0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid 1.0 TSI - 110 tis. km a nespokojený majitel

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 22.11.2020 07:43, Recenze
Řekl bych, že se jedná o recenzi "čecháčkovského" uživatele služebního auta, který je naštvaný na zaměstnavatele, že mu nekoupil "Octavii v dieselu nebo raději rovnou Supíra".
Rapid není dokonalé auto a už vůbec není ideální na 50 tisíc km ročně, ale tak hrozné skutečně není.
Hodnotiteli poradím jediné - jestli si myslíte, že máte na lepší služebák (hlavně pracovní výsledky a efektivní přínos vaší práce pro firmu, která to auto platí), změňte zaměstnavatele a řekněte si o lepší plat i auto. Třeba vám ho někde dají.
reagovať
DušanV
počet príspevkov17
dátum registrácie29.12.2016
Nedela 22.11.2020 09:59, RE: Recenze
citácia:
reakce na: Pavlik, 22.11.2020 07:43 (Řekl bych, že se jedná o recen ...)

Řekl bych skoro to samé. Autor článku píše jako majitel, ale nebude to spíše jen řidič a uživatel? Pokud je to tedy opravdu majitel a auto je pro něj tak hrozné, tak bych se já osobně styděl sám za sebe, že jsem si tak špatně vybral a ještě se s tím chlubím na webu a raději bych v tichosti auto prodal a koupil úplně něci jiného. Holt chce to při koupi auta pořádně vybírat, není to rohlík na posezení a 50.000 km ročně je dost, to chce již nějaký dálkový "křižník". Rapid a k tomu motor 70 kW je tak na místní pojíždění, možná i o kousek dále.
Ale počkejme si na autora článku, třeba bude mít ještě odvahu se k tomu dále vyjádřit a upřesnit to.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Nedela 22.11.2020 15:58, RE: RE: Recenze
citácia:
reakce na: DušanV, 22.11.2020 09:59 (Řekl bych skoro to samé. Autor ...)


To, že to psal majitel, je uvedeno pouze v titulku, který připravila v redakce. V článku autor nic takového nepíše, tak není úplně fér mu vyčítat, že si špatně vybral. Ale možná si dokonce vybral, protože rapid se dal na firmu i na soukromý operák pořídil poměrně levně. To pořád neznamená, že si na to auto nemůže postěžovat, že ani za takové peníze nestojí.

Rapid je auto pro absolutně nenáročné uživatele. Když si vypůjčím termín z hodinářství, je to taková "navoněná bída". Auto s rozměry nižší střední třídy se starými součástkami z malých aut (v podstatě poskládané ze zbytků). To, co na něm bylo nové, bylo základní jakosti s důrazem na minimální náklady. Sedadla se po 100 000 km prosedí, výrazně dříve se začne loupat ta trocha chromu a umělé kůže, co uvnitř je. Interiérové materiály asi nejhorší v soudobém modelovém portfoliu značky. Tovární audio snad ani nezapínat. Na dálnici (hluk, rázy) i na okresky (stabilita zádě) špatné jízdní vlastnosti.

Ve firmě jsme měli jednoho jediného (1.6 TDI), protože se nákup jednoduše ukázal jako chybný. Prostě to není o trochu menší octavia. Když se po 5 letech dával pryč o 20 tisíc levněji než nejlevnější kus v inzerci (přitom s lepší výbavou, nižším nájezdem, jasnou historií a v podstatě celkově zachovalý), nikdo ze zaměstnanců to nechtěl.
reagovať
dracek
počet príspevkov1
dátum registrácie22.11.2020
Nedela 22.11.2020 16:19, aaaaa
V půjčeném litrovém rapidu z 2017 jsem jezdil 2 týdny a najel asi 2t kilometrů. Je to jednoznačně auto pro nenáročného uživatele. Podvozek trochu tvrdší, zpracování a použitý materiál z levnější kategorie, ale co by jste chtěli za ty prachy. Jinak ok. Srali mě hlavně 3 věci.
Obrovská turbo díra- od volnoběhu do cca 2200-2500 se téměř nic nedělo.
Spotřeba- aby to trochu jelo musí se to točit. Potom spotřeba na litrový motor dost absurdní. Tak vysokou spotřebu nemám ani ve svém stařičkém peugeotu.
Start/stop- ale to mě sere v každém autě.
reagovať
DušanV
počet príspevkov17
dátum registrácie29.12.2016
Nedela 22.11.2020 17:07, RE: RE: RE: Recenze
citácia:
reakce na: Giorgio, 22.11.2020 15:58 (To, že to psal majitel, je uve ...)

