Sobota 24.01.2015 12:01,
Jimny
je možná nejschopnější auto do terénu, co se dá koupit. Oproti velkým offroudům těží zejména z nízké hmotnosti a malého rozvoru náprav, takže nepřítomnost nápravových uzávěrek nijak zvlášť nevadí. Obě nápravy jsou tuhé, pohon stálý na zadek, předek přiřaditelný i za jízdy u starších pákou vedle řadičky, u novějších otočným ovladačem (stejně se řadí i redukce, tu jde ovšem zařadit nebo vyřadit jen na stojícím autě a kola nesmí být v rejdu). Přiřazení pohonu 4x4 se děje podtlakem ze sacího potrubí, a tady je občas zádrhel, protože v cestě je ještě odkalovací nádobka, která když se zanese, nejde předek připojit. Připojení přední nápravy je pevné, bez diferenciálu či spojky, tudíž se smí použít pouze na kluzkém povrchu. Motory jsou dva, 1,3 benzin a 1,5 turbodiesel (Renault). Benzin je bezproblémový, rozvody řemenem (nutno měnit), spotřeba pod 8litru nejde, v terénu klidně 15(extrem), pružnost nic moc, na dálnici tak do 120km/h. Nafta pocitově živější, spotřeba cca o 1,5l nižší, údržba a riziko závad daleko vyšší než u benzinu (rozhodně bych bral 1,3benzin).
Jak je auto vynikající v terénu, na silnici už to taková sláva není, tuhé nápravy díky vysokým neodpruženým hmotám dost odskakují, zejména na rozbitých cestách, vyjeté koleje od kamionů auto dokáží dost trápit, je to dost citlivé na boční vítr. Od 80km/h už dost hlučné.
Vzhledem k tomu, že většina cest bude po silnici a minimum v terénu, zvážil bych zmiňovanou SX 4, což je daleko kultivovanější a pohodlnější auto. Jimny je na ježdění krátkých tras a do terénu, tam je skutečným králem.
reagovať