0
späť
 

diskuze k tématu: Výběr ojetého vozu - do 150 tis.

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy
Radek 119
počet príspevkov9
dátum registrácie25.02.2020
Streda 02.09.2020 21:27, Výběr ojetého vozu - do 150 tis.
Dobrý den.
Mám dotaz ohledně vozu do 150tis. Na výběr je Octavie 2, Octavie 2 RS nebo Passat B6. Jaké by jste zvolili auto? Na nájezd vozu koukám do 250tis.
Jezdím běžným způsobem. Roční nájezd mám 20-25tis. Město, mezi město i dálnice častěji.
Jak třeba fungují naftové motorizace 103kw a 125kw. Popřípadě jak je na tom 4x4 u Passata a po případě Octavie 2 Scout?
Také jsem koukal na Volvo V70 v naftě, ale nájezdy jsou přes 300tis. a když jsou nižší, je tam 100kw motor a ten ve mě nebudí důvěru, stejně jako 103kw u Octavie a Passata, ale třeba se mýlím.
Je to dilema, když na vůz není alespoň 300tis.

Předem moc děkuji za zpětnou vazbu.
S pozdravem
R. Petrů
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 03.09.2020 09:28, RE: Výběr ojetého vozu
citácia:
reakce na: Radek 119, 02.09.2020 21:27 (Dobrý den. Mám dotaz ohledně v ...)

Ahoj, ohledně Passatu B6 doporučuji bezkonkurenční článek:
https://www.auto.cz/ojety-vw-passat-b6-opravdu-je-to-takovy-prusvih-klicovy-je-rok-2008-126755?kapitola=1
Když to shrnu, brát po fl, od 2008/měsíc nevím, kde došlo k rapidnímu zlepšení kvality, přestala stávkovat elektronika(a prý na ní trpí frantíci ) , rovněž motory dostaly vylepšení.
I přesto se doporučuje motor 1.9 TDI, jen ne BLS, viz článek.

Ohledně Octávie II za mě nebrat - nekvalitní díly, špatná antikorozní ochrana a stístněný interiér, sedadla jak ve Fábii II, volant to samé, často mizerná výbava. Přitom Golf V a VI nabízí za podobné peníze o třídu lepší vůz a co si budem povídat, také hezčí. Ale dizajn je věc subjektivní, spíše jde o tu horší kvalitu v Oct II.

Motory v Golfu budou na tom podobně jako v Passatu, opět je dobré se vyhnout 2.0 TDI PD ale také 1.9 TDI BLS. V benzínu lze doporučit jen atmosférické 1.4/1.6 MPI.

Ohledně všech koncernových vozů z té doby je třeba dávat pozor na dvouzónovou aut. klimatizaci, viz opět článek o Passat, kde je to pěkně vysvětlené. Oprava není levná, tak před koupíš rádně otestovat
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 06.09.2020 20:06, Jakou plečku za 150 tisíc?
