Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Rapid - rozvody v r. 2014
0
späť
 

diskuze k tématu: Rapid - rozvody v r. 2014

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.05.2014 23:52, Rapid - rozvody v r. 2014
Dobrý den,

uvažuji o novém Rapidu 1.2 TSI 77kW. Auto je mi sympatické, považuji ho za dobrý mix výkonu, prostoru a ceny. Klíčová je pro mně ale spolehlivost, automobil by měl sloužit řadu let.

S nervozitou jsem ale sledoval aféru s rozvody, které trápily motorovou řadu EA111. Automobilka v jednu dobu zesílila řetěz a přepracovala napínák, nicméně se mi nepovedlo získat přesvědčivý důkaz o vyřešení problému. Nechce se mi kupovat Octavii pouze kvůli novému typu motoru s řemenem, když mi Rapid jinak vyhovuje. Odrazují mě u ní vysoké ceny příplatkové výbavy.

Zajímalo by mne, jestli se běžný uživatel již nemusí motorové řady EA111 bát.

Děkuji, Lukáš
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 06.05.2014 16:55, Rapid - rozvody
U Rapida (ani u novějších TSI, cca po 2012) jsem zatím problém nezaznamenal, ani známí, kteří to prodávají a servisují. Možná to vychytali, ale raději bych počkal na příští rok, kdy se plánuje u Rapidu generační obměna motorů. Nová generace nejsou jen jiné rozvody, ale celkově by už měly ty motory být vychytané. Nebo se podívat po nějaké roční oktávce s 1,2 TSI z programu škoda plus. Problém je, že ta auta mají často nesmyslně bohatou výbavu a cenově jsou pak na úrovni funglovky po slevě. Ale za podívání nic nedáte.
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Streda 07.05.2014 10:56, ...
změny, které popisujete, proběhly (tuším) v létě 2011.
u nového auta - rok výroby 2014 - se neobávám žádného špeku
reagovať
Falewick
počet príspevkov25
dátum registrácie07.09.2011
Piatok 23.05.2014 10:35, rozvody
Nakonec jsem dal na většinový názor a Rapida objednal.

Vypadá to, že problém byl zažehnán někdy v průběhu roku 2011 (Fabia, Octa, Yeti...) a Rapid vyráběný od 2012 už dostával pouze upravené motory.

Zkazky o výměně rozvodů na 90% služebních vozů ve 30.000 km působí hrozivě, ale žádnou takovou jsem o Rapidu nikde neobjevil.

Děkuji diskutérům a panu šéfredaktorovi Směšnému za odpovědi...
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 12:42, re:
Dobrý den. Motory řady EA111 jsou svým poruchovými rozvody skutečně vyhlášené, nicméně výrobce na problému zapracoval a nabízí již několikrát přepracovanou variantu napínáku rozvodového řetězu (verze K), s nímž by už neměl být problém. U nového auta se tedy podle mého názoru nemusíte problémů s rozvody obávat.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.