Zdeny60 napísal:
patří bohužel k těm méně povedeným modelům. Předhcnozí model (do r. 2008) byl ve všem lepší. Jednak se nemuselo tolik šetřit a hlavně, byl celkově menší, tudíž jízdní vlastnosti byly o dost lepší. Tato modelová řada už byla dost na štíru s rozpočzem a třeba mi tam hycbí ukazatel teploty vody, zmizela bezrámová okna, sedadla mají mizerné boční vedení. Protože auto´je větší, než minulý model, 2,0 motor je opravdu pro velmi klidné ježdění. 2,5 je jak šafránu, navíc většina v US modelech. XT s turbem je také málo. Smysl tohoto modelu nevidím. Pokud něco z tohoto období výroby, pak jedině OUtback, jak psal kolega nade mnou. Outbacj je vyšší model a je to na něm vidět. Bohužel, i tady je nutno říct, že od r. 2008 i u Outbacku došlo k výraznému poklesu kvality, starší modelová řada byla o velký kus lepší. Přesto i tento Outback patří mezi ty lepší vozy na našich silnicích, ale chybí mi tam hydraulické servo, typické bezrámové dveře, a další věci. U forestera bych ještě zmínil, že s r. 2008 zmizela u atmo motorů redukce - to byla velmi cenná věc.Když bych to shrnul, není třeba se bát ani Forestera, ani Outbacka, ale prostě starší modelové řady byly lepší. Servisně u atmo motorů není zásadních problémů, je třeba kontrolovat stav oleje, protože kontrolka nehlásí nízkou hladinu, ale prázdno a to může být fatální!!! Jinak převodovky bez potíží, ve vysokém nájezdu se ozve synchron 4. stupně. Koroze zcela v klidu, nápravy taky, ale jízdní vlastnosti s ezhoršují, pokud jsou někde vůle (zejména napředku). Servis dostupný bez potíží, ale nejlepší je si najít svého mechanika, čili nikoliv značkový servis, kde je mění díly. Fachamnů je dost a lez se o nich dovědět na obou Subaru forech.Rozvody řemen po 120tkm, svíčky po 105tkm, oleje 15tkm, převodovka a diferák 60tkm. Bezpodmínečně nutné je třeba mít stejný tlak v pneu a samo sbeou zcela shodné rozměry pneu vpředu/vzadu kvůli namáhání vsikospojky co by mezinápravového diferenciálu. Hodně věcí lze repasovat. Co odchází, je zadní díl výfuku u model, které jej maji rozbočený, ale to není případ tohoto modelu Forestera ani Outbacku, měly to předchní modely Legacy/Outback. Typické poruchy jsou pumpa sekundárního vzduchu u 2,0 motorů, lze to emulovat, ale problém je na emisích (resp. může být), pak ve vysokém nájezdu chyba P0420, což zančí nízkou účinnost katalyzátoru (na vině je nizká prahová úropveň detekce), stačí dát podložku pod lambda sondu, emise jsou v klidu. Kdyby něco, tak katalyzátor se dá sehnat z druhovýroby za velmi dobrý peníz, není třeba se plašit. Plechařina je dostupná v origo provedení ve značkjových servisech. POjistit čelní sklo - to s výhřevem stojí docela dost. Motory nemají hydraulické vymezoivání vent. vůlě, takže jsou doporučené kontroly. To platí bezpodmínečně u přestavby na LPG tam se to musí konrolovat po 30tkm. U motorů 2xSOHC motor pro kontrolu vůlí jít z auta ven nemusí, u 2xDOHC už musí. Seřízení je u některých motorů šroubem a maticí, u některých kaliborvanými podložkamni. To mechanik řekne dle VIN. Podložky s ekupují a jeden kus stojí cca 600 bez DPH. Je jich tam 16, ale dají zkombinvat staré s novými, takže není třeba kupovat všech 16 nových. U benzínu tato starost odpadá, např. po 120tkm jsem nechal kontrolovat vle a byly zcela v toleranci. Při koupi auta bezpodnínečně trvej na tom, aby sis motor nastartoval sám nejlépe po chladné noci - nesmí klepat, což značí náročnou opravu klikovky. Tatktéž za tepla při jízdě nesmí klepat, od toho ruce pryč. Při zkoušení je třeba zařadit i zpátečkua adát plnej rejd, auto nesmí chcípat, dusit se apod. To značí chybu viskozní spojky, repase je za 10 (dnes už možná méně). Nový ksu byl tuším kolem 15 bez DPH. Já měl SUbaru s manuálem dvě a nikdy jsem to neřešil, ale jsou případy, co to lidé museli řešit. Vyhnul bych se automatu - mimo motorů XT jde o 4°,což je v dnešníd obě přeci jen trochu mimo, ale je to funkční a spolehlivé. Ale... Máme 7-8° skříně.Takže asi vše, ptej se.
Zdenku klobouk dolů nad tvými znalostmi
jen mi tak napadá, jestli si nějaký rozumný člověk může koupit auto s takovým výčtem potenciálních závad....