Přiložím svůj příběh:
V roce 2017 jsem po zemřelém otci zdědil vůz Ford Mondeo 1,8i z roku 2006. Rozšířil tak můj stávající vozový park v obsazení Subaru Outback 2,5i s 6°MT r.v. 2011 a Infiniti G37x 4x4 s 3,7 V§ r.v. 2010. Subaru bylo ridinné auto, které jezdilo dovolené, výlety, příbuzní, ale také občas muselo do města na nákupya chvíli s ním jezdila manželka do práce. Infiniti byl můj vůz pro občasně svezení, ale více méně stojí v garáži, neb na něj není čas. Mondeo přišlo po lehké havárii (lehký ťukanec na předek, který stál blatník, rameno, kapotu a světlo).ů Kdysi dávno bylo zcela jistě ťuknuté na levý zadek, což dokladuje jiná struktura laku na PZ blatníku. Vůz byl koupen za mé asistence v jednom VČ bazaru, kde jsem již i pro sebe koupil dva vozy kdysi dávno. Otec s Mondeem jezdil asi 4 roky. Stěžoval si na spotřebu, jenže on jezdil trasy hřbitov, Kaufland, max. 3 nebo 5km a občas k nám 2*130km. No já jej převzal s ukazatelem nájezdu asi 120.000km. Nevěřím tomu, že je to aktuální nájezd, ten bude pravděpodobně vyšší. Stav sedaček, zejména ta řidičova, ale naopak ukazuje na to, že by mohl být i reálný. Není totiž absolutně vůbec prosezená, ani ošoupaní, ani nemá zdeformovanou bočnici. Jde o model ve výbavě Ghia, tedy má centrál, DO, 4*el. okna s funkcí otevření všech oken pomocí DO, vyhřívané čelní i zadní sklo, automatickou klimatizaci, CD, vyhřívané sedačky s el. nastavením výšky u sedadla řidiče. Jde o liftback v modré metalíze a na originálních elektronech Ford. Sedačky mají látkové potahy, což považuji za extrémní plus, neb ve svých dvou vozech mám kůži a už nikdy víc. vůz má dvojhalogeny, nikoliv xenony, ale zase má ostřikovače předních světel. Tolik k popoisu. Nyní k sednutí za volant. Začnu tím, že ve svém bývalém zaměstnání jsem "měl tu čest" jezdit velice převelice často s Oktávkou II 1,9TDI. Ta měla jeden veliký klad ve smyslu - z cizího krev neteče. Dostávala za uši a díky tomu motor bylo to poslední, co by mi vadilo. Slušná spotřeba, ale zbytek byla tragický tragedie. Sedačky, kdy mě po najetí 50km bolela záda, vibrace a hluk od motoru působily za chvíli bolest hlavy a řízení zcela bez odezvy a bez čitelnosti. Spotřeba byla ve služebním režimu asi 7l nafty na 100km (moje dávná O I s 1,9TDI 96kW po načipování u Cimbu jezdila ve stejném režimu za 6 a byla daleko nesrovnatelně živější). Mondeo je 1,8i - benzín s 92kW a 5°MT. Poszaneí za volant je ve rovnání s Oktávkou II jako usednut do rolls royce. Perfektní (bez nadsázky) sedadla s opravdu funkční anatomickou podporou, bez prosezné a proležené opěrky, což jsem měl u každé oktávie - soukromé i služební- Hovoříme o voze z r. 2006 - tedy kroutí 15. rok služby!!! Volant s koženým povrchem )nikoliv jakýsi pseudorecyklát v Oktávii) sedí precizně v ruce a díky ovládántempomatu, audia z volantu, nemusím za jizdy nic lovit. Naštěstí Mondeo má "infotainment" z pralesních dob a klima a CD/radio mají mechanické čudle, žádné ještě tehdy nepoužívané dotyky - díky Bohu za tento nesmysl, že tenkrát ještě nebyl!!! Seřízení pozice sedačky je velmi variabilní a jistě v daleko větší míře, než v Oktávce II. výškově i podélně nastavitelný volant umožní najít pozici pro každého řidiče. Palubovka - tak si představují funkční výrobek. Otáčkoměr, rychloměr, dva digitání ukazatele - počítadlo km A a B a k tomu údaje z PP (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, zbývající km do natankování). Navíc zde máme ukazatel teploty motoru a samo sebou ukazatel paliva. Startujeme. Motor