nepřihlášený uživatel napísal:
Dobrý den,četl jsem nyní na Vašich stránkách jak někomu praskla kliková hřídel ve Škodě octavii scout. Chtěl bych se také dotázat na jednu závadu.Mám scouta r.v. 2008 diesel,letošní zimu se mi již 3x stalo,že jsem ráno nastartoval i v mrazech bez problémů,ujel 20 km zastavil,vypnul motor. Za pět minut-tudíž teplota byla pořád 90 jsem již nenastartoval.Motor má snahu točit,ale nechytne až do zvukového signálu.Po cca hodině když auto vychladne opět startuje.Nerad bych se hned vydal do značkového servisu kde by vyměnili všechny řídící jednotky a řekli mi několik desítek či stovek tisíc. Slyšel jsem,že jde o nějakou závadu na vačkové hřídeli kdy snad jde méně paliva(protože auto je teplé) něco jako automatický sytič. Je to možné a jak bych měl postupovat při opravě. děkuji Jiří Vevera
A tohle se děje jen v zimních měsících nebo i v létě?
Apropos, ve značkovém servisu, poukd jste tam někdy byl, se lze většinou na všem domluvit. Takže si klidně můžete nechat diagnostikovat, co tomu je a pak si to i řešit po svém. Ono někdy je ta utacená tisícovka za diagnostiku levnější než metoda pokus-omyl.
Dle klasika, že v motoru není co zapálit nebo není čím jsou v podstatě jen 2 možnosti. Buď se ve válcích nevyvine dostatečný tlak - tedy teplota, aby se nafta vznítila nebo je nafty málo (nebo žádná). V prvním případě jde o sníženou kompresi a ve druhém cokoliv, co může omezit přísun paliva (čidla).