0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid 1,0 TSI - zkušenost majitele po prvních 27 tis. kilometrech

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Nedela 11.10.2020 15:47, doba užívání... ?
R.V. 2018 + 46 měsíců ?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 11.10.2020 22:42, Upřímnost se cení
Upřímná recenze spokojenéhé majitele Rapidu. Ale musím dodat, že tam chybí zkušenost s konkurencí. Kdo si sedne do Golfu, Focusu, Meganu nebo Astry, či Peugeotu 308, bude již psát jinak. Doma mám Rapid Spaceback a prakticky z jmenovaných vozů má nejhorší stabilitu na dálnici, nejhorší brzdy a opravdu velmi podprůměrné sedadla(malá, bez ergonomického pohlcení páteřní oblasti).
Pravdou je, že výprodeje Rapidů nabízely skvělou cenu za pěknou výbavu a tak člověk, který nedělá z aut náboženství bude spokojený. Problém je ale i s odolností podvozku, problémovým kompresorem klimatizace Sanden, reznoucími brzdovými kotouči I to nemusí vadit vzhledem k ceně
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Pondelok 12.10.2020 07:56, RE: Upřímnost se cení
citácia:
reakce na: BobanHTP, 11.10.2020 22:42 (Upřímná recenze spokojenéhé ma ...)


Upřímně by mě zajímalo, jak je to s těmi dlouhými převody Spíš bych u tohoto 6-ti kvaltu tipoval, že rychlosti budou kratší - v porovnání třeba s 1.2 TSI 63 kW s pětikvaltem.
Dotaz na autora: kolik to točí při dálniční 130 km/hod na 5. a na 6. rychlostní stupeň?

Osobně bych si už žádný 3-válcový motor nepořídil , a to mám vcelku dobrou zkušenost s 1.2 HTP v Polu - aktuálně najeto 375 tkm a motor šlape jako zamlada. Co zamrzí, je malý výkon a nevyvážený chod na volnoběh. Plusem je malá spotřeba, do 6 litrů. A obstojná spolehlivost a kvalita VW.
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Pondelok 12.10.2020 17:04, RE: Upřímnost se cení
citácia:
reakce na: BobanHTP, 11.10.2020 22:42 (Upřímná recenze spokojenéhé ma ...)


Se sedačkama ti dávám za pravdu,navíc loketní opěrka je příliš velká, brání zatažení ruční brzdy.Ohledně jízdních vlastností bych byl negativní k odskakování zadku na příčných nerovnostech.Zpátečka mi příjde špatně zpřevodovaná,vycouvat v prudším kopci to chce velmi citlivou práci se spojkou a plynem,jinak je cítit spojkové obložení.Další negativum je vnitřní hluk a jemné brnění volantu při jízdě.Pozitivum je obstojně výkonný motor,vnitřní prostor,slušný kufr.
Nejvážnější závada na motoru byl vadný vstřik 3.válce po 74,5 t.km
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 13.10.2020 10:39, RE: RE: Upřímnost se cení
citácia:
reakce na: gottak, 12.10.2020 07:56 (Upřímně by mě zajímalo, jak je ...)

Ahoj, chtěl jsem se zeptat jaký rok výroby je tvoje Polo s HTP. Pro mě je to zázrak, těch 200tis.km jsem viděl na vícero HTP ale přes 300 nikoliv, leda po G.O.
Nepravidelných chod mi dělala buď zanesená škrtící klapka nebo dokonce levný benzín, ale u tebe už to můžou být i vstřiky. Uff no klobouk dolů, to vypadá na rekord!
reagovať
uwa1
počet príspevkov189
dátum registrácie18.10.2016
Utorok 13.10.2020 15:13, recenze
Úprimná recenzia nenáročného užívateľa. Minulý model ho nenadchol tak čo si kúpi nabudúce? No predsa to isté, to dá predsa rozum!
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 13.10.2020 16:10, RE: recenze
citácia:
reakce na: uwa1, 13.10.2020 15:13 (Úprimná recenzia nenáročného u ...)