OK, beru to tak, že zřejmě půjde jen o uživatele vozu, ale pokud tomu tak je, tak redakce by neměla psát zavádějící text v nadpisu, no budiž. Je tedy fakt, že pokud bych si já osobně koupil vůz s nějakým očekáváním a ten mě tak hluboce zklamal, jako Rapid autora, tak bych se ho hleděl urychleně zbavit. Vzhledem k tomu velkému nájezdu, i v tom pro něj, tak bídném voze, tedy předpokládám, že je to jen uživatel a za má předcházející slova o studu se mu omlouvám.
K té poznámce, že klima chladí až po 30-40 km, bych spíše doporučil návštěvu servisu, protože klimatizace, která spolehlivě chladí až po této době, není určitě v pořádku a rozhodně to není její normální vlastnost. U té převodovky MQ 200. která je v tomto voze, ta popisovaná nemožnost rychlého podřazení na 3. stupeň je taktéž divná, sám jsem najezdil s tímto typem převodovky opravdu hodně a tohle se mi nezdá. Opětovně může to být nějakou poruchou nebo i velkým očekáváním po přechodu třeba z vozu o kategorii výše, kde to bylo tzv. o něčem jiném apod. Nevím co autor sám očekával, rozhodně to není rychlá převodovka ala F1. Ty ostatní stížnosti jsou relevantní a dá se jim věřit, rozhodně Rapid je konstrukčně levná varianta vozu, ale někomu to stačí, někomu ne......
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 22.11.2020 20:11, RE: RE: RE: Recenze
citácia:
reakce na: Giorgio, 22.11.2020 15:58 (To, že to psal majitel, je uve ...)


On taky Rapid je technicky "nafouknutá" Fabia, nikoli "vyfouknutá" Octavia . A bylo myšleno jako low cost auto pro rodiny kterým Fabia prostorově nestačí a na Octavii nemají. Podle mě je i tak Fabie combi lepší volbou.
Autor jasně píše, že auto je pracovní. Z toho dedukuji, že se jedná o fasovaný služebák pro nejnižšího obchoďáka. Ti dostávají Rapidy nebo Fabie, lepší / vyšší vrstva obchoďáků dnes dostává Octavie.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Pondelok 23.11.2020 08:51, RE: RE: RE: RE: Recenze
Tady je někdo naštvaný, že nenafasoval Octávku v TDi. Nemyslím, že je Rapid nějaký zázrak, ale do objektivní recenze to má daleko.
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Pondelok 23.11.2020 09:27, RE: RE: RE: RE: RE: Recenze
citácia:
reakce na: vavrisimo, 23.11.2020 08:51 (Tady je někdo naštvaný, že nen ...)


Tiež by som nechcel robiť 50.000km ročne v "obíjadle do mesta". Či je to fabia, alebo rapid je jedno, nakoľko tie autá sú technicky a vyhotovením príliš blízko seba. Treba ale uznať že za posledných 15 rokov sa rozdiely medzi triedami zmenšujú a už zďaleka nie sú také zjavné a priepastné ako pred ja neviem 30-timi rokmi. V každom prípade nájazd 50.000km ročne je už na strednú triedu. Človek už v danom aute trávi príliš veľa času a každé (aj keď malé) zlepšenie má výrazný vplyv na komfort.

Stále by som povedal, že platí rovnica medzi triedami áut + 20% na lepších vlastnostiach = + 70% na cene auta.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Pondelok 23.11.2020 09:50, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Recenze
Že někdo fasuje Fábku nebo Rapida na 50 000 ročně je jedna věc, psát bludy o tom, že v každé rychle zatáčce je smrt blízko, nebo že klima funguje po 40km, je druhá.
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Pondelok 23.11.2020 10:02, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Recenze
citácia:
reakce na: vavrisimo, 23.11.2020 09:50 (Že někdo fasuje Fábku nebo Rap ...)


