Zdeny60 napísal:
s Tiptronicem jsem vlastnil v Superbu ročník 2005. Kupoval jsem ho s údajem na tachu asi 85.000km, takže realita byla jiná, dle mého tak 185.000km. Najel jsem na něm "svých" asi 60tkm a bez jediné závady na motoru. Praskla mi hadice serviořízení (značkový servis VW/AUDI/ŠKOda si za ni řeknul krásných 7500Kč!!!), jinak převodovka a motor nic. Na víku se pod madlem začaly po 5 letech dělat bubliny, ale to přičítám tomu, že auto bylo asi havarovaný na zadek, čemuž odpovídla tloušťka laku.Co se týká spotřeby, tak ta nejnižší opravdu není, opří mé klidné jízdě a na trasách 250km (jezdilo jednu trasu téměř pravidelně jako služebák) jsem se dostával horkotěžko k 7,2, ale spíše 7,4/100 a t jsem musel jet velmi rozumně. To vyvážilo pohodlí - Superb II už zdaleka tak pohodlný a plavný není, sedačky u SI jsou také výrazně lepší, než u SII. Problém jso světla, ta nesvítí, ani když tam dáš ty nejlepší xenony Xenarc se tvýšenou účinnost, , zkoušel jsem kdeco, ale zřejmě po těch 3 letech, kdy jsem ho kupoval, mel totálně zničenou optiku, jinak si to nedovedu vysvětlit. Něco ti řeknu k vačkám: mezi lidmi koluje hormad bájí a povětstí, které započaly u motorů 114kW. Tam byl skutečně problém s mazáním rolen, ale u motorů 120kW a zejména 132kW tento problém byl odstraněn. Co je ale travlý problém nikoliv těchto motorů, ale dementů v servisech, že tam lejí hnůj značky Castrol 5w30 LL, což je pro motor obvykle konečná. Všichno staří borci vědí, že kdo maže, ten jede a jen vocas mění olej déle, než po max. 15tkm. LL interval spolehlivě zabije nejen tento motor. Proto lidé, kteří o těchto motorech trošku něco ví, ti poradí, že jednak zapoměň na Castrol a hlavně měn po max. 15tkm! Obecné zásady jako nehonit za studena, nevypínat, když je turbo rudé atd. jstě znáš.A jedna rada k podvozku - vydrží opravdu hodně moc. Ale - má to jedno ale - kupuj pokud možno originální díly ŠKoda a budeš mít klid. O tom jsem se přesvědčil, když jsem chětl autu po koupi "udělat dobře" a nechal vyměnit prakticky kdec na přední nápravě od tyček, čepů, silentblioků po kotouče a desky. Za rok jsem zaplakal a dal za vělký peníz díly originálnía po 55.000km bylo vše jako nové. Jinak slavné kotouče ATE, Brembo, Zimmerman a asi i jiné jsem měnil po 2-5tkm - pak jsem se naštval, zaplati o dost více za originály a hle - dva roky bylo po kmitání, kroucení a problémech. Jinak pokdu bys sehnal model se solárním panelem a pokovenými skly (měl jsem já), budeš mít v létě o 15°C uvnitř méně - skla neskutečně dobře filtrují sluneční žár a solární panel je schopen dobře napáje větrák, i když je jen polojasno či prostě ne zcela jasno. Funguje to.Poslední věc - chování na sněh - prostě nechápu, ale vynikající. Asi díky dlouhému rozvoru, ale takto jsté auto jsem měl málokdy a jízda na sněhu byla totálně v pohodě. Ale chce to dobrý gumy - kupoval jsem Michelin Alpin cosi XY a paráda.
Hezký den, vložte prosím Vaše zkušenosti se Superbem do recenze zde:
http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Dostanou se tak k mnohem většímu počtu čtenářů. Děkujeme!