0
späť
 

diskuze k tématu: zvýšení výkonu u octavie

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.04.2014 15:54, zvýšení výkonu u octavie
Dobrý den,
mám jeden dotaz, který se týká zvýšení výkonu u Octavie. Již jste tu měli článek, ale doma zase pokročila. Nyní si kupuji Octavii 4x4 2.0 tdi 110 kw. K výběru uvedo to, že Octavii RS jsem s vybrat nemohl (firemní vůz), ale chtěl jsem víceprvek a to šlo s 4x4 a to jsem tu možnost měl. Jelikož je 4x4 těžší a má dobré jízdní vlastnosti, chtěl bych po zajestí zvýšit výkon. Např. UR tuning nabízí pro tento motor 135kw/420nm. Také jsem četl, že 2.0 tdi má konstrukčně trochu jiný motor ve srovnání s 2.0 tdi bez víceprvku (blíže k RS, nebo stejný motor)? Prosím tedy o radu, zda po zajetí zvýšit výkon na zmiňované hodnoty (bez nějakých větších obav), které se +- rozvnají výkonu RS

Děkuji
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 23.04.2014 09:07, RE: zvýšení výkonu u octavie
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den, mám jeden dotaz, který se týká zvýšení výkonu u Octavie. Již jste tu měli článek, ale doma zase pokročila. Nyní si kupuji Octavii 4x4 2.0 tdi 110 kw. K výběru uvedo to, že Octavii RS jsem s vybrat nemohl (firemní vůz), ale chtěl jsem víceprvek a to šlo s 4x4 a to jsem tu možnost měl. Jelikož je 4x4 těžší a má dobré jízdní vlastnosti, chtěl bych po zajestí zvýšit výkon. Např. UR tuning nabízí pro tento motor 135kw/420nm. Také jsem četl, že 2.0 tdi má konstrukčně trochu jiný motor ve srovnání s 2.0 tdi bez víceprvku (blíže k RS, nebo stejný motor)? Prosím tedy o radu, zda po zajetí zvýšit výkon na zmiňované hodnoty (bez nějakých větších obav), které se +- rozvnají výkonu RS Děkuji


Na takové dotazy se vždy obtížně reaguje. Pokud existují 2 výkonové verze stejného motoru a rozdíl je dosažen jiným SW (hodnota plnicího tlaku turba), pak lze říci, že zvýšení výkonu na vyšší hranici nebude mít negativní dopad do parametrů spalin a životnosti komponent.
Pokud se ovšem liší motory konstrukčně, pak je jedině výrobce schopen přepočítat životnost motoru a také potvrdit, že přenosová a brzdná soustava ty výkony zvládne.
Hlavní je to nepřehnat, aby palivo mělo dost času na odpar a nedostala se kapalina až na píst, protože se může píst takto propálit. Není neobvyklé, že některé čipované motory takto skončí.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 13:10, re:
Dobrý den. Na Vaši otázku ohledně chiptuningu odpovím takto: kvalitně provedená úprava softwaru dokáže (zejména u turbodieselových motorů) znatelně zvýšit výkon při zachování stejné životnosti pohonné jednotky a většinou se i lehce sníží spotřeba. Tato úprava nemá příliš smysl u atmosférických benzínových motorů. Před provedením úpravy doporučuji kontaktovat odborníky, kteří tyto motory ladí.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.