Ako tretie auto v domácnosti mám Peugeot 207SW s manuálnou klímou. V tropických dňoch tomu autu (klíme) trvá 15 minút (15-20km) kým vychladí kabínu na požadovanú úroveň. Pri iných autách (Leon, P508, P3008, kodiaq, superB,...) som sa s týmto nestretol, pripisujem to triede kam 207 patrí - malé obíjadlo do mesta.

K popisovaným jazdným vlastnostiam Rapidu - lietadlo na kolesách to nie je, no až tak zlé tiež nie. Mám zato, že Octa I. nebola na tom lepšie.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 23.11.2020 11:04, Rozmazlenému zaměstnanci neudělá radost nic :-)
Ahoj, Rapida mám 1.2 TSI 66kw a jako náhradní vůz dostávám právě novější 1.0 TSI 70kw a popravdě ten 1.0 TSI se sbírá od nízkých otáček daleko lépe, než 1.2 TSI. Ve středním pásmu a výš mi připadají síly vyrovnané. Dokonce kultivovanost 1.0 TSI není vůbec špatná a při rovnoměrné jízdě je tichší než 4válec! Tříválec je také trochu úspornější.

Ta klimatizace, pokud je automatická, může být jen špatně nakalibrovaná. Nějak podobně se mi to chovalo také, tak jsem to reklamovat a opravdu pomohli. Horší je to s kompresorem klimatizace SANDEN, on totiž potvora je aušus, který občas funguje dobře, občas jakoby mu dojde síla, občas kovově cvrliká, zkrátka nejde lehce vyreklamovat - BRAVO ŠKODO, to se Ti povedlo Nedobrá zpráva je, že onen SANDEN se montuje i do Scaly - bravo!

Kauza podvozek - na to jak je Rapid úzký je právě velmi stabilní, nic takového jako boční vítr mě neatkauje. Jo ve Fábii 3 to je jiná, tam to lítá jako plachetnice Dle mého majitel musel mít něco s podvozkem, což není neobvyklé, přední náprava toho moc nevydrží a nebo prostě neumí nafoukat pneu na správné hodnoty. Jinak pokud jsem dálniční letec a neurvalý řidič, je lépe obouvat R16 205 ...

Já Škodovky opravdu nemusím, protože vždy jsou na něčem šizené oproti VW a není rok kdyby se mi to nedokazovalo na vozech mých, kolegů a kamarádů. Zkrátka Polo a Golf V, VI, VII se správnou motorizací vždy budou většími držáky a za mě mají i více emocí, tj. člověk se na tě těší, že je bude řídit.
ALE Rapid za 330 000kč co mám doma nabídl v roce 2016 naprosto nejvíce:
- aut. klimatizaci(žel pofidední kvality)
- vyhř. sedadel
- kožený paket s ovládáním na volantu
- loketní opěrku v druhé řadě včetně díry na lyže
- el. ovládání všech oken
- dostatek místa na nohy v druhé řadě
- metalickou barvu a lité kola, sic R15
- velmi dobré audio
- bluetooth
- výborný spolehlivý motor 1.2 TSI a za mě i 1.0 TSI

Na rovinu v roce 2016 u jakékoliv konurence vůz s podobnými parametry vycházel hodně nad 400 000kč
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1043
dátum registrácie23.04.2014
Utorok 24.11.2020 09:07, RE: Rozmazlenému zaměstnanci neudělá radost nic :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 23.11.2020 11:04 (Ahoj, Rapida mám 1.2 TSI 66kw ...)


Já fasoval svůj služební mégane v prosinci 2015 - výbavou je minimálně na stejné úrovni jako tvůj Rapid. Motoricky je rozdílný, protože mám 1,5 dCi a auto stálo pod 400 včetně DPH. Bohužel jediná benzínová možnost byla problémová 1,2tCe. O rok později přišel v kombíku i megane IV generace s 1,6sCe a na trhu bylo i Tipo 1,4i nebo 1,4TJet. Obě tato auta se dala koupit za 400 včetně DPH a méně. Vsadím se, že v nabíce něco měla i Kia a Hyundai...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 24.11.2020 10:24, RE: RE: Rozmazlenému zaměstnanci neudělá radost nic :-)
citácia:
reakce na: KoobaS, 24.11.2020 09:07 (Já fasoval svůj služební mégan ...)

