0
späť
 

diskuze k tématu: Nový nebo předváděcí kombík pro rodinu do cca 420.000Kč, benzín

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, japonská vozidla
Amy1
počet príspevkov5
dátum registrácie14.03.2017
Utorok 14.03.2017 17:55, Nový nebo předváděcí kombík pro rodinu do cca 420.000Kč, benzín
Zdravím,
náš Golf už nám velikostně nestačí a motor odchází do věčných vrakovišť... Pár týdnů ležíme v nabídkách automobilek, ale pořád se v tom ztrácíme.
Náš první pohled směřoval na Mitsubishi ASX, ale kufr se nám zdá malý a dozvěděli jsme se, že motory mají různé (diesely dělají francouzi a benzíny japonci), takže výběr auta pro nás začal být úplná španělská vesnice

Z minulosti máme dobrou zkušenost s Fordem Fiesta, VW Golfem IV, starou verzí Fabia combi. Moc nedůvěřujeme francouzským značkám a starý Peugeot (náhradní auto) je takový nepohodlný plasťák, ale třeba je dnešní doba jiná...
Teď ale chceme koupit max 2 roky staré auto s co nejméně "kur*ítky", aby nám vydrželo co nejdéle a nemuseli jsme trávit moc času v servisech.

Roční nájezd 15-20 tis.km, jen po ČR, rozhodně jsme pro benzín (nemáme v 90% možnost garáže) a manuální převodovku. Převážíme velkého psa, zboží, (zatím) 1 dítě a plno krámů typu kočárek atd.

Zaujala nás, ale zatím jsme s mimčem neměli čas a možnost je projet:
- Toyota Auris Touring Sports - otázka je cena náhr. dílů, měli jsme i starého Yarise, ale byl to taky takový plasťák a náhr. díly byly pěkně drahé.
- Ford Focus, B-max, C-max, S-max? - věřím v jejich spolehlivost, manželovi se ale vzhledově nelíbí /:)
- Seat Leon a Seaty obecně - značku neznáme, ale cena vypadá dobře
- Škoda Fabia nebo Octavia combi - mně nevadí, dělala jsem v Octavii i autoškolu, manžel ale ze Škody obecně není moc nadšený, ty nové verze podražily, je otázka nakolik jsou proti starým modelům lepší.
- Opel, Citroen, Renault - nedůvěřujeme jim, ale třeba se mýlíme?
- Hyundai, Kia - říká se, že díly už jsou cenově dostupné, ale ať nečekáme s takovým pohodlím jako nabízí VW.
- VW - četli jsme nějaké námitky na koncernová auta, máme ale dobré zkušenosti, cena je vyšší.
- Nissan, Mazda - nevím, jestli se tam něco pro nás najde.
- soused má ještě Suzuki Vitaru, ale ta se nám nelíbí ani jednomu

Samozřejmě, design je jen okrajová věc, věřím, že bychom si zvykli. Co se týká výbavy, tak máme rádi různé vychytávky typu bezklíčové odemykání, napojení na Android, parkovací kamera/asistent, atd.
Ale priorita a s čím budeme spokojeni je:
klimatizace, ABS, isofix, ASR (nebo něco podobného), bezpečnost všech pasažérů, spolehlivost auta i motoru, velká plocha kufru.

