Piatok 16.10.2009 07:12,
Šedá je teorie, zelený strom ži
Jelikož jsem měl celkem aut před tím, než jsem si pořídil Legacy (jde o MY06 s MT 2,0R 121kW), tak mohu trošku srovnávat. Předně je třeba říct, že u Subaru platí celekm přesně, že Subaru dělá SUbaro to, co je od převodovky dál,. tedy podvozek, nikolov motor a převodovka, pominuli STi.
S motory je to tak: papírově relativně průměrné hodnoty jsou v praxi ještě horší, protože si musíte uvědomit že cca 15% výkonu sebere motoru permanent AWD. Takže ze 121kW máte cca 105kW motor, což je na auto 1,5T celekm opravdu průměr. Ovšem, v praxi jde o jinou věc, jak jsem sám uznal a jsem tomu rád. Nejde o to, jet někde 250km/hod, ale jde o to, že kde s jiným autem pojedete 70, tak se Subaru klidně 90. A no motor opravdu stačí. Avšak, aby tomu tak v praxi bylo, je třeba respektovat konstrukční princip a průběh k.mom. Ten se svojí hodnotou cca 220Nm leží při vyšších otáčkách, jak je u japonských motorů zvykem. A pokud se motoru dopřeje, aby v těchto vyšších otáčkách mohl pracovta, pak jdou úvahy o papírově nižším výkone celkem bokem.
Přiznejme si, že 99% nám, co sem tzv. "odborně" píšeme, při prvním nájezdu do zartáčky trochu rychleji, než jsem zvyklí, hnědnou strachem gaťky, že? Tak k čemu tlachání o výkonu, když ho prostě stejně nevyužijeme tam, kde bychom měli - a to je právě u SUbaru zatáčkovitá náročná trať v kopcovutém terénu, nikiliv D5. Tak to je můj pohled ny výkon motoru u SUbaru.
Co se týká tedy mé 121 2,0R, mně tedy rozhodně stačí, protože zatím zdaleka nemám odvahu sáhnout si "hlouběji" podvozku na kobylku. A myslím, že v tomot ohledu nejsem sám.
Ad 6ti válec 180kW: na 3,0l opět průměrná hodnota. Jenže, kdo tento motor okusí, většinou se mu o něm celkem dlouho zdá, podaří li se mu potom usnout a nebudí se mokrý potem kvůli jeho spotřebě. Na to, abych s ním jezdil jako strejda s 1,2HTP pro rohlíky, na to je dost jiných aut. Jezdít s ním tak, pro což byl stvořen= agresivní techncká jízda, tak pardon, na to nemám. Jak jsem se sám mohl přesvědčit, tak při jízde na hovado (ještě ne na krev) byla v podhůří Jeseníků, kde žiji, spotřeba 18/100. A to tedy jaski ne. ALe pro ty, co tohle neřeší, může být 3,0 dobrou volbou, protože si vychutnají kombinaci výkonu, obrovského zátahu a seprového podvozku. Já to bohužel nejsem, jsem racionálně uvažujícíc člověk.
Měl jsem i tu čest si sáhnout na STi MY2005. No, hooodně dlouho jsem vyklepával adrenalin z kalhot. To není jako jízda se stjeně silným BMW či Audi. To je prostě adrenalin. Od tuhé spojky, podvozku, který se z vás snaží vytřást poslední kousek duše, po jeodvté brzdy a ryk 260koní v pásmu kolem 5000 otáček, Na to se nezapomíná.
Mám sám doma Mazdu 3MPS také se 191kW. Ale STi je prostěš plnokrevní, zatímco trochu poladěná (/podvotkově) 3MPS je taková bačkůrka, sice hodně dost ostrá, ale STi je zcela jiná liga. A to je to pravověrné Subaru.
Jsem Subaru positive, takže můj názor může být trocho ovlivněn, ale je pravda vše to, co jsem napsal. Kdo chce nevšední vůz, který má svůj imidž a není to šedá tuctovka alias Audi, BMW či VW, tak nemá důvod jít jinou cestou. A navíc, kdo si chce ukázat, že lze jezdit i jinak, než s jinými auty, moc jiných voleb nemá. A Subaru je právě jednou z nemnoha cest za zaplatitelný peníz.
Kvalitu Subaru celkem nechci komentovat, neb vše má dvě strany mince. Subaru není výjimkou.
reagovať