Piatok 26.01.2018 19:11,
1.4 TSI ACT vs 2.0 TDI
Osobně si myslím, že na trasy kolem 10 km a 15 tis. ročně je Superb předimenzované auto po všech stránkách - ale budiž, pokud ho čtenář preferuje... Pak bych určitě neuvažoval o dieselu (obzvlášť ještě ojetina) - už vůbec ne o 140 kW, ten je nejmizernější. Mám zkušenost s 1.4 TSI ACT 110 kW v Seatu Leon ST, který je podstatně menší a lehčí (tuším 1270 kg). Tento motor bych určitě doporučil. Během 100 000 km s ní nebyly žádné problémy. Vynikající pružnost , téměř neslyšný, hodně rychle se zahřívá a co mě šokovalo, spotřeba byla lepší než 2.0 TDI 110 kW. V přímém porovnání (následně jsem kupoval Leona ST s TDI 110 kW/340 Nm) mi TSI přijde lepší, nemá sice takový zátah odspodu, což možná v tom Superbu bude víc znát (větší hmotnost), ale jezdí se s ním velmi příjemně táhne až do 6 tis. otáček prakticky lineárně. K diskutovanému vypínání válců - taky jsem z toho měl strach, ale funguje to naprosto bezproblémově. Kdo není takový ten blb co neustále jezdí brzda plyn a naučí se využívat dynamiky motoru, dostane se hravě na spotřebu pod pět litrů (se Superbem ale ne, to je moc velký auto). Navíc 1.4 TSI nemá DPF a to je obrovská výhoda. Olej měněn 15 tis./rok za celou dobu jsem nedoléval ani jednou. Motor má i dost síly na šestku a po dálnici umí svištět až neskutečně rychle (já nejvíc tachometrových 230 km). Nevím ale, jak se bude chovat při takhle krátkých trasách do 10 km, kdy se pořádně ani neprohřeje, to by mohl být problém. Ovšem při nájezdu 15 tis. ročně to asi nebude nutné řešit.
reagovať