Všem radím nekupovat v bazarech diesel za 100 000kč, protože bude před velkými investicemi. Můj kolega se tak spálil, když koupil Fábii II facelift 1.6 TDI, druhý kolega zase na Focusu II facelift 1.6 TDCi atd atd. Snad jedině vůz udržovaný z rodiny, dobrého kamaráda atd by mohl dávat smysl. Nebo velmi jasná servisní historie, potvrzená záznamy v daném servisu.
Možná by pomohlo udělat diagnostiku a emise před koupí..
O Roomsteru bych měl vědět tohle:
- špatný rejd
- ne moc odolná přední náprava
- do faceliftu se lámou hlavní kabely vedoucí do předních dveří
- chronicky se utrhává hadička ostřikovače vedoucí do 5. dveří, pak voda teče do interiéru pod čalounění(řeší se úplným odpojením hadičky, rozebírat čalounění je drahé)
- odchází potenciometr nastevení teploty
- mdlé brzdy
- podprůměrné odhlučnění
- často žalostná výbava (bez ESP, jen 4xairbag)
+ po vyndání sedaček je to minivan
+ díky většimu rozvoru a vzadu i rozchodu kol, daleko jistější podvozek, než u Fábie II
+ zatím nerezne a děti jej mají rády kvůli dobrému výhledu
Jako alernativu bych zvážil VW GolfPlus 1.9 TDI nebo v benzínu 1.4 MPI, či silnější 1.6 MPI.
Rovněž Ford C-MAX má co nabídnout, diesel 2.0 TDCi nebo ještě lepší benzín 1.6 a má flexi sedačky.
Pokud nepořebuji miniMPV a chci díesel, zvážil bych i Peugeot 207 1.4 HDI(je i kombík) nebo skvělou Toyotu Auris 1.4 D-4D( s tímhle vozem chybu neuděláte).
Škoda, že se do rozpočtu nedostane Renault Clio IV 1.5 Dci v kombíku, dle mého patří na špici mezi malými diesly(nebrat starší verzi v Clio III).