nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.
Obecne 1.8T je slusna volba, 2.8V6 je spolehlivejsi ale samozrejme vyssi spotreba ne zas az tak oslniva dynamika. Diesely 1.9TDI i pofaceliftovy 2.0TDI relativne slusny, nemaji tolik problemu jako novejsi 2.0TDI z Passatu. Pokud se na nich neco vysype, tak za to vetsinou muze longlife olej. 2.5TDI servisne nakladny, vykonove nepresvedcivy v pomeru se spotrebou. Rozdil ve spotrebe mezi diesely a benziny zalezi na stylu jizdy, 1.8T umi jezdit za osm, ale i za patnact. 2.8 pojede za 12-15 litru. Ctyrvalcove diesely umi za 6-8. Automaticka prevodovka je Tiptronic, relativne bez problemu, rozumne servisovatelna. Zivotnost zalezi podle toho zda se menil olej a jak se s ni zachazelo. Muze najet klidne 250.000km, pak uz se daji cekat problemy v kazdem pripade. Nicmene relativne levne repasovatelna, samozrejme u auta s cenou 100.000Kc znamena i relativne repasovatelna prevodovka naklad nekde az k polovine ceny vozy. Nicmene manual znamena dvouhmotovy setrvacnik a to je spolecne se spojkou naklad ne az o tolik mensi.
Obecne pri koupit Superbu za 100.000Kc je potreba mit minimalne tricet tisic odlozeno na dalsi servis, radeji vsak padesat.