brin napísal:
Koukám zato vaše znalecká odpověď je dost neúplná. Líh má podstatně nižší energetickou hustotu než benzín, proto je ho nutně třeba spálit víc. A pokud to tak nenastavíte, pak ho spalujete za podstatně vyšší teploty a váš motor bude po roce a půl pravděpodobně před smrtí. Nevidím žádný smysl v ježdění na ethanol, když existují alternativy jako CNG či LPG. Ano, přestavba je dražší. Ale likvidace motoru ethanolem bude ještě dražší a pokud pak spočítáte v prvním případě cenu, zjistíte, že se to nevyplatí, protože spotřeba vyšší zhruba o 30 % vám nižší ceny zcela vykompenzuje.
Dával jsem ve svém příspěvku odkaz na stránky kde odborníci (snad) popisují přesně E85 a jak se chová. Asi jste ho nečetl. Ano, máte pravdu, spotřeba je vyšší, to ale na stránkách píší také.
Já jsem zase psal, že mám auto z výroby upravené na spalování E85. Po roce a půl provozu je moje spotřeba vyšší o asi 1l/100km. Mám Mondeo 2009 2.0i. Moje benzínová spotřeba po městě je 10,8l, s E85 mám 12l.
Nevidím jediný důvod, proč by moje auto po 1,5 roce mělo být před smrtí. Pokud mi uvedete pádný důvod proč na E85 nejezdit, budu Vám vděčný za záchranu motoru.
Než jsem na E85 začal jezdit, hodně jsem se o něj zajímal, pročítal diskuze a zkušenosti lidí, co E85 používají ať už s úpravou nebo bez ní. Potom jsem postupně na E85 přešel a nevidím žádný problém. Ford dál vyrábí auta upravená na E85 pod označením Flexifuel.
Znám člověka, který pracuje jako chemik a míchá methanol do benzínu do Golfu 1.6 (r.v. tuším 2001). Má najeto desetitisíce km a motor šlape.
Pokud máte s E85 něco najeto a máte praktické zkušenosti s motory před smrtí vlivem používání tohoto paliva, opravdu se rád nechám poučit. Jinak prosím nemluvte o věcech o kterých toho moc nevíte.