Nikde nepíše, že je majitel. Může to mít jako služebák, může to mít na operativní leasing. U nás v širší rodině taky jeden rapid takhle fungoval, protože každý rok přišel nový vůz a cena měsíčního nájmu při dané smlouvě byla tak výhodná, že by při koupi stejného auta nepokryla ani amortizaci.
reagovať
uwa1
počet príspevkov189
dátum registrácie18.10.2016
Utorok 13.10.2020 21:51, služobák
Služobák by asi nemal za 4 roky 27 tis. km, že? A pri operatívnom lízingu nie je možnosť vybrať si auto?
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 14.10.2020 06:17, RE: služobák
citácia:
reakce na: uwa1, 13.10.2020 21:51 (Služobák by asi nemal za 4 rok ...)


Vzhledem k nesedícím údajům v té tabulce je těžko spekulovat - od roku 2018 neuplynulo 46 měsíců, tudíž možná je těch 27 000 km za poslední auto a používání rapida zase za celkový čas, ale to je asi jedno. Nájezd není rozhodující, jsou pozice, ke kterým nějaké auto patří, operák spadne firmě do nákladů a hotovo.

S tím souvisí i výběr auta - pokud firma má výhodnou nabídku, tak ji prostě vezme a na komfort nebo přání uživatele se neohlíží. Obdobně do domácnosti někdo prostě potřebuje nějaké auto, takže i když je rapid bídné auto, někomu prostě stačí - a pokud ho může provozovat výhodně, je to pro něj lepší volba než slušný vůz s výrazně vyššími náklady. Navíc pro soukromé uživatele byly smlouvy postaveny tak, že sice každý rok byl nový rapid a platil se měsíční nájem, ale na počátku ještě byl vyšší vstupní poplatek, čili po finanční stránce je opět lepší nechat si horší auto než o ty peníze přijít.
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Streda 14.10.2020 07:30, RE: RE: RE: Upřímnost se cení
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.10.2020 10:39 (Ahoj, chtěl jsem se zeptat jak ...)


Ahoj, Polo 1.2 HTP 40kW, r.v. 2002, koupeno v září 2002, aktuálně najeto 375 450 km, motor šlape jako hodinky, měnily se tam jen zapalovací cívky a jeden vstřikovač, ale to už je tak 10 let...Podle mého servismana, kdyby to někdo stočil o 300 tkm, tak to v interiéru nikdo nepozná, je to pěkně zachovalé, holt auto z doby, kdy se ještě dělaly kvalitní vozy.
Samozřejmě k tomu mám kompletní servisní historii v xls sheetu, loni jsem to nabízel panu Vaculíkovi do Světa motorů, aby to otestovali a rozebrali, ale odepsal mi, že takových aut je spousta a není to zajímavé téma...
Tož tak, uvidím jestli to najezdí aspoň 500 tkm, pak to snad bude větší hit.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 14.10.2020 10:54, RE: RE: RE: RE: Upřímnost se cení
citácia:
reakce na: gottak, 14.10.2020 07:30 (Ahoj, Polo 1.2 HTP 40kW, r.v. ...)

Ahoj, respekt! Přemýšlím co někteří majitelé dělali špatně a nebo zase je to problém Škoda vs VW, kdy například v Golfu V motor 1.6 MPI bere olej jen vyjímečně, kdežto v Octávii II častěji.
Ať slouží co nejdéle a jsem zklamaný panem Vaculíkem, tohle auto stojí za reportáž!
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Streda 14.10.2020 11:00, RE: RE: RE: RE: RE: Upřímnost se cení
citácia:
reakce na: BobanHTP, 14.10.2020 10:54 (Ahoj, respekt! Přemýšlím co ně ...)


Ahoj, podle důvěrného zdroje ze Škoda Auto fabriky se do VW aut vybíraly a vybírají nejlepší série motorů z produkce Škody, tzn. i 1.2 HTP, 1.6 MPI atd. Rozuměj motory s nejmenšími výrobními tolerancemi a tedy i perspektivou dlouhé životnosti, nízké spotřeby oleje atd.
Tož asi tak...
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.