Streda 04.07.2007 15:08,
Baleno 1,6 combi
Zdravím, jako zasloužilý baleňák (2,5 r., 45 tis. km) velmi chválím recenzi, dost přesně vystihuje vlastnosti tohoto vozu. Já mám rovněž combi, r.v. 99 (po faceliftu), 1,6 16V (71kW), při koupi 80 000, teď něco přes 126 000 km. Na svou dobu to bylo solidně vybavené auto (klima, 4x el. okna, 2x airbag, centrál, el. zrcátka atd.). Se vzhledem a kvalitou zpracování interiéru je prostě třeba se smířit a nějaké to drnčení plastů moc neřešit, vše je i po faceliftu poplatné době vzniku na začátku 90. let. Na druhou stranu ale vše stále bez problému funguje.
Motor je z dnešního hlediska spíše slabší, nicméně na cca 1190kg pohotovostní hmotnosti celkem stačí. Přesně jak píše autor, tak slušně se dá zrychlit opravdu jen na II nebo III (5500ot = cca 115 km/h), na druhou stranu se motor hladce sbírá již od cca 1500 ot./min. a na V je možné absolvovat i při max. zatížení všechny dálniční kopce. Trochu zvláštní charakteristika, ale je to tak. Ve vyšších ot. je motor dosti hlučný, výborná je však spotřeba – dlouhodobý průměr za dobu používání mám 6,55 l a to při cca 40% město, 40% mimo město, 20% dálnice). Spotřeba se nikdy nedostala přes 9 l ani při 100% městě v zimě, nejnižší pak byly dálky (mimo dálnice) okolo 5,0 l.
Podobně je to s podvozkem – ničím extra nenadchne, ve své době průměr, dnes podprůměr, ale drží. Pořád mám půvosní tlumiče ve velmi dobrém stavu, geometrie ok, výfuk též původní. Vnitřní prostor hodnotím jako nadprůměr, do kufru se dá narvat opravdu hodně (najednou pojme kočárek, sáně, dětskou postýlku atd. ...). Koroze zatím minimální, tam, kde byly nějaké oděrky). Za dobu provozu se vyskytla závada centrálu (výměna „tištěného spoje“ z druhé ruky za 1000kč) a 2x se ulomila klika (pravda, při cloumání přimrzlými dveřmi).
Při koupi jsem měnil rozvod. řemen, oleje , klín. řemen, svíčky, filtry, na 120 tis km pak přední ventilované kotouče a destičky, Toť vše. (samozřejmě kromě běžné výměny olejů, filtrů atd.)
Těsně po koupi jsem byl z auta jako celku trochu na rozpacích (hlavně pazvuky interiéru, hlučnější motor, tvrdší podvozek), po 45tis. km se ale vůbec nic nezměnilo k lepšímu ani k horšímu (podle mě se to auto chovalo dost podobně i jako nové) a prostě drží.
Prostě tyto nedostatky hlavně v oblasti estetiky a komfortu jsou podle mě bohatě vyváženy vysokou spolehlivostí, úsporností provozu dobrým vnitřním prostorem, minimálním zájmem zlodějů a dobrou pořízovací cenou. Vzhledem ke koupi nového vozu se s balíkem budu brzo loučit, ale zůstává nadále v rodině.
Zdravím,
Petr
reagovať