Snad jsem na nic nezapomněla, všem moc děkuji za rady
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 14.03.2017 18:25, typ vozu
Za prvé je třeba si ujasnit jaký typ vozu vlastně chcete - MPV nebo kombi?
Benzínový motor bych volil určitě atmosferický, vyhnul bych se malým objemům s turbem. V tom si troufám tvrdit že jsou nejlepší z hlediska spolehlivosti japonské motory.
Ceny náhradních dílů jsou dnes +- stejné, klišé že japonci mají dražší díly přetvrvává v lidech z dřívejších dob, mám škodu mazdu a toyotu a velké rozdíly nevidím, případně se dá ušetřit koupí kvalitní druhovýroby.
Osobně bych doporučil v případě MPV Mazdu 5 nebo Toyotu Verso, v případě kombi Toyotu Auris (přidal bych Mazdu 6, ale tam se asi finančně nevejdete)
reagovať
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Utorok 14.03.2017 21:17, nové kombi
za ty peníze usmlouváte fungl novou Hondu Civic Tourer 1,8 benzín. Atmosferický benzín se solidní spotřebou. Navíc, jestli parkujete většinou venku, máte o starost míň - japonci se nekradou
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Utorok 14.03.2017 21:19, RE: ........ ............. ........
řeším v podstatě to samé. VW, neboli koncern mi nesmí přes práh, po jistých zkušenostech. Takže jsem hledal v jiných vodách. Zkoušel jsem Auris kombi, ale zklamal mě vnitřní prostor. Auto pěkné, byl jsem pro něj docela rozhodlý, ale prostě uvnitř mě to zklamalo - prostě vnitřní prostor jde udělat líp. Manželka má i30 kombi cca rok a ta je o hodně prostornější a pohodlnější - když beru nejčastější výbavu trend nebo trend+ u aurise - Hyundai tu toyotu prostě vnitřním prostorem ubije, jedině kde zaostává je však kufr. Ale v autě se prostě musím cítit dobře a auris je takový těsnější a měl i horší sedadla - kratší sedák . Pokud bych neřešil kufr, tak bych šel učitě do i30, které se budou do konce května vyrábět, pak najede nová řada. U focusu mi zase vadí široký středový tunel mezi řidičem, když jsem tam seděl s vyosenýma nohama do strany na místě spolujezdce - mimo osu, takže nic. No a pak jsem zkoušel nakonec nové Tipo, které je vnitřním prostorem opravdu skvělé a má velký kufr - prostě normální kombi, dokonce i jízdní vlastnosti mi připadaly normální - třeba proti OIII bych řekl, že jsou mnohem lepší, není to uskákáné a přitom jisté, pěkně to bere nerovnosti a to jsem četl, že je to gumové atd. Takže zatím u mě vede Tipo, ale ještě kvůli variabilitě kufru přemýšlím nad Fiatem 500 L living. No mám toho taky plnou hlavu - tak hodně štěstí při výběru.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Streda 15.03.2017 00:19, Auris kombi
Auris kombi 1.6 benzín jsem 2,5 roku zpět koupil za 415 tisíc v akci se zimními pneu na diskách v ceně. Výbava Trend Plus s bezklíčovým odemykáním, parkovací sensory, kamerou, atd. Tehdy ve výbavě byl i parkovací asistent, ten už se k této výbavě teď tuším nedává (nicméně parkovací asistent využívám opravdu minimálně :) Autu nemám zatím co vytknout.

Ad vnitřní prostor... mně přijde OK. Malý vnitřní prostor má třeba Toyota CHR. Auris mi přijde OK.

Náhradní díly bych neřešil, protože žádné hodně dlouho nebudete potřebovat. A také si myslím že v dnešní době jsou ceny dílů srovnatelné u různých značek pokud se nebavíme o prémiových značkách. A i kdyby nebyly, tak jestli po 5 letech provozu zaplatím za brzdové kotouče o 500 Kč víc oproti konkurenci...? Když to srovnám se všemi ostatními náklady jako cena auta, palivo za tu dobu, tak je to marginální částka.
reagovať
Amy1
počet príspevkov5
dátum registrácie14.03.2017
Streda 15.03.2017 08:59, díky
Díky všem za rady, manžel se byl zatím jen na skok kouknout na Auris, vypadá dobře, určitě je ještě projedeme a výběr víc zúžíme. Jako naším snem je Tesla, ale to ještě pár let počká
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 15.03.2017 12:20, RE: Auris kombi
Petr S napísal:
Auris kombi 1.6 benzín jsem 2,5 roku zpět koupil za 415 tisíc v akci se zimními pneu na diskách v ceně. Výbava Trend Plus s bezklíčovým odemykáním, parkovací sensory, kamerou, atd. Tehdy ve výbavě byl i parkovací asistent, ten už se k této výbavě teď tuším nedává (nicméně parkovací asistent využívám opravdu minimálně :) Autu nemám zatím co vytknout.Ad vnitřní prostor... mně přijde OK. Malý vnitřní prostor má třeba Toyota CHR. Auris mi přijde OK. Náhradní díly bych neřešil, protože žádné hodně dlouho nebudete potřebovat. A také si myslím že v dnešní době jsou ceny dílů srovnatelné u různých značek pokud se nebavíme o prémiových značkách. A i kdyby nebyly, tak jestli po 5 letech provozu zaplatím za brzdové kotouče o 500 Kč víc oproti konkurenci...? Když to srovnám se všemi ostatními náklady jako cena auta, palivo za tu dobu, tak je to marginální částka.