dostává pravdilený servis oleje a filtrů, byly měněny ostatní provozní kapaliny a po nehodě doplněna klimatizace. Chytá na křivý pohled. Ani půl vteřina točení startéru a motor jen tiše ševelí. Doslova. Z venku!!! ohřátý motor prostš ze dvou metrů neuslyšíte!!! Nelžu, je to tak. Vibrace??? U benzínu??? Neexistují. tento motor údajně byl navržen ve spolupráci s Japonci, netuším, jen jsem to někde četl...Převodovka a spojka - úda na radost. Takhle si představuji řazení - kvalty tam padají s mechanickým svaknutím, jako soukolí v hodinkách Omega. Přesně, jedoznačně, krátce, bezpečně. Spojka akurátní, příjemně měkká i tuha současně. Vyjíždíme. Motor je od začátku velmi slušně agilní. Ideální otáčky pro řazení v cestovním režimu jsou 3000. To je pro jízdu na 3. stupeň přesně okamžik, kdy 4. stupeň klesne na 2200 a vy jedete přesně 50km/h. Žádné nesmyslné ekologické podtáčení ve městě, kdy motor točí 1200rpm... Ale tento je schopen ze 4. stupně i zrychlit, což dnešní ekologické katastrofy neumí. Řízení - je to, díky čemuž Subaru trvale stojí v garáži. Tohle navrhnul člověk, co věděl, že řízení auta musí bavit. U tohoto Mondea díky lehoulinkému motoru je řízení geniální, excelentní, neskutečné. Nejsme pod vlivem LSD ani THC, ale pod vlvem zázraku v dnešní době. Špičková přesnost, ba přímo chirurgická, s jakou řídíte auto,je dnes zapomenutá. U Subaru, které je chronicky známé kvalitou svých podvozků a jízdními vlastnostmi, se s příchodem mé generace Outbacka právě tento rys vytratil. U Mondea si řízení prožívám, nejen užívám. Zatáčky, to je to, co Mondeo umí dokonale. Brzy - excelentní. Jemné a přesné dávkování, nikoliv ve smyslu Oktávie II - nic-vyražené zuby. Čitelné.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 06.09.2020 20:47, Jakou plečku za 150 tisíc - díl 2
Jezdíme trasy město 5+5km), ale dnes téměř denní výlety do hor od 20 do 60km/jedna cesta. Jsem již nepracují, leč nikoliv důchodci, takže volný čas trávíme vesměs na horách. Auto jezdí tedy téměř denně. Za dobu,m co jej mám a najel jsem s ním asi 25.000km, mám dlouhodobou spotřebu benzínu 7,1/100km. Jezdím pohodově, dodržuji limity. Na 1,8i slušný výsledek a na to, že jde o poměrně velké auto. Jinak motor má velmi krásnou špičku a evidentně ožívá na 3000rpm a graduje do 6500. není problém podřadit o dva stupně a vytočit jej přes 6000. otáčky se mu líbí. Jinak poznámka - má rozvodový řetěz, nikoliv řemen a jak vidno, pánové od Forda zvládli před lety to, co bylo být u motoru základem = rozvody a co se Das Auto Škoda dlouhá léta nedařilo a netuším, zdali to mají zvládnuté už dnes. Řetěz tedy funguje, neřachtá, neskáče o zub sem o zub tam, jako u Fabií a prostě o něm nevím...Jiank ke spotřebě oleje: neměřitelná. Co napustím, to vypustím. Dávám olej 5w40s especifikací pro Fird, nehrotím značku, spíše koukám po ceně, auto je dělník, ale neleju tam úplný šunt jako například eurooleje Shell. A nyní k tomu, co Ford léta dělá Fordem. Podvozek. Nechci bájit, proto zájemcům doporučuji, aby se tímto autem šli svézt. hovoříme o 15 let straé plečce. Podvozek je prostě geniální. Za prvé robustní a odolný. Já měnil jednu tyčku a jendu prasklou pružinu, o čemž mi mechanik tvrdil, že to za svoji kariéru u Forda viděl u mě teprve po druhé. jezdíme i rozbité horské cesty a kupodivu, podvozek to snáší na jedničku - což patrno z měněných dílů. Zbývá mi vyměnit ložiskov v LZ kole, bohužel je kombinované s nábojem a stojí asi 4000Kč, takež jezdím, i dkyž mírně hučí. Až se