Trochu tedy přispěji do diskuze
O motorech TSI jsem si přečetl a slyšel dost. Jenomže motor TSI z roku 2011 a přepracované TSI v roce 2014 je trochu něco jiného (stejně jako THP v Peugeotech a Citroenech,který už taky vyměnily za úplně nové a spolehlivější). Mouchy se už vychytali a ti co mají nové TSI s ním nespokojení nejsou (2 lidé v mém okolí)
Pokud budu řešit Rapida nebo Rapida Spaceback a Octávu,tak jsou to úplně odlišná auta. Rapid je auto za nižší cenu a tak se tam na dost věcech šetřilo a i jízdní vlastnosti nejsou taková bomba (jel jsem normálním rapidem 1.2TSI/77kW při zkušební jízdě v Auto Palace okolo sídliště Spořilov a při 80km/h jsem na zadní sedačce dost skákal,jako ve favoritu/felicii). To Octáva je velmi dobře udělaná jak zpracováním,tak i podvozkově a je to "aspoň" auto. A kdybych se měl držet koncernu,tak jestli nebude vadit menší kufr,tak bych šel do Seata Leon ve stejném motoru a vrchol je poslední Golf,který je opravdu podvozkem někde jinde. Jezdil jsem zkušebně i posledním Ceedem v 1.6GDI a mile mně překvapil (skvělý podvozek,který líp tlumí nerovnosti než Octáva a motor,který je trošku hlučnější,ale jede taky hezky a hlavně atmosféra bez turbíny,která se nebude kazit). Ještě zkus pouvažovat o posledním Fordu Focus,který má nejlepší podvozek ve své třídě (společně s Golfem a Aurisem) a díly taky nestojí ranec a pokud ti bude vyhovovat 3 válec se 125 koníky,který od spodu moc netáhne,ale když se rozjede,tak jede překvapivě dobře,tak neuděláš chybu.
Momentálně vybírám pro Otce náhradu dosluhující jedničkové Octávy TDI/81kW a testujeme benzíny kolem 120-140 koní a jsme překvapený,že i třeba nová 308 od Peugeota je v 1.6THP 125koní dost výkoná a pohodlná (a ještě vypadá krásně,až na málo místa pro nohy vzadu).
Zdravímj a přeji hodně štěstí v rozhodování