160 ks u JTS proti cca 155 (158) ks u TS je nějaká výhoda.Rozdíl je spíše v práci motoru, který pracuje ve dvou režimech podle zatížení, kdežto TS jen v jednom, klasickém.Ale třeba u nových dieslů máte také velké výkony a točivé momenty (např 2,2 16V HDI z produkce PSA má 138 koní), ale problém je, že má také filtr pevných částic (FAP( DPP)), dále EGR ventil apod. To jsou věci, díky kterým motor nekouří, takže když mu naložíte, tak z výfuku nejde žádný typický kouř a saze, jako např u starších TDI 1,9, nebo 2,5 V6 (ty jsou tím pověstné jelikož mají dva samostané laufy
)).Na dynamice je to znát, tudíž postavíte-li ke 2,2 HDI 16V starý komůrkový dvanáctiventil 2,1 TD 12V (má ho třeba Xantia, nebo XM, z Peugeotů třeba právě 406, 605), tak věřte že se ho udrží (táhne jak lokomotiva), bude-li mu správně fungovat jeho zvláštní plně elektronické čerpadlo LUCAS-EPIC, což bývá po cca 250000 km slabina (bohužel).