ChosePepe napísal:
Dobrý den mám zájem si pořídit škodu superb 2, v programu škoda plus jsem našel verzi combi s panoramatickou střchou 103kw tdi r.v 3.12.2010 takže modelová řada 2O11 typ motoru je cffb co jsem hledal v různých forech jaké má problémy závady a podobně jsem nenašel nic, jen všeobecné závady u jiných typů, tedy praskající hlavy, šestihran u olejového čerpadla a pod. ovšem nic konkrétního o typu tohoto motoru, tak by mne prosím zajímalo jaké jsou s tímto motorem problémy, vůz se mi líbí, i km jsou pěkný 113500km a po rozvodech ale mám strach abych nenarazil, tak budu rád za každou radu na co se ptát, co prověřit a v případě koupě co udělat jako první i když mi prodejce řekne že je to dělaný, všichni víme že papír snese vše, předem vám moc děkuji za odpověď.
U šestihrané hřídelky má být správně napsáno že slouží pro pohon kazety vyvažovacích hřídelí a až v této kazetě je ono olejové čerpadlo, nicméně největší průšvih s touto hřídelkou byl u motorů využívajících vstřikování PD, při přechodu na CR vstřikování byla hřídelka modifikována a vydrží podstatně víc ale úplná náprava byla provedena až později, snad 2012. Když chce mít člověk jistotu, tak je dobré měnit hřídelku spolu s rozvody při 150 tis km, měnit rozvody při 113tis před prodejem je poněkud zvláštní.
Praskání hlav se také týká motorů se vstřikování PD a to ještě ze začátku produkce 2004 - 2006, u tohoto typu motoru jsou u hlavy problémy s opotřebením vaček a také se občas stává že se rozpadne dřík ventilu a ten spadne do válce což je pro motor konečná. Obě závady ale to platí pro nájezdy vysoko přes 300tis km. Kompletní G.O. hlavy válců stojí cca 40tis, ale pokud je nájezd km pravdivý tak se vás to netýká.