JO cenu na aurise jsem taky dostal podobnou, ale přijel jsem tam i30 a když jsem sedl do aurise, tak mě to docela zklamalo, ta i30 je vnitřním prostorem fakt perfektní, ale prostě má malý kufr, což mi vadí. Ten auris ho má větší, ale je uvnitř zase menší. A teď babo radˇ
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Streda 15.03.2017 22:46, RE: Auris kombi
driver111 napísal:
Petr S napísal:
Auris kombi 1.6 benzín jsem 2,5 roku zpět koupil za 415 tisíc v akci se zimními pneu na diskách v ceně. Výbava Trend Plus s bezklíčovým odemykáním, parkovací sensory, kamerou, atd. Tehdy ve výbavě byl i parkovací asistent, ten už se k této výbavě teď tuším nedává (nicméně parkovací asistent využívám opravdu minimálně :) Autu nemám zatím co vytknout.Ad vnitřní prostor... mně přijde OK. Malý vnitřní prostor má třeba Toyota CHR. Auris mi přijde OK. Náhradní díly bych neřešil, protože žádné hodně dlouho nebudete potřebovat. A také si myslím že v dnešní době jsou ceny dílů srovnatelné u různých značek pokud se nebavíme o prémiových značkách. A i kdyby nebyly, tak jestli po 5 letech provozu zaplatím za brzdové kotouče o 500 Kč víc oproti konkurenci...? Když to srovnám se všemi ostatními náklady jako cena auta, palivo za tu dobu, tak je to marginální částka.
JO cenu na aurise jsem taky dostal podobnou, ale přijel jsem tam i30 a když jsem sedl do aurise, tak mě to docela zklamalo, ta i30 je vnitřním prostorem fakt perfektní, ale prostě má malý kufr, což mi vadí. Ten auris ho má větší, ale je uvnitř zase menší. A teď babo radˇ


Na vybermiauto.cz uvádí, že max. šířka v předu je v obou autech stejná, a minimální šířka v předu se liší o pouhé 3 cm ve prospěch i30 (to je o 1,5 cm rozdíl na straně řidiče). Toliko suchá fakta. Mně to přijde skoro ekvivalentní. Pokud to ovšem bylo změřeno přesně, o tom ale nemám důvod pochybovat.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 16.03.2017 10:53, RE: Nový nebo předváděcí kombík pro rodinu do cca 420.000Kč, benzín
Amy1 napísal:
Zdravím, náš Golf už nám velikostně nestačí a motor odchází do věčných vrakovišť... Pár týdnů ležíme v nabídkách automobilek, ale pořád se v tom ztrácíme. Náš první pohled směřoval na Mitsubishi ASX, ale kufr se nám zdá malý a dozvěděli jsme se, že motory mají různé (diesely dělají francouzi a benzíny japonci), takže výběr auta pro nás začal být úplná španělská vesnice Z minulosti máme dobrou zkušenost s Fordem Fiesta, VW Golfem IV, starou verzí Fabia combi. Moc nedůvěřujeme francouzským značkám a starý Peugeot (náhradní auto) je takový nepohodlný plasťák, ale třeba je dnešní doba jiná...Teď ale chceme koupit max 2 roky staré auto s co nejméně "kur*ítky", aby nám vydrželo co nejdéle a nemuseli jsme trávit moc času v servisech.Roční nájezd 15-20 tis.km, jen po ČR, rozhodně jsme pro benzín (nemáme v 90% možnost garáže) a manuální převodovku. Převážíme velkého psa, zboží, (zatím) 1 dítě a plno krámů typu kočárek atd. Zaujala nás, ale zatím jsme s mimčem neměli čas a možnost je projet:- Toyota Auris Touring Sports - otázka je cena náhr. dílů, měli jsme i starého Yarise, ale byl to taky takový plasťák a náhr. díly byly pěkně drahé.- Ford Focus, B-max, C-max, S-max? - věřím v jejich spolehlivost, manželovi se ale vzhledově nelíbí /:) - Seat Leon a Seaty obecně - značku neznáme, ale cena vypadá dobře- Škoda Fabia nebo Octavia combi - mně nevadí, dělala jsem v Octavii i autoškolu, manžel ale ze Škody obecně není moc nadšený, ty nové verze podražily, je otázka nakolik jsou proti starým modelům lepší.- Opel, Citroen, Renault - nedůvěřujeme jim, ale třeba se mýlíme?- Hyundai, Kia - říká se, že díly už jsou cenově dostupné, ale ať nečekáme s takovým pohodlím jako nabízí VW.- VW - četli jsme nějaké námitky na koncernová auta, máme ale dobré zkušenosti, cena je vyšší.- Nissan, Mazda - nevím, jestli se tam něco pro nás najde. - soused má ještě Suzuki Vitaru, ale ta se nám nelíbí ani jednomu Samozřejmě, design je jen okrajová věc, věřím, že bychom si zvykli. Co se týká výbavy, tak máme rádi různé vychytávky typu bezklíčové odemykání, napojení na Android, parkovací kamera/asistent, atd. Ale priorita a s čím budeme spokojeni je:klimatizace, ABS, isofix, ASR (nebo něco podobného), bezpečnost všech pasažérů, spolehlivost auta i motoru, velká plocha kufru. Snad jsem na nic nezapomněla, všem moc děkuji za rady