rozsypem nechám ho vyměnit. Jinak nic. Nula závad. Ale jízda po rozbitých silnicích - kam se hrabe Subaru. Mám velkou lásku v Subaru, je to moje třetí auto, ale Mondeo je v tomto výrazně lepší. hluk od podvozku je daleko menší a tlumení rázů při jízdě přes hrby daleko epší, než o Outbacka. paradoix? Ne. realita. Avšak srovnání s Oktávkou je nemožné. To jsou dvě nesouměřitelné věci. Oktávka je trakař. Dřevěný starý hnusný trkař. Mondeo je arostikrat se sportovními a řidičskými geny ve volantu. bez urážky, tady Škoda ztrácí 10* z dseti proti Mondeu. Podvozky prostě srovnat nejdou, byť bych chtěl sebevíce. Uvnitř interiéru kupodivu po těch letech a historii nic neklepe s výjimkou krámů v kufru, je to liftback a zavazadlový prosor odděluje od kabiny jen zadní palto. A protože tma vozím fotogtqfické stativy, manželka trekové hůlky, hasicí přístroj, asi tři lékarničky, a další krámy, občas se tam něco převalí a zaklepe. Jinak je v autě ticho a klid. Opět paradox a proti Oktávce neměřitelné. Tam chrastilo snad vše včetně mojich kostí za jízdy. Kufr: stěhovák. Odvozil v rámci vyklízení bytu po otci i rozebraný nábytek. Skloí se sedačky, vyndá s eplato a naložím tam standardní bočnice od nábytku v délce 200mm a šíři 430mm.Bez problémů. Manželka seděla na svém místě... Co dodat? Nějaké lyže, skiaply, běžky - absolutní pohoda, díra v loketce případně sklopná 1/3 sedačky to jistí. Kufr hluboky,nnavíc máte dojezdovou rezervu, žádnou sadu, což vidím jako hrůzu, když roztrhneš pneumatiku o kramli někde v lese a dešti a potmě, nejlépe... Nářadí oloženo v rezervě, jak obvykle. Nicméně čalouněí kufru má ale výrazně lepší oktávka, u Mondea co by tehdá vlajkové lodi Fordu toto dost odflákli...Tady vede jasně Škoda. Ale co, v kufru se nejezdí, zbytek je jasně lepší naopak u Mondea. Namátkou: výfuk - původní. A ve velmi slušném stavu s minimem povrchové koroze. Skoro bych Forda podezříval, že jde o nerez, ale svary tomu nenasvědčují. Ale je prostě původní a mě jistě přežije. Brzdy: měnily se kotouče - otec tam nechal dát originál Fird, drží, ale špiní desky., Ael zřejmě kvůli tomu auto brzdí příkladně. Po 14 dnech mám přední kola černá od brzd. Koroze. Co to je? Co to je za slovo??? odkud se vzalo?? U Modena po FL v r. 2004 byly vyřešeny chronické potíže s korozí spodku dveří. tady? Nulka. N U L A!!! Ani pupínečíček. A to je auto minimálně po 2 lehkých opravých. prahy??? Kde jsou?? U Oktávky ví každý, kdo ji měl, zejména u O I to bylo tristní a není jediná oktávka té doby, co by neměla prahy zdeformované a prolomené od zvedáku. že vy to nemáte??? tak s eohentě a líp se podívejte. To totiž u Oktávky vymyslel pablb, kdežto U mondea někdo, kdo dokázal spočítat, jaké bodové zatížení musí práh unést... Víc netřeba komentovat. Prostě prahy a koroze zvládnuté na jedničku. Abych furt jen slepě nechválil: v čelním okně - bylo měněné v rámci otcovy nehody, přestala vyhřívat půlka-naštěstí přd spolujezdcem. Nefunguje výhřev sedaček - dědeček s babičkou totiž dokázali zničit obě dečky a to tak, že po kolenách lezli do auta ve snaze dostat se do skříňky před spolujezdcem, když šikovně parkovali na chatě levými preavými dveřmi u živého lotu, takže nešly otevřít. A jako starší lidé museli nutně lézt na sedačku po kolenou., jinak si to neumím vysvětlit. Občas se nezamkne auto pomocí DO. Ono se sice zamkne, ale ihned otevře. Stačí zamknout klíčem a pak již zase týden centrál funguje, jak má. Asi se to vždy tím samo vyresetuje a pak funguje. P nehodě měněné LP