0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Scala 1.0 TSI: mezi Rapidem a Golfem

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
seetr
počet príspevkov1
dátum registrácie14.10.2010
Nedela 12.01.2020 12:48, 1.0 TSI
Dobrý den, jen pro ty, kdo stále váhá nad touto motorizací. Původně jsem jezdil v Rapidu 1.2 TSI 77kW nějakých 30 tis.km. Nyní Scala 1.0 TSI 85kW asi 4 tis.km. To co provedli ve Škodovce s odhlučněním Scaly je neskutečné, 1.2 je proti 1.0 ve Scale traktor. To, že není motor tak kultivovaný jako 4 válec je naprosto dokonale zastřeno právě odhlučněním. O motoru při běžné i ostřejší jízdě vůbec nevíte, bavíte se s spolujezdcem jako kdybyste stáli na místě. Ano, při rozjezdu z nižších otáček je znát jistý výkonový útlum oproti 1.2, když už ale litrový motor peláší, je příjemně živý a naprosto dostačující. Jsem rád, že jsem uspořené peníze za "lepší" motorizaci 1.5 TSI investoval právě do výbavy. A když už si na ni člověk zvykne, nerad bych měnil třeba za starší ročníky Octávie, nebo i Superba :)
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 13.01.2020 06:55, RE: 1.0 TSI
citácia:
reakce na: seetr, 12.01.2020 12:48 (Dobrý den, jen pro ty, kdo stá ...)


Je fakt, že Scala je zajímavé auto. Měl jsem možnost si týden zajezdit s motorem 1,6 TDI + DSG ve velmi dobré výbavě a hodně mě překvapilo pohodlí podvozku (po dlouhé době první opravdu pohodlné auto od koncernu) a právě výborné odhlučnění.
Bohužel stejně "kvalitně" dokázal překvapit pohled do ceníku, když "moje" testovací auto vycházelo lehce přes 650 tisíc korun. Celkově je Scala velmi sebevědomně drahá - možná proto není na silnicích skoro vidět. Proto jsme jako firma raději opět koupili "odcházející" Octavie III, cenově vycházely téměř stejně.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.01.2020 11:04, RE: 1.0 TSI
citácia:
reakce na: seetr, 12.01.2020 12:48 (Dobrý den, jen pro ty, kdo stá ...)

Ahoj, problém je cena Scaly, ne motor Ale i tak díky za upřímnou reakci, protože ja mám Rapid 1.2 TSI 66kw a měl jsem náhradní vůz Rapid 1.0 TSI 70kw a ten motor je mi dokonce sympatičtější, zejména v rozjezdech je lépe odladěná adaptace. Akorát slabší verze 1.0 TSI nemá "dvouhmotu" a je to znát na vibracích, nejhorší je, že je to kus od kusu, takže jízda před koupí je doslova nutnost Rovněž Scala 70kw nemá dvouhmotu..

Scala je na podvozku Pola, rejd má jeden z nejhorších v segmentu C, kde dle mého úplně nepatří. Sám jsem "si sednul" do Scaly 1.5 TSI DSG ve nejvyšíí výbavě a těch 680 000kč v tom prostě nevidím. Opravdu doporučuji se projet v novém Golfu, Focusu ale také Meganu, Astře či 308 - ty auta jsou jinde a za stený nebo DOKONCE MENŠÍ peníz, to je na pováženou, když si uvědomíme, že Scala je české auto a je dražší než pocitvé kompakty konkurence.

Ano, základní sestava Scaly 1.0 TSI 70kw začíná na 377 000kč AKČNÍHO CENÍKU 125LET, kde
- v ceně není kožený volant ani tlačítka na volantu
- v ceně není aut. klimatizace
- v ceně nejsou parkovací senzory
- v ceně je jen základní barva

Za tuto cenu lze koupít např.
Peugeot 308 s daleko silnějším motorem 1.2 Puretech 110k, kde
- v ceně je kožený volant s ovládáním, o lepším rejdu nemluvě
- v ceně je aut. klimatizace
- v ceně jsou park. senzory
- interiér 308 je příkladem komfortu, tam nejde vyčíst prakticky nic, někomu může vadit leda iCocpit.

Nebo mnohem širší Renault Megane ve výbavě LImitetPlus s ještě povedenějším s silnějším 4-válcem 1.33Tce, kde
- v ceně je automatická dvouzónová klimatizace,
- Hands-free karta Renault, Dešťový a světelný senzor, Přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem 7"
- Zadní parkovací senzory, Tempomat s omezovačem rychlosti- Volant potažený kůží, Disky kol z lehkých slitin 16"
- v ceně je vyhřívání předních sedadel atd...

... Scala příjde s dalšími akcemi, protože ty cenou jsou mimo mísu a pořád jde o auto, které vzadu má stejně místa na šírku jako Rapid. Ono to bylo stejné i s Rapidem, kde ceny na začátku byly až nesmyslné, ale po roce 2015 příšla férová nabídka Fresh(litá kola, vyhř. sedaček atd) + prodejci se nechávali častěji přemluvit na slevu... Pak Rapid dával smysl i se svými bolavými místy(kompresor kliamtizace, poddimenzovanná přední náprava, velmi úzký interiér atd..)

Dle mého už akce 125let Škody něco naznačuje
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.