driver111 napísal:
PetrT napísal:
driver111 napísal:
Tady mě to vždy nějaká taková věta dokáže rozohnit. Královnou´motorsporut je rally, kdy se jezdci musí srovnat s danými podmínkami, jezdí v lesích bez unikových zon atd. a ne po vymeteném asfaltu s únikovými zonami, kde se chyba víceméně trestá jen vyjetím do kačírku, naopak v rally může taková chyba mít fatální následky. A žádný pilot f1 díru do rally neudělal a vždy si vylámali zuby. Naopak, když šlo testování monopostů f1 ze strany rally jezdců, tak nebyli tak daleko od nejlepších časů a stačilo by jim delší testování. Takže rally a F1
Nesouhlasím, Kimi jezdil dobře a Kubica taky ostudu nedělá. Přitom v F1 ani jeden z nich nebyl špička. Je ale pravda že Shumi tvrdil že jak nevidí na kola tak mu to vadí. I tak ale byl pekelně rychlej i v karosovaných autech.Každopádně pokud vím tak nějak vážněji F1 testoval jen Loeb a to je megatalent jako Shumi, takže je logické že do čeho sedne to mu jde. Oba druhy závodů jsou tak rozdílné že nejde říct co je těžší.
Tak testoval i třeba Colin McRae a byl po pár kolech relativně blízko nejlepším časům. Kimmi není špička v F1?, pokud vím, tak je to mistr z roku 2007. No a Kubica - tam je škoda, že se při rally zranil, jinak to tam dotáhl daleko, jinak on je právě v rally ta výjímka ale taky si to musí uklidnit v hlavě, ale o tom to taky je, teď nedávno v nějakém rozhovoru říkal, že stále najíždí zatáčky jak na okruhu a to že ho brzdí. Schumijho zase nepovažuju za megatalent, akorát se mu scházela vynikající technika, v době, kdy ostatní tak technicka na tom dobře nebyli a hlavně jezdil kolikrát jako prase vůči ostatním. Já nechci říct co je těžší, ale z širšího úhlu pohledu, je v rally mnohem více proměnných a tím složitější a to přiznal i Kimmi když se vracel zpět do formule.
Co to je být kousek za nejlepším časem? 2s? To je v F1 věčnost, v závodě často kolo ztráty. Stáhnout to trvá roky a někteří to nikdy nedokáží. Vlastně většina. Loni Kimi dostával od Alonsa méně než 1s na kolo a i tak z něj udělal šaška.
Kimi sice mistr světa je, ale titul získal už po zenitu a dá se říct že jen díky tomu že u McL ten rok byli blbci. Do rally šel už jako průměrný jezdec co byl od Ferrari vyhozen. To že by Kubica nějak zazářil v F1 nevěřím, jezdil lepší průměr, ale do uplné špičky mu pořád dost scházelo. Byl na tom stejně jako Massa, Fisichela, Couthard. Věčné dvojky.
Shumi samozřejmě je naprosto výjmečný jezdec, to že měl špičkovou techniku byla často i jeho práce. To kde je Mercedes ted je z části i díky němu, což taky od Mercedesu několikrát zaznělo.
Rally je asi nebezpečnější, to ano, i když ted Biachi mel smůlu jako hrom. A v rally už dlouho nikdo neumřel, naštěstí. Myslím ve wrc.
Zatím každý kdo si z jiné serie sednul do F1 byl doslova šokovaný jak je řízení formule fyzicky náročné. Takové přetížení, rychlost, brzdy a křehkost aut v rally prostě neni.
Kubica je dobrý příklad - v F1 by už jezdit nezvládl, ale v rally může. Tak co je tedy těžší? V F1 stačí mnohem méně na to aby si byl mimo hru.