Ahoj před pár měsíci jsem vybíral auto, sice nakonec kvůli penězům se koupil Rapid Spaceback, čehož lituji, protože reklamace jde jedna za druhou Co bych volil já mít váš rozpočet?

1. Ford Focus kombi 1.6 - pohodlný, s vašim rozpočtem si můžete dovolit doboru výbavu. Auto je spolehlivé, s odolným podvozkem, bezpečné, vůbec ty doby, kdy se říkalo "Fordem tam a vlakem zpátky" už platí spíše pro Škodovky bohužel
Ford C-MAX je sice fajn MPV, ale kufr je kufr a Grand C-Max je drahý I tak není tam možnost motoru 1.6, musíte buď malý 1.0 Ecoboost, kde může vadit turbodíra a nebo dražší 1.5 Ecoboost, který je parádní, ale zvedá cenu o dost...

2. Opel Astra kombi 1.0T, nejraději ale 1.4T - auto se vyrábí v anglii, kvalitou deklasuje Fábii i Rapid, je prostorné, interiér kvalitní, s tímto autem nic nepokazíte...

3. Peugeot 308 kombi 1.2 Puretech, ještě lepší je diesel 1.6 HDI - auto jsem párkrát řídil, zpracování interiéru perfektní, ovládání klimy, větrání atd sice jen před displej, ale mě to vůbec nepřekáželo. Kufr 600l, dobré sedačky. Nevím, kde jste přišla na to, že francouzi jsou špatní. Do nedávna jsem měl(předal jsem jej švagrovi) jako druhé auto 15 let starý Peugeot 206, ABS, airbagy, klima, el. ovládání oken a zrcátek - vše je stále funkční, motor 1.1 šlape jak hodinky, jezdí do 6l. Ukažte mi jediné koncernové auto s HTP motorem , stejně staré co tohle dokáže Kamarád má Renault Megane II - najeto 200tis. km - žádná porucha, kolega má R.Lagunu II 1.9 Dci 380tis.km a jezdí dál atd atd...
Nenechte se zmást, že francouzi jsou špatní. Je to jako u koncernu, musíte vědět jaký motor a převodovku vybrat, nic více...

4. Renaul Megane kombi 1.6 - tady interiér je na úrovni střední třídy, vyzkoušejte a motoru se nebojte, nekazí se...

5. Toyota Auris kombi - je stísněná, ale ještě vaše děti jej budou rádi využívat jako své první rodinné auto Toyoty se prostě nekazí, v benzínu už vůbec ne To platí i pro Hondu Civic
reagovať
Amy1
počet príspevkov5
dátum registrácie14.03.2017
Štvrtok 16.03.2017 15:56, BobanHTP
Moc moc děkuji za detailní výpis Vašich zkušeností :) Hned v tom mám více jasno.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 17.03.2017 10:12, :-)
Není zač, rádo se stalo.
Abych byl úplný, Opel Astra se prodává i s atmosférickým(bez turba) motorem 1.4 74kw. Tento motor není tak silný jako turbo motory 1.0T a 1.4T, ale pokud nejste závodníci, tak vaši rodině může stačit a cenově je nejdostupnější. Výhodou oproti 1.0T je, že má plynulý zátah plynu pří rozjezdu, což je při popojíždění ve městě a v koloně mnohem příjemnější... Motor je také jednodušší a tak je méně toho, co se může pokazit

