Zdravím Ramo a děkuji za upřesnění
Věc se má tak, že ojetý diesel znamená, že se blíží doba investice. Kolem 200tis.km se často ozvou vstřikovače, filtr pevných částic a nebo turbo. Investice jsou to docela velké a tak všechny peníze, které ušetříte na menší spotřebě, dáte zpět na opravu. Kolem 200tis.km se Vám můžou také ozvat již tlumiče, výfuk, čepy někdy i spojka atd. Je to prostě na zvážení, jestli vůbec do toho jít.
Z mého podledu je 300tis.kč moc na ojetinu, já bych asi na Vašem místě koupil nové auto, jako např. Kia Ceed kombi 1.4 CVVT (benzín) za cca 320tis.kč, která má 7 letou záruku, jezdi na okrekách do 6l, je prostorná i bezpečná a nebudete mít přištích pár let žádné jiné starosti.To samé platí pro sestru Ceedu, Hyundai i30 kombi.
Pokud moc chcete diesel, tak kolem 400tis.kč už je docela pěkný výběr, od zmíněné Kia Ceed/ Hyundai i30, přes Renault Megane až po Škoda Rapid 1.6 TDI, rovněž Opel Astra kombi minulé generace lze ještě sehnat v dieslu.