0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Superb a zvažování koupě

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 04.09.2014 01:10, Škoda Superb a zvažování koupě
Dobrý den,
uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Štvrtok 04.09.2014 10:54, RE: Škoda Superb
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.


Dobrá zpráva je, že Sup 1. nabízí dost spolehlivých motorů. Naftový jen a pouze 1.9 TDI nic jiného. Spotřeba 5,5 - 6.5 l. Největší problém je sehnat ho v dobrém stavu. Dlouho jsem žádného takového neviděl. Lepší je to s benzíny. Výborný je 1.8 turbo, při správné údržbě vydrží hodně, spotřeba se dá uhlídat kolem 8 litrů a jízda s ním je velmi příjemná. Špatný není ani 2.0, který celkem pěkně táhne odspodu a klidnějšímu řidiči s méně zatíženým autem stačí. Je blbuvzdornější než 1.8 a vezme si taky stejně. Tyto 2. motory bývají i od soukromníků, takže najít zachovalý je menší problém. Nejlepší svezení je s 2.8 V6. Motor je od Audi, je spolehlivý, má sametový chod a pro Superb je i v kombinaci s automatem suverénní motorizací. Spotřeba je hodně závislá na stylu jízdy a kde se s tím jezdí. Někdo se dostane pod 9, někdo ani pod 11. Automaty tiptronic jsou obecně povedené a spolehlivé, ale měl by se v nich pravidelně měnit olej, což se často neděje a oprava je pak sice možná, ale zadarmiko není. Všechny motory mají řemenové rozvody a zvlášť u V6 je jejich výměna dražší, tak je dobré s tím počítat. Po rozvodech bude těžko někdo auto prodávat. Překvapivě všechny benzíny vč. turba zvládnou kvalitní zástavbu LPG, ale při nájezdu do 15 - 20 tis. km bych se na to vykašlal.
reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Štvrtok 04.09.2014 10:59, RE: Škoda Superb
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.


Obecne 1.8T je slusna volba, 2.8V6 je spolehlivejsi ale samozrejme vyssi spotreba ne zas az tak oslniva dynamika. Diesely 1.9TDI i pofaceliftovy 2.0TDI relativne slusny, nemaji tolik problemu jako novejsi 2.0TDI z Passatu. Pokud se na nich neco vysype, tak za to vetsinou muze longlife olej. 2.5TDI servisne nakladny, vykonove nepresvedcivy v pomeru se spotrebou. Rozdil ve spotrebe mezi diesely a benziny zalezi na stylu jizdy, 1.8T umi jezdit za osm, ale i za patnact. 2.8 pojede za 12-15 litru. Ctyrvalcove diesely umi za 6-8. Automaticka prevodovka je Tiptronic, relativne bez problemu, rozumne servisovatelna. Zivotnost zalezi podle toho zda se menil olej a jak se s ni zachazelo. Muze najet klidne 250.000km, pak uz se daji cekat problemy v kazdem pripade. Nicmene relativne levne repasovatelna, samozrejme u auta s cenou 100.000Kc znamena i relativne repasovatelna prevodovka naklad nekde az k polovine ceny vozy. Nicmene manual znamena dvouhmotovy setrvacnik a to je spolecne se spojkou naklad ne az o tolik mensi.
Obecne pri koupit Superbu za 100.000Kc je potreba mit minimalne tricet tisic odlozeno na dalsi servis, radeji vsak padesat.

reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Štvrtok 04.09.2014 11:07, 2.0
Benzinovy dvoulitr jsem ani neuvazoval. Je to osizena verze motoru od Audi. Je sice spolehlivy, ale pomer vykon/spotreba je nekde na urovni 1.2 HTP, tedy motorace ktera vubec nejede ale pritom zere jak prokopnuta kdyz se z ni nekdo ten vykon (co tam neni) snazi dostat.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 10.09.2014 21:12, RE:
Dobrý den. Pro Váš roční nájezd doporučuji benzínový motor. Ideální volbou je motorizace 1.8T v kombinaci s manuální převodovkou. Pokud Vám prodejce nedoloží u vozu s automatickou převodovkou s nájezdem přes 150 tis. km výměnu olejové náplně v převodovce, raději dejte od takového vozu ruce pryč. Vozy z prvních let potom trpěly kratší životností podvozkových dílů, vůle se objevovaly na obou nápravách. Po vylepšení přední nápravy v roce 2002 se ale situace zlepšila.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.