světlo svítí o něco méně, což je následke použítí ND z vrakáče. rozleštění to vyřešilo z 85%, ale i tak je to lehce poznat proti původnímu světlometu. Na STK však auto prochází bez závad. Při otevření kufru v dešti veškerý nával vody steče do kufru. Na to existuje jednoduchý trik. 5. dveře se musí otevřít rychle a hlavně až na doraz. Pak neteče nic. je to jen v režimu otvírání a musí se s tím počítat. Takže nějaké pootevření 5. dveří znamená vytírat v kufru! Lak: mám tmavo modrou Ford metalízu. Jako každý tmavý odstín je náchylný na údržbu. Já mám rád auto čisté, takže myji častěi a hlavěn vždy voskuji Turtle waxem. Specialisté na auto kosmetiku se budou smát. Já to dělám asi 20 let na všech svých předchozích autech a laky jsme měl a mám vždy parádní. nepočítám nějaké ty ďubky od kamínků, tomu nezabrání nic. Ale lesk, ochrana vůči vodě a zejmoéna soli, to mohu svědomitě prohlísit, že Turtle umí. Za pár kaček lety prověřno v mých rukou. Jinka pokud na posdku najdu někde odřeninu od něčeho, co je ukryté na lesní cestě nejezdím terén, ale občas pár metrů ujet touto cetsou musíme ke tcháni), tak okamžitě zapravím pomocí spreje Motul - opět prověřeno lety a nic nehnije. Závěr. tot konkrétní Mondeo je moje nejelpší auto, co jsem kdy doma mlě a že jich bylo celkem 27. Když vyškrtám auta jako kdysi Moskvič 408., pak Škoda 120, a pod. tak toto auto předčilo jen Subau Legacy ze stejného roku (též 2006), které bylo lepší v kvalitě zpracování, ale mělo ještě o fous lepší podvozek a jídzní vlastnosti. Zbytek mé flotily, od Pežot, přes Superb, oktávky, focuse, pumu, ale i současný Outback a Infinti, je toto Mondeo lepší. Navéíc, dky tomu,že jsem jej získla jako dědictví, má excelentní poměr cena/UH. Servis je za hubičku. Náplěn za hubičku. SPotřeba nízká v rámci benzínu a atmosferického motoru. Výkon - pro nás absolutně dostačující bez omezení. Koroze - nula. Spolehlivost - celková na jedničku, občasné mušky typu centrál, jak jsem popsal, u staré rapy neřeším. Jídzní komfort - na jedničku. Vynikajcí. Jak říkám, s tímto autemjezdím rád, s chutí a požitekm. ANvíc - když zaparkuji pod sjezdovkami nebo u marketu, nemám strach z toho, že přijdu k autu a bude škrábance či díra ve dveřích. Prostě super kára. A to zásadní - toto auot se dá sehnat ve výtečném stavu v německu za cenu 2/3 současné průměrsné mzdy. kolikrát si říkám, že auž naše zděděné Mondeo bude směřovat na vrakoviště, pořídím si nad jedno do zásoby. Já nepotřebuuji nějaké doytkové displeje, zrcadlení mobilu na obrazovce navigace,nepotřebuji ani tu navigaci, nepořebuji MP3 ani MP4 ani MP5, stačí mí rádio s dekodérem dopravního hlášení. nepotřebuzji žádné head-up displeje. Potřebuji auto odolné, robustní bezpečné )což MOndeo bylo a i dnes věřím, že při střetu s cyklistou mě zachrání - jen vtip), poholdné, levné na provoz i údržbu, kde jsou kupy nD k dostánbí ihned v různé kvalitě dle ceny, bez koroze a nehnijcí před očima, veliké - mám skoro 190cm a 90kilo, tiché a se spolehlivými agregáty, jako motor, převodovky, brzdy. A takové Mondeo beze zbytku je. V době prodeje stála verze Ghia dle ceníku 900.000Kč. Už to hovoří o něčem...Jinak věřte - ve svém profesním životě jsem měl možnost jezdit b ai řídit luxusní vozy, od M-B, pře BMW, Lexus, Alfa Romeo po Subaru a další, ale žádné si nedovedu doam představit jako levnou ojetinu. Mondeo mě přesvědčilo, že to byl dobrý kauf a zejména mé rozhodnutí, když jsem jej otci doporučil....
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.