zeneva napísal:
Moc nerozumím týhle módě...Dost často to jsou mžourátka, který není vidět... Ideálně schovat pod mřížku...Vzadu auto mnohdy nesvítí, takže když je šero, tak hlavně šedý auta naprosto splývají s okolím... hlavně že mám vepředu diody
Nechápu, proč si nechat zbytečně hrabat do elektriky auta...A jestli to někdo bere jako úsporné zařízení... kdy se Vám investice vrátí? Takže k čemu?
Já to mám na všech autech. Megane a x-trail mají xenony - těm neustálé a povětšinou úplně zbytečné svícení nedělá vůbec dobře. Na C3 Picasso u mne kvůli častému startování hoří žárovky H7 jako papír a instalací denního svícení jsem omezil jejich výměny na snesitelnou úroveň (teď vydrží žárovky cca 1,5 roku). A modus je kapitola sama pro sebe. Tam sice žárovky celkem drží, ale pro jejich výměnu je nezbytné demontovat přední nárazník - hodina práce servisu, tedy žárovky + 800,- za výměnu.
A zda se investice vrátí? U xenonů zcela jistě menším opotřebením parabol i výbojek světel, kdy jejich "generálka" u specializované firmy vychází podle auta na 5-9000,-Kč + dvě výbojky za cca 1500,-Kč kus. Při denním svícení je taková oprava potřeba po 4-8 letech, záleží na typu auta.
U Picassa je návratnost diskutabilní, při předešlé "spotřebě" žárovek by se denní světla za nějaké 2000,-Kč včetně montáže zaplatily za 2,5 roku. V tomto případě mi ale primárně nešlo o úsporu.
A u Modusu se denní světla zaplatí za cca rok - stačí když díky nim neshoří 2x žárovky.
Jak taková světla svítí je věc jiná. Někdo má vysoce svítivá, homologovaná světla s označením RL (denní světla) a někdo nechá namontovat bludičky s označením DRL (tedy poziční / obrysová světla), která nesmí být pro účely denního svícení legálně použita. Bohužel tyto dva druhy se v obchodech běžně směšují a vesele se obé prodává jako denní světla.