Doporučuji pročíst vlákna na www.subaruclub.cz a na www.subarufanclub.cz
Motor 2,0R 116kW je modifikace motoru 2,0R se 121klW, nebo 110kW, který s emontuje od r. 2005 do Legacy a Imprez a do Foresteru,. jen se liší jiým naladěním SW, hrubě řečeno, mechanický základ je shodný. je to 2xDOHC, tedy 16 ventilů, a silně podčtvercový. Tzn. aby podal deklarovaný výkon, tak je třeba nebát se ho vyhnat do vyšších otáček- to mu svědčí a tam eyxceluje. Většina lidí, co nadává na lenost Subaru, právě motor dusí v nízkých otáčkach alias dýzl a proto se jim zdají benzíny od Subaru líné. Věř, že pokud pojedeš ostrým tempem a motor budeš točit nad 5000rpm, dříve zasáhne tvůj pud senezáchovy, než cokoliv jiného-třebas limit auta či motoru a pohonu celkově.
Mám tento motor v Legacy (verzi 2,0R 121kW), najeto 190.000km a motor šlape jak pila. Olej nežere mezi výměnami vůbec, spotřeba je po mnou ajetých 125.000km 7,98l/100km, v Impreze by to mělo být podobné, záleží na stylu jízdy. V reálu při kolidné jídzě je to do 7,5-8, při ostré jízde 10-11/100km. Zátah je lineární, otor nemá výraznou výkonovou špičku, ale kolem 4000rpm je cítit přestavění vačky sacích ventilů. Slabinou auta je setrvačník-nenjsme si plně jistý, ale Sachs se montuje alespoň do Legacy od r. 2008 = nepíská, zatímco dvouhmota Valeo před tím píská a mění se. U imprezy nevím, chce to prostudovat na stránkách subaru klubů. Podvozek je odlný, pohon taky, brzdy netrpí na vlnění kotoučů, prostě není tam žádných zásdních nedostatků. Před koupí doporučuji velmi důrazně poslechnout motor ZA STUDENA!!!! - někteří majitelé ho přidřeli, protže byli líní kontrolovat stav oleje - motor hlásí rozsvícením kontrolky nikoliv nedostatek, ale až když olej NENÍ!!! A to je pak důvodem přidření na klice a klepavý zvuk zejména za studena. Na toto bacha!!!! Jinak občas zazlobí škrtící klapka - stačí demontáž a vyčištění a je klid (já to dělal minulý týden auto jede jao větr
Lambda sonda resp. O2 senzor se hlásí chybou P0420 a stačí v 99% případů redukce pod sondu a je klid, není nutno kupovat hned ruhou. Katalyzátory jsou skoro věčné, u 2,R jsem snad ani nezaznamenal, že by to někdo řešil. Motor má inteval výměny oleje 15000km, rozvody 105000km, svíčky 120000km, oleje diferáku a převodovky 60000- rozhodně doporučuji dělat vše dle servisu a to se pak při prodeji silně cení- subaristi jsou mírně ujetí na servis a kod doloží jasnou a neprůstřelnou histiorii, prodává pak daleko lépe. Rozohodne nelze podceňpovat fyzikální zákony, pohon 4x4 není spásný a fyzika platí krute i pro Imprezu (tím více pro 2,0R, než pro STI, která je na tom kapaánek lépe
)) Tak na první jízdu hlavu v klidu a lehkou nohu!