reagovať
Amy1
počet príspevkov5
dátum registrácie14.03.2017
Piatok 17.03.2017 10:23, Re:
Nejsme závodníci, stačí mi, že předjedeme bezpečně kamion v kopci, což se třeba o mém Yarisovi 1.0 před 10 lety říct nedalo a jet s ním do Itálie bylo dost peklo :)

74kw teda stačí? Teď máme Golfa IV, má myslím 77kw, ale na hmotnostní rozdíly jsem zatím nekoukala...

Rozhodně máme radši plynulý rozjezd, teď máme půjčeného Peugeota 208 (r. 2001) a je hrozně necitlivý, takový sporťák no, ale nic v něm nepřevezeme...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 17.03.2017 13:10, RE: :-)
BobanHTP napísal:
Není zač, rádo se stalo. Abych byl úplný, Opel Astra se prodává i s atmosférickým(bez turba) motorem 1.4 74kw. Tento motor není tak silný jako turbo motory 1.0T a 1.4T, ale pokud nejste závodníci, tak vaši rodině může stačit a cenově je nejdostupnější. Výhodou oproti 1.0T je, že má plynulý zátah plynu pří rozjezdu, což je při popojíždění ve městě a v koloně mnohem příjemnější... Motor je také jednodušší a tak je méně toho, co se může pokazit



Doporučuju pročíst následující diskuzi s názvem trhnutie pri akceleracii na forum.cars.cz, bohužel se mi nedaří vložit přesný odkaz...


Oplí 1,0T a 1,4T mají menší či větší problémy, které se oplu ještě nepodařilo zdárně odstranit... Takže jedinou volbou v Astře je buď atmo 1,4, nebo 1,6T.
Osobně bych koukal na následující: Tipo, Auris, Civic, Focus...
reagovať
Amy1
počet príspevkov5
dátum registrácie14.03.2017
Pondelok 20.03.2017 00:03, výběr
Zdravím, tak jsme zase pokročili o kus dále (snad správným směrem) a rozhodli se, že pojedeme osobně vyzkoušet tyto 3, seřazené podle toho, jak se nám z papíru zamlouvají nejvíce.

1. Toyota Auris kombi 1.6 (97kw)
2. Renault Megane Grandtour 1.6 (87kw)
3. Honda Civic Tourer 1.8 (104kw) - jen u té Hondy si nejsme moc jistí, jestli se cenově vejdeme, ceníkové ceny i z jejich akční nabídky jsou dost vysoké...

S otazníkem nám tu zůstali ještě nová Opel Astra a Fiat Tipo, ty by přišly na řadu, kdybychom nic nevybrali ze 3 uvedených výš.
reagovať
iamlukaszajic
počet príspevkov7
dátum registrácie18.03.2017
Pondelok 20.03.2017 08:57, Re:
Zdravím, řešíme s přítelkyní něco podobného, ale náš hlavní požadavek je maximální světlá výška. Každopádně k vašemu výběru by se mohla ještě hodit nová Hyundai i30, která nedávno vyšla a brzy se objeví i kombi.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Pondelok 20.03.2017 09:47, RE: výběr
Amy1 napísal:
Zdravím, tak jsme zase pokročili o kus dále (snad správným směrem) a rozhodli se, že pojedeme osobně vyzkoušet tyto 3, seřazené podle toho, jak se nám z papíru zamlouvají nejvíce.1. Toyota Auris kombi 1.6 (97kw)2. Renault Megane Grandtour 1.6 (87kw)3. Honda Civic Tourer 1.8 (104kw) - jen u té Hondy si nejsme moc jistí, jestli se cenově vejdeme, ceníkové ceny i z jejich akční nabídky jsou dost vysoké...S otazníkem nám tu zůstali ještě nová Opel Astra a Fiat Tipo, ty by přišly na řadu, kdybychom nic nevybrali ze 3 uvedených výš.


