[Nebudu obhajovat vyřčené, doplním předpotopní = myšlen projev motoru. Na poměry "Pumpe Düse Kraval" je to sice skok správným směrem ale konkurence (např. PSA) má civilizovanější 1.6 v dechtu na první pokus a víc než o pětiletku dřív. Toliko k přepotopismu. Navíc argument, že je něco moderní "protože se to vyrábí od roku 2008" je argument jako kráva. Na vysvětlenou: mě je koncern vyloženě u řiti, já hodnotím skutečnosti a ne vlhké sny uživatelů
Mj: VW Golf 7 genererace v základní výbavě a 1.2 TSI 77kW je hodně vážným kandidátem na druhé (resp. třetí) auto do mé rodinné flotily protože je tam slušný poměr výkon/cena/potřeba.
Souhlasím, že konkurence měla výborné maloobjemové diesely mnohem dříve (sám vlastním výborný 1,5 dci 78kw z roku 2005 a za velmi dobrý považuji i 1,6 TDCi/HDI), ale nemyslím si, že by 1,6 TDI ve svém projevu nějak zaostával za soužasnou konkurencí. Jediný současný maloobjemový diesel který vybočuje z průměru po všech stránkách je 1,6 dci 96kw od renaultu, který se mimořádně povedl. Ostatní jsou na tom velmi podobně po stránce kultury chodu, spolehlivosti, hlučnosti, dynamiky i spotřeby - pocitový projev pro řidič mnohem více záleží na konkrétním modelu auta v němž je motor osazen než na motoru samotném.
PS: jestli se ti nezdá jako "moderní" konstrukce vyvinutá 2006-2007 (která nemá nic společného s předchozími řadami TDI a kde použili soudobá, tedy moderní, technická řešení) a daná do výroby v roce 2008, tak už nevím .... Navíc podle argumentace soudím, že jsi ten motor viděl tak na prospektu - na traktoroidní TDI PD zapomeň, tohle v kabině octavie ani fabie téměř neslyšíš.