Streda 07.12.2016 15:26,
Oživení původního vlákna
Tak uplynulo několik let a nastal čas se s autem rozloučit. Dnes má najeto (= nejen, že to svítí na tachometru) poctivých 231.000km a myslím, že to je dost lsušná porce, abych jej mohl velmi objektivně zhodntoti po 10 letech stáří a totmo nájezdu.
JNapřed ke spotřebě. Jelikož si poctivě zapisuji nákup PHM a stav km a vedu si grafickou tabulku v Xcelu, tak vidím, že již nekolik let se drží spotřeba na hodnotě 7,92l/100km. To je průměr od zakoupení dodnes a benzín kupji v průměru 2-3x do měsíce stylem plná plná (obvykle kolem 50-55 litrů). Graf jako když střelí. K oleji: posledních několik let používám lepší oleje. Vystřídal jsem Millers, Total a skončil u Sunoco Racing 5w50. Nepozoiruji rozdíl mezi nano oleji od Millers (kromě ceny, tedy) a chodem motoru, spotřebou paliva či oleje. Můj motor mezi intervaly (15.000km MAX!!!) nebere ani kapku oleje a jestli něco ubyde, je to v nepozorvatelné míře. Sunoco je olje celkem hojen používaný mezi příznivci značky. Když se dělaly ventilové vůlě, hleděl jsem jak je vše čisté a lesklé. Takže asi to bylo sáhnutí po dobrém oleji.
K servisu: je jasné, že na autě se musel dělat nějaký servis. Předně musím říct, že se vyplatí dodržovat předeopsané servisní úkony. Zejména rozvody a ačkoliv to není předepsáno, vyplatí se aspoň jednou vyměit všechny kladky, zejména napínací. Je to jistota. Jinak svíčky, filtry brzdy... SPotřební věci. Z věcínespotřebních jsem byl nucen nechat vyčistit EGR vetily, protože čas od času se rozsvítila kontrolka check engine azávada s kodem P0420. Vyčištění ventilu a výměna podležek podnej je úkon bratru za litr a od té doby je pokoj (asi 15.000km). Lambda, katalyzátor y avše v tomto kruhu jous bez problémů. Z dalšího servisu pak nějaké ty tyčky a čep jedhoho ramena. Jinak spíše preventivmně se dělo ložisko vloženého hřídelo (většina z majitelů ani netuší, kde je), ale pro klid duše jsem ho nechal vyměnit - bylo lehounce slyšet a 99% majitelů by s tím jezdilo vesele dál.Já ne a radši zaplatitl cca 3 tisíce. POtud o mservisu. Poruchy nula, abych někde zůstal stát _ neexistuje. Koroze: auto má věk od 08/2006 a jezdí dodnes denodenně v létě zimě a parkuje venku. V tom asi vidím hlavní důvd, proč není nikde koroze - auto byť mokré, stojí venku a průvanu a ne v teplé garáži. POkud bych chtěl být hnidopich, tak na spodku dveří řidiče je bublinka cca 2mm, která je jen povrchová. Lemy, prahy, spodek vše OK. Auto má natřik spodku /opkakovaný) včetně dveří. Takže za mě palec nahoru a tím vyvracím zažité mýty o tom, jak japonci rezaví. O nic více, než ostatní. Můj důkaz stojí opřed barákem. Lak - bohužel, lak této kvality už dnes nikod z běžných producentů nevyrábí. Po 10 letech provozu po umytá a vyleštění obyčejným Turtle Wax s PTFE stále parádní, lesk jak blesk. Auto nezná myčku, to nutno objekitvně uznat. K vnitřku: po 230.000km musím jen konstatovat, že látka na sedaldech byla vyrobena tak, aby byla kvalitní. A je. Více nekomentuji, chce to vidět. Mohu jen srovnávat - odstrašující bývá tzv. kůže (ve skutečosti koženka) ve Volvech. PO stejné době je rzpraskaná až rozpadlá. kdybych takové auto neměl v blízkém okolí, nidky bych si to nedovolil napsat, prtože bych tomu sám nevěřil. Ale opak je pravdou a potvrzuje mi to jen doměnku toho, že v žádném dalším autě již kůži nikdy nechci. Je nepříjemná, tvrdá, člověk se potí. Pokud nevzím malé dtěi a necpou se mi v autě rozteklou čokoládou, nevdiím jedinou výhodu kůže, tedy pardon koženkjy- Plasty - paradoxně nic nedrnčí, nevrže. Smekám, protože nástupce modelu, kterého jsem koupil loni přesně v tomo čase, tak vrže )kůže na sedadlech) a občas něco zachrastí a zadrnčí. Holt,. čím novější, tím horš. Tím se dostávám k další věci a to srovnání mezi modely. Legacy je model Legacy IV a doma mi stojí Outback z roku 2012. Já nová auta ze zásady nekupuji, tu chybu jsem udělal jen dvakrát a nikdy to již neudělám. DVou-tří roční ojetina s původem je ideální, toť moje zkušeno z vlastbnictví již 27 aut: To je strašné... Tolik peněz vyházet za kus plechu... Ale kvěci. Outback je ve všech ohledech až na dva horší. V čem je lepší, je prostor, to je jasné a pak spotřeba. 2,5 v Outbacku žere při stjném složení cest o 0,6-0,9l/100km méně. Možná za to může 6tikvalt, nebo nevím. Ale je těžší, vyšší a větší motro. Neumím si to jinak vysvětlit, než převodovkou. Ještě vlastně ano, 2,5 je v pružnosti jasně lepší, na to bych zapomněl. Ale kvalita modelu ej jasně horší. Už jen to, že haubn a páté dveře jsou nyní ocelové, zatímco u Legacy jsou hliníkové.
Závěrem - co říct? Takto dobré a spolehlivé auto, pohodlné, tiché a bezepčné (mohl jsem se sám přesvědči u DN, kterou jsem nezavinil, na jiném autě - měl jsem ještě Legacy SpecB s H6) už dnes za dané peníze jako ojetinu nekoupím. Já za něj dal 360 tisíc aco dnes v podobnémtřídě koupím? Jako 3 roční vůz s plnohodnotným pohonem 4x4, takto splehlivý a odolný? Nevím. Nenapadá mě nic. Cili tím chci jen říct, že rozhodně nelituji tehdejšího rozhodnutí, že jsem jej zakoupil, aniž bych předem o něm něco věděl. Dnes vidím, že to byla volba, které mně a mojí manželce 100% sedla.
reagovať