Tak z z těch tří je nejlepší dle mě Honda civic, ale za ty peníze nevím, nevím. Auris je dobrý, ale dle mě uvnitř malý. Megane jsem taky studoval a přímo na foru renaultu, ale tam jsem zjistil, že to auto má spoustu neduhů a problémů, tak jsem jej vyřadil. Jezdil jsem v tom tipu a je to povedené auto, vyšší stavba pohodlné, prostorné, zkuste si to projet.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 20.03.2017 20:16, RE: výběr
Amy1 napísal:
Zdravím, tak jsme zase pokročili o kus dále (snad správným směrem) a rozhodli se, že pojedeme osobně vyzkoušet tyto 3, seřazené podle toho, jak se nám z papíru zamlouvají nejvíce.1. Toyota Auris kombi 1.6 (97kw)2. Renault Megane Grandtour 1.6 (87kw)3. Honda Civic Tourer 1.8 (104kw) - jen u té Hondy si nejsme moc jistí, jestli se cenově vejdeme, ceníkové ceny i z jejich akční nabídky jsou dost vysoké...S otazníkem nám tu zůstali ještě nová Opel Astra a Fiat Tipo, ty by přišly na řadu, kdybychom nic nevybrali ze 3 uvedených výš.


Zdravím, ani jedno z aut nebude špatné, pravda je, že japonci budou více spolehliví... Ale například antikorozní ochranu měl vždy Renault famózní....
Tipo = také krásné auto, ale špatné výsledky crash testů by mě odradily.
Astra = moc chyb nemá, solidní auto
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 21.03.2017 05:26, RE: výběr
BobanHTP napísal:
Tipo = také krásné auto, ale špatné výsledky crash testů by mě odradily.


Dnešní metodika, kdy je u tipa jedna hvězda sražená jen za to, že je systém automatického brždění příplatková výbava, nikoliv základní, je směšná. Ono je lepší se podívat na fotky a videa, jak to auto po nárazech vypadá - současné auto už je poměrně bezpečné vždy, bez ohledu na značku.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 21.03.2017 12:10, RE: výběr
Giorgio napísal:
BobanHTP napísal:
Tipo = také krásné auto, ale špatné výsledky crash testů by mě odradily.
Dnešní metodika, kdy je u tipa jedna hvězda sražená jen za to, že je systém automatického brždění příplatková výbava, nikoliv základní, je směšná. Ono je lepší se podívat na fotky a videa, jak to auto po nárazech vypadá - současné auto už je poměrně bezpečné vždy, bez ohledu na značku.


K tomu automatickému brzdění. Podle popisu na EURONCAP testované Tipo sice mělo systém automatického brždění (Pack Safety), ale ten nefungoval do rychlosti 20 km/h, takže za to nebyly uděleny žádné body.

citácia:
...failing to avoid impacts at speeds lower than 20km/h, and it scored no points
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 21.03.2017 17:50, RE: výběr
Petr S napísal:
Giorgio napísal:
BobanHTP napísal:
Tipo = také krásné auto, ale špatné výsledky crash testů by mě odradily.
Dnešní metodika, kdy je u tipa jedna hvězda sražená jen za to, že je systém automatického brždění příplatková výbava, nikoliv základní, je směšná. Ono je lepší se podívat na fotky a videa, jak to auto po nárazech vypadá - současné auto už je poměrně bezpečné vždy, bez ohledu na značku.
K tomu automatickému brzdění. Podle popisu na EURONCAP testované Tipo sice mělo systém automatického brždění (Pack Safety), ale ten nefungoval do rychlosti 20 km/h, takže za to nebyly uděleny žádné body.
citácia:
...failing to avoid impacts at speeds lower than 20km/h, and it scored no points


To se uvádí v hodnocení ochrany dospělých/město a 0 bodů bylo za brždění vůči stacionárnímu autu. Když se pak podíváš dál do hodnocení asistentů, tak je u meziměsta známka good, vůči pohybující se překážce funguje od 7 km/h a ještě tam kladně vyzdvihují chování na dálnicích.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.