Ahoj, tehdy jsem vyzkoušel Megane IV 1.6 Sce, Citroen C4 II 1.2 Puretech, 308 II 1.2 Puretech, Focus III 1.0 EB, Astru K 1.4i a jen pro srandu Golf VII 1.2 TSI. Komfortem, odhlučněním, zpracováním všechny deklasoval Golf.
Jinak s tou zmíněnou výbavou Rapidu všechny letěly k 450 000kč s DPH.
Možná jsem měl více hledat mezi skladovkami, nevím...
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Streda 25.11.2020 07:07, nespokojený majitel
Tak tohle snad nemůže brát nikdo vážně.
reagovať
Marčelíno
počet príspevkov2
dátum registrácie20.12.2020
Nedela 20.12.2020 14:07, Rapidka
Ahojte,moje skúsenosti s Rapidkou 1.2 tsi 66kw rok 2015 sú tiež zaujímavé. Kupoval som ju od Škody IMPI za 11 600eur, auto malo najazdené do 9500km ročné a teraz 101 731km, v 86 tis. výmena silenblokou lebo sa to už nedalo vydržať to malo auto do 4 rokov , 97 tis. kotúče +platničky svojpomocne,diaľkový ovládač ale to bola asi moja chyba, pri 101 tis. výmena rozvodou+chladiacej kvapaliny,olej a filtre mením každý rok a max 15tis.km, ináč všetko pôvodne,klíma automatická - vyskúšal iba raz a od vtedy ju používam iba v manuáli tak mi vyhovuje čo sa týka tvrdých plastov v interiéri mne to nevadí trochu je ale náchylnejšie na poškrabanie, spotrebu mavam do 6 litrou potvrdené mojím meraním podľa tankovania PC ukazuje o tri deci menej, dostal som sa aj na 4,2 l., je pravda že pri diaľničnej richlosti je cítiť bočný vietor, otec mal vw polo 1.2 trojvalček rok 2007 a teraz slúži spokojnosti mojej sestre, je naozaj poznať hierarchiu v koncerne hlavne lepšie materiáli,čo mňa neskutočne série sú ceny za nové aj tie originálne servisi, však ta moja rapidka v tej výbave stála skoro 14 000eur v tom čase čo bych ja nikdy nekupil, rozmýšľam nad novým ale tie neskutočne ceny a motory, chápem že EÚ tlačí na výrobcu, emisie či bezpečnosť a samozrejme pokuty za prekročenie emisnej normy sa podpisujú na cene, takže bežný roboš si už nemôže dovoliť nové a to už ani nehovoriac o elektronickom aute, už rozmýšľam nad Daciou, som človek ktorý si povie že v jednoduchosti je krása a pokiaľ sú jednoduché auta treba brať
reagovať
satto66
počet príspevkov1
dátum registrácie02.01.2022
Nedela 02.01.2022 14:36, Není rapid jako rapid
Zdravím všechny.
Taky já si koupil ročního Rapid Hatchback 1,2/81Kw přímo v MB r 2017.
Já k tomu přišel jako slepí k houslím. Chtěl jsem novou Fabii 3 kombi ,ale po zkušební jízdě, jsem to okamžitě zavrhl. Hlavní nedostatek byl krátký rozvor, Vzadu a v předu za sebou nemohli sedět dlouháni a taky se mně nepozdávali jizdni kvality (jako trochu stísnění).Už jsem byl smířen ,že nic nekoupím ,ale prodejce mně nabídl k vyzkoušení ročního Rapid Hatchback 1,2/81Kw.Byl abnormálně vybaven a původní cena se mně nechtěla věřit(527 000) prostě od parkovací kamery ,špičkového audio přes asistenty ,vyhřívané sedačky ,otvírání na dotek ,závěsné zařízení ,xeony, mlhovky, navigaci, zadních a předních senzorů ,elektrická zrcátka ,tempomaty atd.
Měl najeto 30000km a 4 letou záruku a cena 370 000 včetně letní a zimních16"/215 /45 litých kolech Letni byli dunllopky a zimni Kumho
Tak jsem se s tím projel, Co mně překvapilo, slušný zátah motoru a obrovský kufr včetně místa vzadu.
