citácia:
reakce na: stormrider, 07.04.2020 12:15 (Měl jsem oba modely, Rapid 1.4 ...)
Ahoj, Rapid může mít FrontAssist, akorát byl za příplatek 11 000kč a málokdo si ho tam dával
Bohužel Rapid je mnohem mnohem hezčí v interiéru až po prvním faceliftu(2015+?), kde se povedl interiér dostat na úroveň konkurence, akorát stále jde jen o tvrdé plasty a tak Polo, Fiesta, Clio jsou prostě jinde
Rapid Spaceback má kufr 415l a já do něj naložím i složený velký kočárek staršího data, což je pochvala!
A teď to hlavní: Rapid má širší zadní nápravu o 5cm a rozvor přes 10cm a to z něj dělá auto o třídu stabilnějším na dálnici, při dešti a na sněhu. Ten rozdíl pozná i nezkušený řidič. Prostě vůz lépe sedí a nereaguje tak moc ani na boční vítr. To je tak pádný argument pro Rapid, že bych o tom uvažoval jako o bezpečnostním prvku
Pak je tu prostor vzadu. Mám 180cm a do Fábie III kombi si za sebe pohodlně nesednu, je to jen pro menší postavy tak do 170cm. Navíc celý interiér vzadu je stísněný až klaustrofobický, takže Fábie je vzadu dobrá maximálně pro menší děti.
Rapid liftback má kufr 540l a Fábii III deklasuje nejen objemem ale i velikostí půdorysu, na což je dobré myslet, pokud vozím kočárek nebo složenou sekačku
Fábie III trpí do faceliftu korozí pátých dveří, díky bloudivým proudům klasické žárovky na SPZ. Takže ošetřit případně a vyměnit za LED osvětlení.
Za mě bych za 150tis.kč koupil obyčejný Ford Focus III 1.6 Ti-VCT nebo VW Golf VI 1.6 MPI a radoval se z fortelné techniky i odolných motoru. Fábie 3 ani Rapid nepatři zrovna mezi "naprosté držáky", naštěstí motory a převodovky zatím drží. Ale už jenom aušusový kompresor klimatizace SANDEN je v obou vozech a dokonce ho má i Scala!!