Vychytávku AdBlue (močovinu) mám v Yetim.
V manuálu uvádí spotřebu kolem cca 1,2 litru na 1000 km (reálně to celkem sedí, možná spíše o chloupek méně). Nádržka má tuším objem kolem 8 litrů. Od novoty při plné nádržce ukazoval PC dojezd 7500 km. Jako plus vidím to, že na PC zjistím na kolik km ještě AdBlue mám. Nejdřív ubývá po 500 km a později (tuším od 3000km) už snižuje dojezd po 100km. Současně s tím ukazuje kolik litrů (rozmezí od-do) lze doplnit.
Teď ty horší věci. Nádržka AdBlue je pod kufrem a nalívací otvor pod podlážkou kufru, vedle rezervy - takže při doplňování musí jít z auta ven vše z kufru, podlážka a navíc ještě i polystyrenová schránka (dále "jištěna" páskem) s tažným, trojúhelníkem, atd..
Super. Vedle tankovacího hrdla by to bylo lepší, ale asi by to příliš zvedlo výrobní náklady....A snad i proto, ať mají servisy práci.... Nevím jak to má nový Superb, ale předpokládám, že má plnící otvor vedle tankovacího....
Vlastní doplňování AdBlue lze několika způsoby:
1) Pokud jezdíte pravidelně po dálnici nebo kamioňáky využívaných trasách, můžete tankovat přímo ze stojanu na pumpě, kde AdBlue je přímo na stojanu (i cena je zde nejnižší). Ovšem pro dolívání "do kufru" to moc vhodné řešení není (močovina smrdí
).
2) U některých pump můžete koupit kanystry s AdBlue (1l kolem 70, 5l za 250-300 a 10l 400-500, jak kde) a pak si ji doma či v práci v klidu dolít.
3) A nebo se můžete objednat na dolití do značkového servisu Škoda. Cenově to vychází i s prací jako u var.2) nebo drobátko dráž. No. Varianta 2) ale přesto je asi nejlepší. Má zkušenost je taková, že značkový servis má pouze 5l balení a přece nebude rozdělávat další, aby vám dolil třeba 6 litrů
. Nevím, kolik najezdíte a jak dalece máte či nemáte servis dostupný, ale objednávat se, přizpůsobit diář a následně jezdit každý druhý měsíc na dolití močoviny do servisu není příliš komfortní.