A teď k tomu hlavnímu. To auto sedí na silnici jak hrnec na prdeli. Jako kdyby to nemělo limit v zatáčkách, ale je tam. Projevuje se ale při extrémních rychlostech nad 130 a 200kg zátěží v zadu. Za normální jízdy to nemáte šanci poznat. Na dálnici to frčí přes 200 a s hlukem to taky nebylo nejhorší normálně se dá komunikovat i při vysokých rychlostech po dálnici. Spotřeba je výborná Průměr 6,6 a to jezdím většinou v městské provozu.
Kdysi jsem jezdil v Oktávce MPI 1,6 benzín ale tak výbornou stabilitu v zatáčkách ,nemělo horší brzdy akceleraci horší a spotřeba víc jak 2 litry horší. Když jsem je jel kupovat, tak mě vezl do MB zeť Jeho služební roční cros Audi 4 se porouchala a museli jsme se stavit v Olomouci pro náhradni auto. Dostal to samé co jsem zrovna koupil v chudší výbavě a jenom 5 kvalt motoricky taky slabší. No to bylo nebe a dudy. V kabině to hučelo při 140km jsme se nemohli domluvit ,katastrofa, skákalo to jako koza a na tachometru 6000 km. Takže takové nikdy.
Kdybych to nezažil, tak tomu neuvěřím.
Za mě opravdu velmi dobré auto mám jej 5 let 60 tisíc najeto tak jsem zvědav na další vývoj, ale klima vrzáni pl. pedalu ,nebo opožděná reakce plynu? Tak to se tam nevyskytuje a podvozek sezdá opravdu dobrý až výborný.. Je to poněkud zvláštní ,ale auto šíři a velikostí gum netluče, nerovnosti zvládá velmi dobře a ten podvozek se chová jako s lepší nápravou.
Při sešlápnutí plynu ,reaguje okamžitě ,jako by to ani nebylo turbo.
Další věcí co mě udivilo, byly otáčky při různých stupních. Tak třeba 5 plachti při 1250 ot/ min na 52Km,6 na dálnici při 140 /2750ot/min
Od 1500 ot/min krásně zabírá motor, vystřelí jak z praku, Při dovolené kolegova Hunday I40 v kopcích (červenohorské sedlo) byla pomalejší a nebylo to tak o výkonu jak o nájezdech v zatáčkách ,tam ztrácela. No a Suv to byla tragédie. Ty jsem tam tlačil jak do kopce tak s kopce byl jsem je nucen předjíždět ,50 km byla pro ně smrť. Tam to vysoké těžiště bylo moc znát a taky hmotnost v předu je hodně tahala ze zatáček.
Co se týče oleje tak ten měním po 10 000 a nebo 2 roky, dolévání 0 a úbytek neměřitelný.

Interiér je v nejvyšší výbavě, sedačky(vyhřívané) krásně drží tělo a ani po delší jízdě nejste rozlámaní.
Co mě velmi těší je ovládání, které je na volantu ,dotykem a otočnými prvky takže k čemu se vrátili japonci a dobře ví proč. Zkuste za jízdy manipulovat s dotykovým displejem.
Jsem rád za teploměr oleje, navigace je taky funkční a hlavně se mně podařilo naroubovat nové mapy 2022 z portálu škody. Audio je opravdu špičkové,10 reproduktoru zvládá nahrávky ve flaku s tidalu v super kvalitě, ambientní osvětlení se taky dá. Dobrá věc je stmívací zpětné zrcátko a i automatické stěrače s ohřevem ostřikovací kapaliny.
Musím jenom doufat ,že ta hromada elektroniky se neposere a že bude v takové pohodě .
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov574
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 03.01.2022 09:33, RE: Není rapid jako rapid
citácia:
reakce na: satto66, 02.01.2022 14:36 (Zdravím všechny.Taky já si k ...)


Dobrý den, své zkušenosti s Rapidem můžete vložit do samostatné recenze na TipCars:
https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.