0
späť
 

diskuze k tématu: závada Octavia Scout - nestartuje za tepla

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.01.2013 11:26, závada Octavia Scout - nestartuje za tepla
Dobrý den,četl jsem nyní na Vašich stránkách jak někomu praskla kliková hřídel ve Škodě octavii scout. Chtěl bych se také dotázat na jednu závadu.Mám scouta r.v. 2008 diesel,letošní zimu se mi již 3x stalo,že jsem ráno nastartoval i v mrazech bez problémů,ujel 20 km zastavil,vypnul motor. Za pět minut-tudíž teplota byla pořád 90 jsem již nenastartoval.Motor má snahu točit,ale nechytne až do zvukového signálu.Po cca hodině když auto vychladne opět startuje.Nerad bych se hned vydal do značkového servisu kde by vyměnili všechny řídící jednotky a řekli mi několik desítek či stovek tisíc. Slyšel jsem,že jde o nějakou závadu na vačkové hřídeli kdy snad jde méně paliva(protože auto je teplé) něco jako automatický sytič. Je to možné a jak bych měl postupovat při opravě. děkuji Jiří Vevera
reagovať
KLR
počet príspevkov61
dátum registrácie13.07.2012
Piatok 18.01.2013 12:05, stejne tema u jineho auta
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 31.01.2013 22:11, Re:
Dobrý den. Studený motor startuje dobře, teplý naopak špatně nebo vůbec. Tento problém může mít u dieselové Octavie několik příčin. Jako první bych podezíral opotřebený startér (ano, opravdu startér). Studený motor chytá dobře, jelikož nejdříve nažhaví a potom už stačí jen pár otáček startéru, aby se motor rozběhnul. Od určité teploty chladící kapaliny ale řídící jednotka žhavení odstaví a teplo nutné pro vznícení nafty je potřeba vytvořit pouze prudkým a rychlým otočením motoru, které má na starosti právě startér. Pokud je již opotřebený, není toho již schopen a motor naskakuje s obtížemi nebo vůbec. A někdy je dokonce nutné počkat, až vychladne - tento případ víceméně odpovídá Vašemu problému. Další možnou příčinou může být vadný snímač teploty chladící kapalinu. Ten ovlivňuje dávku vstřikovaného paliva. Vadný se ale často projevuje i tím, že kolísají volnoběžné otáčky (u studeného motoru je zvyšuje kvůli vyrovnání chodu motoru, vadný toto ale provádí i u teplého motoru).
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 31.01.2013 22:26, RE: závada Octavia Scout - nestartuje za tepla
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den,četl jsem nyní na Vašich stránkách jak někomu praskla kliková hřídel ve Škodě octavii scout. Chtěl bych se také dotázat na jednu závadu.Mám scouta r.v. 2008 diesel,letošní zimu se mi již 3x stalo,že jsem ráno nastartoval i v mrazech bez problémů,ujel 20 km zastavil,vypnul motor. Za pět minut-tudíž teplota byla pořád 90 jsem již nenastartoval.Motor má snahu točit,ale nechytne až do zvukového signálu.Po cca hodině když auto vychladne opět startuje.Nerad bych se hned vydal do značkového servisu kde by vyměnili všechny řídící jednotky a řekli mi několik desítek či stovek tisíc. Slyšel jsem,že jde o nějakou závadu na vačkové hřídeli kdy snad jde méně paliva(protože auto je teplé) něco jako automatický sytič. Je to možné a jak bych měl postupovat při opravě. děkuji Jiří Vevera


A tohle se děje jen v zimních měsících nebo i v létě?
Apropos, ve značkovém servisu, poukd jste tam někdy byl, se lze většinou na všem domluvit. Takže si klidně můžete nechat diagnostikovat, co tomu je a pak si to i řešit po svém. Ono někdy je ta utacená tisícovka za diagnostiku levnější než metoda pokus-omyl.
Dle klasika, že v motoru není co zapálit nebo není čím jsou v podstatě jen 2 možnosti. Buď se ve válcích nevyvine dostatečný tlak - tedy teplota, aby se nafta vznítila nebo je nafty málo (nebo žádná). V prvním případě jde o sníženou kompresi a ve druhém cokoliv, co může omezit přísun paliva (čidla).
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.