0
späť
 

diskuze k tématu: Trochu jetý Yeti - malá sonda majitele

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
Alda
počet príspevkov36
dátum registrácie25.05.2007
Utorok 01.03.2016 23:01, fkt recenze roku
Opravdu hodnotná recenze. Než tohle to raději nic...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 02.03.2016 10:09, no nic moc
Recenze bídná. Poruchy žádné, kromě přídavného čerpadla (tedy něco přece). A vyměnit origo akumulátor po 4 letech u garážovaného auta, to je panečku bídná kvalita. U nového auta jsem nikdy neměnil dříve než po 8 letech (u vysmívaných Renaultů vydržely 10 a vyměněny preventivně se zůstatkovou kapacitou přes 50%).
reagovať
kos
počet príspevkov11
dátum registrácie15.11.2007
Streda 02.03.2016 10:25, spotřeba
Tak to je první člověk u kterého slyším, že má menší spotřebu v zimě oproti létu. Vzhledem k nájezdu a studeným zimním startům se tomu trochu divím. Asi zázračná auta.
reagovať
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Streda 02.03.2016 11:38, spotřeba
Recenze sama je stručná tak, že jí vlastně nemělo smysl psát Ale ta spotřeba mě až tak nepřekvapuje - autor píše, že je to na podstatně menších kolech než v létě, takže důvod pro snížení spotřeby tu je. Navíc už 5 let nebyla zima Na služebních toyotách nám spotřeba na menších kolech v zimě jde také dolů cca o 0,5 l, ale naftovým topením to zase doženeme
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Streda 02.03.2016 12:19, RE: no nic moc
Pavlik napísal:
Recenze bídná. Poruchy žádné, kromě přídavného čerpadla (tedy něco přece). A vyměnit origo akumulátor po 4 letech u garážovaného auta, to je panečku bídná kvalita. U nového auta jsem nikdy neměnil dříve než po 8 letech (u vysmívaných Renaultů vydržely 10 a vyměněny preventivně se zůstatkovou kapacitou přes 50%).


To musel být vadný kus. Zrovna koncern má baterie z prvovýroby vynikající. Nepamatuju že bych někldy musel nějakou u Transporterů nebo Caddy měnit, a to auta startují denně na skoky po městě. Servisní auta. Pochybuje že by Škodovka měla jiného dodavatele.
reagovať
gravestone
počet príspevkov105
dátum registrácie14.02.2016
Streda 02.03.2016 12:22, RE: no nic moc
Pavlik napísal:
Recenze bídná. Poruchy žádné, kromě přídavného čerpadla (tedy něco přece). A vyměnit origo akumulátor po 4 letech u garážovaného auta, to je panečku bídná kvalita. U nového auta jsem nikdy neměnil dříve než po 8 letech (u vysmívaných Renaultů vydržely 10 a vyměněny preventivně se zůstatkovou kapacitou přes 50%).


Škoda resp. VW podobně jako všechny ostatní automobilky včetně zmiňovaného Reńaultu ale baterie do aut nevyrábí. Na životnosti hodně záleží jak se k baterii chováte, třeba když ji necháte stát celou zimu v autě na chodníku nebo v nevytápěné garáži, tak Vám garantuji že si pak ani neškrtne a někdy už ani nejde znovu nabít.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 04.03.2016 14:18, baterka a spotřeba
Ta nižší spotřeba v zimě není zas až tak překvapivá. Kdo má Yeti nebo oktávku scouta a na zimu obouvá místo 17" kol povolená 16" mohl se s tím setkat, pokud nejezdí víc dálničními rychlostmi. Nejde jen o šířku pneu, ale zimní 16" jsou i nižší než balónové letní 17", převody se tím zkrátí a dřív jdou řadit vyšší rychlostní stupně. Kdo jezdí pomaleji, může tak překvapivě i v zimě ušetřit. Navíc 2,0 TDI CR nemají (na diesel) problém se v zimě ohřát.

Baterka po 4 letech u auta s moderním dieselem že je KO taky nepřekvapuje. Pisatel za 6 let najezdil jen něco přes 70 000 km, což není moc. Předpokládám, že asi jezdí spíš kratší trasy - tím se víc zacpává DPF, který se pak častěji vypaluje, kolikrát pak běží naplno ventilátory i u jinak nepřehřátého stojícího auta s vypnutým motorem - jednoduše proto, aby se od rozpáleného DPF něco nevznítilo nebo nespálilo. A to je pro baterku záhul + pak zase altík naplno dobíjí + el. příhřev topení, atd. Tady bych doporučil vyměnit baterku za silnější, pokud už ta původní není na hranici možností alternátoru a je na ni místo. A/nebo ji zbytečně netrápit, omezit topení a nepřerušovat regenerace DPF. Škoda, že povedený benzín ke 4x4 se nabízí až od nedávna
reagovať
kos
počet príspevkov11
dátum registrácie15.11.2007
Piatok 04.03.2016 16:55, spotřeba
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 04.03.2016 17:33, RE: spotřeba
kos napísal:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.


Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 04.03.2016 20:25, RE: spotřeba
PetrT napísal:
kos napísal:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.


Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).
reagovať
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Piatok 04.03.2016 21:34, RE: spotřeba
Pavlik napísal:
PetrT napísal:
kos napísal:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).


To co je napsáno o gumách scouta je pravda. auto je na nich podstatně živější a má menší spotřebu. tachometr proměřuje - tachometrových 50 je cca 41. kolega v práci mi to popisoval - jezdí už druhého scouta.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 05.03.2016 08:28, RE: spotřeba
Pavlik napísal:
PetrT napísal:
kos napísal:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).


Souhlas.
Další vliv má (alespoň u mě) styl jízdy. Obecně jezdím v zimním období defenzivněji, navíc přeci jen stále určité procento řidičů v zimě nejezdí, takže je to znát i na hustotě provozu.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 07.03.2016 09:38, RE: spotřeba
Pepe napísal:
Pavlik napísal:
PetrT napísal:
kos napísal:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).
Souhlas.Další vliv má (alespoň u mě) styl jízdy. Obecně jezdím v zimním období defenzivněji, navíc přeci jen stále určité procento řidičů v zimě nejezdí, takže je to znát i na hustotě provozu.


Co se týká obvodu kol, tak kombinace průměru ráfku a výšky běhounu jsou definovány tak, že rozdíly obvodu jsou v jednotlivých procentech, takže tím to není. Šířka běhounu hraje roli, ale větší roli hraje správný tlak v pneu, výška vzorku a měkkost směsi. Pokud Vám v pneuservisu nafoukají střední tlak (dle rozsahu) při 20°C, tak při 0°C jste na minimálním tlaku a při -10°C jsou gumy podhuštěné. Co 10°C to 0,1 bar (spočteno a měřením ověřeno). Další věc je delší ohřev motoru, který s pneumatikami nesouvisí, ale spotřebu zvedá.
Mám stejnou šířku letních i zimních (léto 17", zima 16"), hlídám si tlak a rozdíl spotřeby mám zanedbatelný, spíše v zimě mám nižší, protože jezdím dálky na hory, byť se střešním boxem.
Takže zkontrolujte tlak u auta venku a zhodnoťte složení tras, protože to má podle mě největší vliv, stejně jako zmíněná defenzivní jízda. Pneumatika samotná zas tak zásadní vliv nemá.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.