Pepe napísal:
No vždyť jo. A důležitá veličina je i článek mezi sedačkou a pedálama, ale s tím se nedá kalkulovat, páč je to proměnná velkého rozptylu...
Ale když budu konkrétně reagovat na konkrétně uvedenej příklad - litr s turbem - i těch 125tkm (polovina životnosti) to je nájezd tak na 10 let (počítám nekomerční provoz příměstského typu, kam je nejspíš takovej agregát určen). Když bude vyhověno požadavku onoho pána, aby byla životnost půl mega, tak mi ukažte tu rvačku o dvacetileté auto s nájezdem 250 tkm...
já jsem to myslel, ale spíše tak jak je zmíněno výše. Bude li motor konstruhován na 500 tis. km, tak bude i po deseti letech a nájezdu 250 tis. km zcela spolehlivý. Pro mne osobně, jakožto "uživatele ojetin", jelikož na nové nemám přebytečné prostředky v rozpočtu, by to význam mělo.
Mužeme na to namítnout - komu sakra záleží na kupcích 10 let starých ojetin? Výrobci ne, ty auta jsou dávno po záruce. No a zde bych já osobně tak úplně nesouhlasil, protože u auta, které vydrží ne 5 nebo 8 let, než se začně sypat, ale řekněme 15 - 20 let se vytvoří taková ta "pověst nezničitelnosti". Jen si vzpomeňme na Mercedes 123 nebo 124. To auto vás dřív začne nudit (po 25 letech), než se na něm začne něco kazit. Dnešní Mercedesy jsou sice luxusní, ale co ty sypající se převodovky? Je to pořád to festovní auto jako kdysi byla 123 a 124? Nebo pojďme cenově níže - co takové srovnání VW versus Renault? Každej hospodskej odborník ví (zde opět přichází ona "pověst nezničitelnosti"), že VW se skoro nekazí a Renault stojí v podstatě jen v servisu. Kde ta myšlenka asi vznikla? Není to třeba o tom, že kdysi- tak před 15-ti a více lety byly vozy VW konstruhovány na větší nájezd než Renault?
Můj názor je, že "katování kostů" se jednoho dne vymstí.